dkv_obrazok

Obří projekční zakázka. ŘSD vybralo firmy na další část Pražského okruhu

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

40 % trasy povede v tunelech.

Sdružení firem Pragoprojekt a Amberg Engineering získalo jednu z největších projekčních zakázek na budování tuzemské dálniční sítě.

Za 386 milionů korun bez DPH připraví dokumentaci pro povolení stavby Pražského okruhu, konkrétně úseku 520 Satalice – Březiněves, tedy propojku dálnic D10 a D8. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Odhadovaná cena byla 449 milionů korun.

Jedna z klíčových chybějících částí české dálniční sítě získala letos na začátku roku souhlasné stanovisko EIA. V létě pak vláda rozhodla, že se bude stavět dražší tunelová varianta. Náklady na 13,8 kilometrů dlouhý úsek aktuálně přesahují v odhadech 38 miliard korun.

Pro Pragoprojekt nejde o neznámou stavbu, podílel se už na zpracování předchozích stupňů přípravy. Stanovisko EIA připouštělo i zahloubenou variantu, vláda se nakonec kvůli odporu obcí rozhodla pro vedení velké části trasy tunely. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla tak povede zhruba 40 procent ze 13 kilometrů dlouhé trasy v tunelech. „Tunelová varianta určitě přinese větší klid do projednávání trasy,“ uvedl Mátl ve svém podcastu na počátku prázdnin.

Tunelová varianta má kombinovat hned tři podzemní úseky: Třeboradice (1 330 m), Veleň (1 000 m) a Vinoř (2 710 m). Detailně stavbu popisuje informační leták.

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDTrasa úseku 520 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

Severní část Pražského okruhu chce ŘSD zprovoznit do konce roku 2031. Jsou to tři úseky: Ruzyně – Suchdol, Suchdol – Březiněves a Březiněves – Satalice. Podle prognóz projede pak po šestipruhovém úseku 70 000 až 80 000 aut za 24 hodin. Nyní jezdí na D0 průměrně 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.

Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. Loni v prosinci začalo ŘSD stavět 12,6 kilometru dlouhý úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1. Až bude vnější okruh kolem Prahy hotový, měl by měřit 83 kilometrů.

Tunely na severním okruhu Prahy zdvojnásobí rozpočet a prodlouží stavbu. Zlomí však zbytky odporu

Tagy Amberg Engineering D0 D0 520 Březiněves - Satalice Pragoprojekt Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
35 komentářů