Nebezpečná křižovatka u automobilky Hyundai se dočká proměny, nahradí ji kruhový objezd

Křižovatka je místem častých dopravních nehod s vážnými následky.
Správa silnic Moravskoslezského kraje dokončuje přípravy podkladů k vypsání soutěže na zhotovitele přestavby nebezpečné křižovatky v Dobré na Frýdecko-Místecku. Průsečnou křižovatku, která je považována za vysoce rizikovou a kde často dochází k vážným dopravním nehodám, nahradí kruhový objezd.
„Za posledních deset let na této křižovatce zemřely při dopravních nehodách 4 osoby. Od července 2023 do června 2025 se na této křižovatce stalo 11 dopravních nehod a zranilo se při nich 15 osob a další zemřela. Nejčastější příčinou těchto nehod bylo nedání přednosti v jízdě,“ informovalo město Frýdek-Místek, které se stavbu rozhodlo upřednostnit před okružní křižovatkou u sídliště Slezská.
Jak upřesnila mluvčí Moravskoslezského kraje Miroslava Chlebounová, k upřednostnění nové okružní křižovatky v Dobré došlo zejména s ohledem na vzájemnou kolizi objízdných tras při vzájemném souběhu obou uvedených staveb.
„Jsem nesmírně rád, že doberská křižovatka, na které se neustále opakují závažné kolizní situace, dostává i díky podpoře Frýdku-Místku přednost. Provoz v těchto místech je velmi riskantní, přistávající vrtulníky jsou již smutným koloritem, a jedině přeměna typu křižovatky nám v obci přinese klid a zklidnění dopravy,“ uvedl starosta Dobré Jiří Carbol.
Zahájení soutěže se předpokládá ještě v říjnu, odhadované náklady přesahují 50 milionů korun.
Přes uvedenou křižovatku v Dobré vede nejen jedna z hlavních tras do Beskyd, ale především jediná trasa do nošovického závodu automobilky Hyundai a pivovaru Radegast pro kamiony. Veškerá doprava, která do a z firem míří, tak musí jezdit právě přes křižovatku v Dobré.
Finální řešení terčem ekologů
Do budoucna by měla křižovatce ulevit nová mimoúrovňová křižovatka, která automobilku přímo napojí na dálnici D48. Vyroste nedaleko. Přípravy roky zdržují spory s ekology, stavba nicméně nedávno získala pravomocné územní rozhodnutí. Ekologický spolek Děti Země proti němu však podal žalobu.
„Děti Země sice s výstavbou nové MÚK souhlasí, ale měla být mimo lesní biokoridor s výskytem více než třiceti zvláště chráněných druhů živočichů,“ uvedl na jaře spolek. Územní řízení probíhalo patnáct a půl roku.
ŘSD aktuálně počítá se zahájením stavby v roce 2027, hotovo má být o rok později. Odhadované náklady dosahují 291 milionů korun bez DPH. K napojení areálu na dálnici prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky se původně zavázal stát. Od slibu, který byl součástí pobídek pro korejského investora, už to bude dvacet let.