dkv_obrazok

Tramvají na Vinice. Plzeň začala řešit první razítko pro novou trať

Vizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.euVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.eu

Stavět se má v roce 2027, proměnou projde celá ulice.

Plzeň pokročila se svými plány vybudovat na sídliště Vinice novou tramvajovou trať. Krajský úřad Plzeňského kraje zahájil zjišťovací řízení o vlivu stavby na životní prostředí.

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2027. O tramvaji na Vinice se mluví přes 30 let. V Plzni už mají i nové schéma tramvajových linek, které počítá se zavedením nové linky č. 3, která by sídliště obsluhovala. Dosud oblast obsluhuje autobusová linka 41. Ulice Na Chmelnicích je územně připravená na vložení kolejí. Na severu Plzně chystá radnice ještě trolejbusovou trať  na Severní předměstí.

Dokumentaci zpracovanou společností Valbek zveřejnil krajský úřad v registru oznámení EIA. Jde o zatím nejpodrobnější materiál k celému plánu na 1,7 kilometru dlouhou novou tramvajovou trať.

Dokumentace upozorňuje, že kromě vlivu během samotné výstavby by měla nová trať životní prostředí zlepšit. „Po uvedení do provozu nebude docházet ke kumulaci nežádoucích vlivů, vzhledem elektrifikaci stávající dopravy využívající naftové motory lze uvažovat zlepšení současného stavu, a to zejména z hlediska kvality ovzduší a plynulosti veřejné dopravy,“ uvádí se v textu.

Plzeň vybrala projektanty tramvajové trati na Vinice, dokumentace bude do 13 měsíců

Nový úsek povede ze stávají tramvajové trati v Karlovarské ulici. Ukončí ji tramvajová smyčka v blízkosti Mikulovské ulice. Její součástí bude předjízdná kolej, zázemí řidičů a servisní kanál.

O pruh pro auta méně

„Vzhledem ke změně dopravního významu bude společně s výstavbou tramvajové trati upraven i celý uliční prostor. Od křižovatky s ulicí Nad ZOO budou po obou stranách doplněny parkovací pruhy, jízdní pruhy budou mimo křižovatky redukovány na jeden v každém směru a cyklopruh,“ popisuje dokumentace. Stávající čtyři úrovňové křižovatky zůstanou zachovány. Okružní křižovatku Na Chmelnicích – Znojemská – Sylvánská přestaví na průsečnou. Povrch trati bude tvořit vegetační kryt, výjimkou bude asfalt na křižovatkách. Tramvaje po trati pojedou rychlostí maximálně 50 km/h.

V současnosti má na Vinicích trvalé bydliště 7 500 obyvatel. Město očekává, že díky rozvojovým plánům v projektu Vinice-sever v této části města postupně přibude dalších 5 000 lidí. Díky vedení tramvaje po samostatné jízdní dráze se spojení z oblasti zastávky Hodonínská k Hlavnímu nádraží zrychlí v dopravních špičkách až o 7 minut.

Trasa tramvaje 3 na Vinice. Foto: Plzeň/Valbek/EIAVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.euVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.euSíť linek tramvají v Plzni po dokončení trati na Vinice. Foto: Plzen.euVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.euVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.euVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.euVizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.eu
Tagy EIA Plzeň rozšiřování tramvajových tratí sídliště Vinice
10 komentářů