„Milionový“ parkovací dům hlásí další zpoždění. Tramvaje ho předstihnou skoro o tři roky

Parkovací dům na pražské Dědině má sloužit i jako P+R. Stavba se však neuvěřitelně komplikuje.
Parkovací dům na pražské Dědině bude pravděpodobně dokončen až začátkem září příštího roku. O dalším posunutí termínu informovala městská část Praha 6 na svém webu. Jde o další posunutí termínu zprovoznění stavby, náměstek primátora Zdeněk Hřib dosud hovořil o květnu 2026.
Stavbu parkovacího domu si prosadili místní obyvatelé výměnou za zrušená parkovací místa v ulici Vlastina při přípravě prodloužení tramvajové trati ze zastávky Divoká Šárka na současnou konečnou Dědina. Trať byla slavnostně otevřena 22. října 2023.
Už tehdy byla na místě parkovacího domu připravena stavební plocha, k předání staveniště firmám Subterra a BAK však došlo o více než půl roku později. Stavba jednoduché třípodlažní stavby měla trvat 12 měsíců, podle současných informací se protáhne na více než dvojnásobek.
Investorem je hlavním město, nikoliv městská část. Důvodem zdržení jsou nyní podle vyjádření magistrátu komplikace při předání staveniště a nutné změny v projektové dokumentaci, které se musely zapracovat až po zahájení prací.
„Vznikne zde moderní parkovací dům, který pomůže ulevit přetíženým ulicím. Dlouhodobě prosazujeme, aby byla parkovací místa primárně nabízena místním obyvatelům, kteří se dlouhodobě potýkají s nedostatkem míst pro zaparkování. Stavbu sledujeme a s hlavním městem jsme v pravidelném kontaktu, aby se předešlo dalším průtahům,“ uvedl radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš.
Část nebytových prostor v přízemí parkovacího domu by měla sloužit i jako komunitní centrum pro místním spolky.
P+R hlavně pro místní
Kryté parkoviště bude mít kapacitu 290 aut. Hlavní město za stavební práce zaplatí podle původních informací 264 848 880 Kč bez DPH. Při započítání daně tak jedno parkovací místo překročí cenu milionu korun.
Právě cenu budovaných krytých parkovišť zejména systému P+R v minulosti kritizoval náměstek primátora Zdeněk Hřib. Hlavní město tak začne od tohoto konceptu ustupovat. Podle něj je příliš nákladný a vliv na počet aut ve městě zanedbatelný. Parkovací dům na Dědině však bude určen primárně pro místní.
Stavba parkovacího domu na Dědině zadrhla. Dle Hřiba má roční zpoždění, místo vyjde na milion
Návrhu vzešel z architektonické soutěže na podobu nejen samotného parkovacího objektu, ale také na řešení souvisejícího parteru a parkových úprav v okolí.
Tvořit ho bude železobetonový skelet se třemi nadzemními podlažími a jedním částečně zapuštěným suterénem. Střecha objektu bude částečně kryta pergolou s popínavou zelení, která se bude nacházet i na stěnách orientovaných k přilehlému panelovému domu.