800 tisíc cestujících ročně. Ostravské letiště plánuje novou příletovou halu

Nadzemní podlaží by mohlo zahrnout i vyhlídkovou terasu.
Letiště Ostrava vybralo firmu, která zpracuje studii nové příletové haly. Veřejnou zakázku v hodnotě 370 tisíc korun bez DPH získali vítězstvím v tendru ask architekti. Vyplývá to z registru smluv.
Jak již deník Zdopravy.cz informoval, příletová hala ostravského letiště v současné podobě přestává stačit. Ostravské letiště loni odbavilo rekordních 493 tisíc cestujících.
Špičková hodinová kapacita stávající haly je v kombinaci schengen – neschengen maximálně 500 cestujících. Očekávaná kapacita od nového řešení je 800 tisíc pasažérů ročně se špičkovou kapacitou 800 cestujících za hodinu s tím, že během první půlhodiny to bude 500 cestujících.
„Aktuálně je k dispozici 5 přepážek pasových filtrů pro neschengenské lety a 2 zavazadlové pásy. Nedostatečná je kapacita prostoru čekání na pasové odbavení i počet zavazadlových pásů. Ve veřejné části neexistuje prostor pro další rozšiřování přidružených služeb. Příletová hala rovněž neobsahuje žádné zázemí pro správu letiště ani pro partnerské společnosti,“ popisuje smlouva na studii současný stav.
Čtyři pásy pro výdej zavazadel
V rámci požadavků na nové řešení se očekává například 8 pasových filtrů, 4 pásy na výdej zavazadel (každý má být schopen odbavit 1 letadlo velikosti Boeingu 737 za hodinu), prostor pro přesun provozovny obchodu COOP z odletové haly či restauraci s kuchyní s odděleným prostorem pro zaměstnance.
Letiště podle smlouvy předpokládá nutnost dvoupodlažního řešení haly. Nadzemní podlaží by mohlo kromě salónku, zasedacích místností a dalšího kancelářského zázemí pro správu letiště zahrnout také vyhlídkovou terasu. Ta byla již dříve zvažována jako přístavba na střeše současné příletové haly.
Zachování současného půdorysu, nebo jeho zvětšení.
Studie bude zpracována ve dvou variantách. V rámci varianty A vznikne studie na zvýšení kapacity příletové haly ve stávajícím půdorysu budovy, ve variantě B bude vytvořena studie s návrhem přestavby a rozšířením současné haly ve zvětšeném půdorysu, včetně řešení silniční dopravy před halou.
Studie bude sloužit jako zadání pro výběr zhotovitele všech stupňů projektové dokumentace do stupně dokumentace provedení stavby, zajištění inženýrské činnosti a autorského dozoru.