dkv_obrazok

Návrat vlaků na zubačku se blíží, Rakušanka otestovala nové unikátní výhybky

Testování výhybek v dopravně Dolní Polubný. Foto: Železniční společnost Tanvald / Facebook.comTestování výhybek v dopravně Dolní Polubný. Foto: Železniční společnost Tanvald / Facebook.com

Vlaky od příštího týdne budou jezdit jen do zastávky Desná-Riedlova vila, až do Kořenova se vrátí na konci října.

Práce na kompletní rekonstrukci jediné ozubnicové trati v Česku míří do finále. Už od 16. října začnou jezdit vlaky v úseku z Tanvaldu do zastávky Desná-Riedlova vila, o dva týdny později se pak rozjedou vlaky po celé trati až do Kořenova.

Práce na opravě probíhají od jara letošního roku. Na rozdíl od jiných tratí zde došlo i ke kompletní výměně ozubnice. Zakázku provádí společnost Chládek & Tintěra, Litoměřice, která současně získala i související zakázku na proměnu dopravny Dolní Polubný.

Na nejstrmější českou trať se po 33 letech vrací ozubnicové výhybky

Po opravené trati již projelo v celé délce několik speciálních vlaků. Minulý týden proběhla speciální jízda s motorovou lokomotivou T426.003 přezdívanou Rakušanka. Akce byla zaměřená zejména na ověření funkčnosti ozubnicových výhybek ve stanici Dolní Polubný.

„Zkoušky prokázaly správnost použitého konstrukčního řešení výhybek, které jsou tak nyní plně vyhovující, jak pro běžný, tak i plnohodnotný ozubnicový provoz,“ uvedla Železniční společnost Tanvald na svém facebookovém profilu.

Testování výhybek v dopravně Dolní Polubný. Foto: Železniční společnost Tanvald / Facebook.comPodbíječka v Kořenově. Foto: Zdopravy.czTestování výhybek v dopravně Dolní Polubný. Foto: Železniční společnost Tanvald / Facebook.com

Tento týden projela po trati také podbíječka polského Budimexu, která nyní bude do konce října v plném nasazení ve stanici Kořenov. Zde probíhá její modernizace a úprava kolejiště. Výluky skončí 30. října. Prostor mezi 16. a 30. říjnem využije stavební firma ještě k posledním úpravám na ozubnicové trati v úseku z Desné do Kořenova. Podle výlukového jízdního řádu budou do Desné zajíždět všechny vlaky z Liberce, které zde mají plánovaný konec, vlaky s cílovou stanicí Kořenov, Harrachov či Szklarska Poreba Górna budou nahrazeny ještě autobusy.

Obrazem: Zubačka bez ozubnice. Na unikátní trati začala kompletní oprava

Tagy Chládek & Tintěra Ozubnicová železnice Tanvald - Kořenov Správa železnic trať 036 Liberec - Tanvald - Harrachov
42 komentářů