dkv_obrazok

První úzkokolejná jednotka na baterky. Stadler ukázal nový vlak pro jih Itálie

Nová jednotka pro Ferrovie Appulo Lucane. Foto: Stadler RailNová jednotka pro Ferrovie Appulo Lucane. Foto: Stadler Rail

Dopravce si objednal sedm jednotek vyrobených na míru.

Společnost Stadler Rail dnes na veletrhu Expo Ferroviara v Miláně představila první úzkokolejnou jednotku, kterou bude pohánět elektřina z baterií.

Zákazníkem je italská společnost Ferrovie Appulo Lucane (FAL), která provozuje tři železniční tratě v Apulii a Basilicatě. Jde o 76 km dlouhou trať Bari – Altamura – Matera, 100 km dlouho trať z Altamury do Potenzy a o 8 km dlouhou trať Avigliano Lucania – Avigliano Città. Mají rozchod 950 mm.

Podle šéfa Stadler Rail pro Itálii Maurizia Obertiho jde o první elektrickou jednotku pro úzkokolejky, která bude poháněna výhradně z baterie. „Je to další krok k udržitelnosti železniční dopravy,“ dodal Oberti.

FAL si objednal celkem 7 jednotek, které bude jezdit na trase Altamura – Matera. Hodnota zakázky je 63 milionů eur, většinu má zaplatit dopravce z Národního fondu obnovy. Před zahájením pravidelné dopravy čeká jednotky ještě série testů a zkoušek nutných pro schválení kolejových vozidel.

Jednotky s kapacitou 87 míst k sezení jsou dvouvozové. Mají zvládnout rychlost až 120 km/h. Detailněji nová vozidla popisuje Stadler v produktovém listu.

Tagy Ferrovie Appulo Lucane Stadler Rail
9 komentářů