dkv_obrazok

Přehledně: Přesun dálkových vlaků z hlavního nádraží do Běchovic už nehrozí. SŽ ukázala řešení přetížené dráhy

RegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioJet na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nově budou jezdit Bavorské a Západní expresy až do Vysočan.

Správa železnic vyřešila většinu problematických částí návrhu jízdního řádu na příští rok v pražském uzlu. Ještě v červnu totiž podle prvního návrhu hrozilo, že kvůli takzvané přetížené dráze nedojde k uspokojení všech požadavků dopravců a některé dálkové vlaky tak například začnou či skončí v Běchovicích (13 km od hlavního nádraží) nebo na Zahradním městě.

„Proces uspokojení žádostí dopravců o přidělení kapacity dráhy v pražském uzlu, který se nachází na hraně přetížení, byl obtížný a zdlouhavý – to se projevilo mimo jiné tím, že v době vydání návrhu jízdního řádu ještě pro některé vlaky nebyla nalezena odpovídající trasa. Správa železnic postupovala v těsné spolupráci se zúčastněnými dopravci a organizátory veřejné dopravy a hledali jsme možnosti drobných akceptovatelných ústupků k vyřešení situace,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Běchovice místo hlavního, přesun LE do Holešovic. Jak chce SŽ řešit přetíženou dráhu v Praze

Po změnách tak nakonec nebude muset například Leo Express začínat s částí spojů v Holešovicích. Cestující některých vlaků z Ostravska do Prahy nečeká ani dvacetiminutové čekání v Praze-Libni, jak bylo původně navrhováno. Ani pasažéři nočního vlaku z Humenného do Prahy se nemusejí obávat toho, že jejich cílovou stanicí bude v Praze Zahradní město. Jednou ze změn však bude zajíždění Bavorských a Západních expresů až do Vysočan, aby neblokovaly místo na hlavním nádraží.

Správa železnic zveřejnila hlavní odchylky od původních žádostí dopravců:

–        vlak 2480 odkloněn do Holešovic, vlak 2487 výchozí z Holešovic (jede přes hlavní nádraží): umožňuje vjezd vlaku 114 na hlavní nádraží
–        vlak 2478 odkloněn do Holešovic, vlak 2485 výchozí z Holešovic (jede přes hlavní nádraží): umožňuje vjezd vlaku 126 na hlavní nádraží
–        vlak 9014 ukončen ve Vršovicích, vlak 19019 výchozí z Vršovic: umožňuje vjezd vlaků 142 a 1544 na hlavní nádraží
–        vlaky 350 až 360 obracejí ve Vysočanech: tím uvolňují kolej na hlavním nádraží pro vlaky 558, 1152, 1007, 2481, 561, 766, 2474, 2477, 9515, 25818, 2525, 2482, 563, 9004, 9041 a 501.
–        vlak 531 výchozí z Holešovic: umožňuje vjezd vlaku 442 na hlavní nádraží
–        zkrácen normativ délky vlaku 513: umožňuje odjezd vlaku 513 z hlavního nádraží
–        vlaky 551, 554 až 563 obracejí ve Vysočanech: tím uvolňují kolej na hlavním nádraží pro vlaky 9004, 9041, 501, 556, 2474, 2477, 9515, 2525, 2482, 563, 353, 1544, 357, 9525, 9524 a 2479.
–        zkrácen normativ délky vlaku 597: umožňuje odjezd vlaku 597 z hlavního nádraží
–        zkrácen normativ délky vlaku 1034: umožňuje odjezd vlaku 1034 z hlavního nádraží
–        vlaky 1250, 1255, 1259, 1260, 1261, 1265: dopravce upravil požadovanou technologii v uzlu
–        úprava technologie vlaku 337: umožňuje odjezd vlaku 452 z hlavního nádraží

Tagy přetížená dráha Správa železnic Železniční uzel Praha
22 komentářů