Povoleno. Ve Špindlerově Mlýně mohou vzniknout nové lanovky, propojí Hromovku a Medvědín

Nově vznikne nová stanice lanovek na severním okraji vodní nádrže Labská. Zde vyroste i parkovací dům.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) povolil stavbu dvou nových lanovek ve Špindlerově Mlýně. Poprvé v historii tak dojde k přímému propojení sjezdovek v areálech Medvědín a Hromovka.
Zatím nepravomocné povolení pro společnost Melida provozující krkonošský areál je zveřejněno na úřední desce DESÚ. Lyžařský areál o propojení usiloval více než deset let, projekt musel několikrát upravit.
Schválený návrh je od společnosti SIAL architekti. Už od roku 2019 má stavba souhlasné závazné stanovisko o vlivu stavby na životní prostředí. Rozhodnutí sice není pravomocné, z dokumentu o stavebním povolení ale vyplývá, že ke stavbě nepřišly už žádné připomínky.
Medvědín a Hromovka zatím nejsou propojené lanovkami, pro přesun je nutné přejít či přejet několik stovek metrů z dolních stanic stávajících lanovek. Nově vznikne nová stanice lanovek na severním okraji vodní nádrže Labská. Zde vyroste i parkovací dům. Odsud povedou dvě nové lanovky: kabinová lanovka na Medvědín a šestisedačková lanovka Hromovka 2. „Tím bude možné v zimní sezóně využívat celý areál bez použití návazné autobusové nebo osobní dopravy,“ uvádí se v dokumentu.
Jen pro denní provoz
Úřad stanovil několik desítek podmínek pro stavbu, například vymezil i období pro provádění prací v některých částech trasy. Důvodem je možný zásah do biotopů chráněného tetřívka. V rámci projektové přípravy má Melida jako investor řešit i lokalizaci jednoho ze sloupů lanovky mimo skalní výchoz nad levým břehem toku Medvědí ručej v Bedřichově. Na sjezdových tratích, které nové lanovky budou obsluhovat, má být vyloučen provoz po 16:30. Melida se přijetím povolení současně zavázala, že po Správě Krkonošského národního parku nebude v budoucnu kvůli dotčeným sjezdovkám požadovat povolení pro další kácení.
Nová lanovka Hromovka 2 povede k horní stanici současné lanové dráhy Hromovka 1, kabinková lanová dráha Medvědín 2 pak povede do poloviny stávající sjezdové trati Medvědín (červená sjezdovka). Horní stanice Medvědín 2 je navržena v minimálním rozsahu jako jednopodlažní objekt (buňka). Horní stanice Hormovka 2 je navržena jako podzemní železobetonová stavba – depo pro sedačky lanové dráhy. Nad terén vystupují jen šikmý výstup z podzemního depa a velín lanové dráhy, který je navržen opět v minimálním rozsahu jako jednopodlažní objekt (buňka).
V případě lanovky na Medvědín půjde o visutou lanovou dráhu s odpojitelnými kabinami pro deset osob. Délka bude 1522,6 metru, převýšení 321 m a maximální přepravní kapacita 1710 osob/hod. V trase lanové dráhy je navrženo celkem 9 podpěr. Sedačková lanovka na Hromovku bude dlouhá 1415 metrů a bude mít převýšení 339 m. Maximální kapacita bude 2000 osob za hodinu. V trase lanové dráhy je navrženo celkem 10 podpěr.