dkv_obrazok

Obrazem: V Londýně vyjely nové automatické vlaky, nabídnou větší kapacitu i náhradu nejstarších vozů

CAF Inneo pro DLR. Foto: TfLCAF Inneo pro DLR. Foto: TfL

Nové vlaky vyjíždí s více než ročním zpožděním.

Transport for London (TfL) zařadil tento týden do provozu první automatické vlaky označené jako B23 na takzvané Docklands Light Railway. Jde o systém lehké městské železnice na východě a jihovýchodě Londýna.

Nová vozidla vysoutěžil TfL již v roce 2019, původně měly vyjet loni v dubnu. Výroba a schvalování ale nabralo zpoždění. Postupně má na trať vyjet 54 pětivozových vlaků. Výrobcem je španělský CAF. Ten pro ně má obchodní název Inneo.

Nasazení nových vlaků má umožnit vyřazení nejstarších souprav B90, které jsou přes třicet let staré. Podle dopravce dojde nasazením nových souprav ke zvýšení kapacity v síti DLR o 50 %. DLR pokrývá na 40 kilometrech celkem 45 stanic, ročně vlaky přepraví přes 90 milionů cestujících. K dokončení dodávky nových vlaků a plnému nasazení má dojít do konce příštího roku.

 CAF Inneo pro DLR. Foto: TfL CAF Inneo pro DLR. Foto: TfL CAF Inneo pro DLR. Foto: TfL CAF Inneo pro DLR. Foto: TfLCAF Inneo pro Docklands Light Railway. Foto: TfLCAF Inneo pro Docklands Light Railway. Foto: TfLCAF Inneo pro Docklands Light Railway. Foto: TfLCAF Inneo pro Docklands Light Railway. Foto: TfL

Nové vlaky jsou plně průchozí mezi vozy, klimatizované a vybavené zásuvkami pro dobíjení elektroniky. Kapacita je 793 cestujících. Lepší komfort poskytnou vozíčkářům, snadnější bude přeprava kol.

Systém DLR je v provozu od roku 1987, několikrát byl rozšířen a prodloužen. Aktuálně je v provozu 149 vlaků. Jejich provoz je automatický bez strojvedoucích.

Tagy CAF DLR Docklands Light Railway Londýn Transport for London
1 komentář