V Itálii vyjíždí poslední generace rychlovlaků Frecciarossa, testovala se i v Česku

Poslední generace ETR 1000. Foto: TrenitaliaPoslední generace ETR 1000. Foto: Trenitalia

Nová jednotka je schválena pro provoz v sedmi zemích, umožní tak expanzi Trenitalia do zahraničí.

Italský státní dopravce Trenitalia nasadí od zítřka do pravidelného provozu zatím poslední generaci rychlovlaků ETR 1000 jezdící pod názvem Frecciarossa. Oproti předchozím generacím je úspornější. Dopravci umožní větší mezinárodní expanzi.

První jednotka se objeví na trase mezi Římem a Neapolí. Na první pohled se od předchozích generací neliší designem, mírné změny jsou v interiéru a především pak technologiích: elektromotory jsou úspornější.

Trenitalia si u Hitachi objednala 36 jednotek nové generace za 1,3 miliardy eur. Všech 36 má dorazit do roku 2029. Od roku 2010 Hitachi vyrobilo celkem 58 těchto jednotek, dalších šest se ještě vyrábí (zakázku získalo ještě sdružení Bombardier + AnsaldoBreda). S novou objednávkou se jejich počet zvýší na 100, součástí je i opce na pořízení dalších deseti.

Pracovali jsme na vylepšení každého detailu: příjemnější interiéry, větší zavazadlový prostor a pokročilé technologické služby na palubě. Cílem je uspokojit potřeby měnící se mobility v Itálii a brzy i v dalších evropských zemích,“ řekl Gianpiero Strisciuglio, generální ředitel Trenitalia.

Výroba jednotek probíhá v závodech Hitachi Rail v Itálii v Neapoli a městě Pistoia nedaleko Florencie. Jednotky jsou nově schváleny ve Francii, Španělsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Nizozemsku a Belgii. Jsou schváleny na rychlost 360 km/h. Výrobce se současně chlubí výrazným podílem recyklovatelných materiálů: 97,1 % vlaku lze znovu použít jako nový materiál. K potřebným zkouškám nutným pro schválení došlo i v Česku, jednotka byla loni několik měsíců na zkušebním okruhu ve Velimi.

Poslední generace ETR 1000. Foto: TrenitaliaPoslední generace ETR 1000. Foto: TrenitaliaPoslední generace ETR 1000. Foto: Trenitalia

Kapacita jednotky je 461 míst. Přibyla čtyři (celkm 14 míst) v nejvyšší byznys třídě.

Do Česka po 11 letech znovu dorazil italský rychlovlak Frecciarossa, čeká ho testování

Tagy ETR 1000 Frecciarossa 1000 Hitachi Rail trenitalia
3 komentáře