800 tisíc cestujících ročně. Ostravské letiště plánuje novou příletovou halu
Příletová hala Letiště Ostrava. Foto: Martin Mlčák

Nadzemní podlaží by mohlo zahrnout i vyhlídkovou terasu.
Nadzemní podlaží by mohlo zahrnout i vyhlídkovou terasu.
Další velmi vytížené letiště. To je cca 2000 lidí v průměru za den. Kolik odbaví za den takovej Svinov? Víc než pětinásobek. To jsou jen černé díry na peníze.
Přesně tak. Jediné civilní letiště, do kterého má v ČR smysl investovat je Ruzyně jako letiště pro Čechy. Pro jižní Moravu je Vídeň, a pro severní Moravu + Slezsko Katowice.
U nás neprojdou, Ústí není Praha!
Tak myslim, ze je dobre rozumne investovat i do domacich letist a podporovat si to „doma“, alespon trosku a ne v zahranici. A Ostrava ma oproti Brnu urcite vetsi potencial. Brno ho promarnilo neschopnym vedenim Accolade.
Ostrava tam má aspoň cargo a nějaké opravny. Větší potenciál ve všem jiném, než pasažéři.
To nepopírám. Ale článek se týká nové haly pro pasažéry nikoliv Cargo 😉
Ach jo, srovnávat letiště s nádražím.. Jak daleko ještě zajdeme? A to, že neroste raketově, znamená že musíme jakýkoliv růst potlačit tím, že se tam neinvestuje ani koruna?
Tím, že postavíte novou odbavovací halu, se tam cestující magicky nezhmotní. Letiště nejdřív musí růst, a až když je jasné, že mu stávající prostory nebudou stačit, postavit nové. Jinak je to jen díra na peníze a pomníček místních politiků.
Jenže ono to je tak, jak píšete. Roste, cestující postupně přibývají, prostory přestávají stačit a tak se rozšiřuje.
Úhel pohledu – pražské hlavní nádraží odbaví denně více jak pětinásobek toho co Svinov. Když parafrázuji vaše tvrzení je Svinov černá díra na peníze hodná zavření.
Současná kapacita je na hraně i pro těch 2000 lidí za den. Rozšíření je tak potřeba a nemusí stát ani moc peněz.