dkv_obrazok

Ostrava si na velkokapacitní tramvaje musí počkat. DPO opět zrušil soutěž za téměř tři miliardy

Tramvaj ČKD KT8D5.RN1 Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPOTramvaj ČKD KT8D5.RN1 Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPO

Dopravní podnik Ostrava už soutěž jednou zrušil.

Nákup velkokapacitních tramvají pro Ostravu se opět odkládá. Dopravní podnik Ostrava (DPO) napodruhé zrušil soutěž na jejich pořízení. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí dopravce Tereza Šnoblová.

“Při detailní technické kontrole obdržených nabídek vyšlo najevo, že nabídky obsahují technické parametry, které neodpovídají zadávacím podmínkám. Tyto nesrovnalosti mají vliv nejen na posouzení splnění podmínek účasti v zadávacím řízení, ale také na hodnocení nabídek,” uvedla Šnoblová.

DPO obdržel nabídky dvě. Podle Šnoblové by vyloučení alespoň jednoho účastníka zrušilo soutěžní prvek elektronické aukce, čímž by se ztratil její smysl a zadavatel by nedosáhl hospodárného výsledku.

Soutěž tak chce dopravce vypsat znovu. Podle zdrojů Zdopravy.cz podali nabídky výrobci Stadler a Škoda Group.

Oficiálním důvodem pro zrušení prvního tendru zkraje roku 2024 bylo vyřešení financování nákupu. Zatímco v roce 2023 byla odhadovaná cena tehdejší zakázky 2,25 miliardy korun, letos to bylo o půl miliardy více.

„Při přípravě nové veřejné zakázky jsme aktualizovali způsob hodnocení nabídek tak, aby byla ještě více podpořena konkurence a motivace uchazečů nabídnout co nejvýhodnější cenu,“ řekla Šnoblová při opětovném vypsání soutěže.

Podruhé vypsal DPO tendr na nové velkokapacitní tramvaje letos v březnu. Požadoval dodávku a servis 16 velkokapacitních tramvají s opcí na dalších 9 kusů. Cena zakázky byla odhadnuta na 2,75 miliardy korun, dopravce ji navrhl řešit úvěrovým financováním. Nová vozidla měla sloužit jako náhrada za tramvaje, kterým skončila životnost.

V zakázce požadoval DPO jednosměrné vozy s délkou maximálně 32,4 metru a šířkou 2,45 až 2,6 metru. Jejich kapacita měla být minimálně 240 cestujících (při 5 os/m2), kteří měli do vozidla nastupovat minimálně pěticí dveří. Podrobnosti ke druhé zakázce jsme popsali zde.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava tramvaje velkokapacitní tramvaje velkokapacitní tramvaje pro Ostravu
2 komentáře