800 tisíc cestujících ročně. Ostravské letiště plánuje novou příletovou halu
Příletová hala Letiště Ostrava. Foto: Martin Mlčák

Nadzemní podlaží by mohlo zahrnout i vyhlídkovou terasu.

Nadzemní podlaží by mohlo zahrnout i vyhlídkovou terasu.
Stodola přestává stačit. A už to ani nemá tu atmosféru, jako když tam kufry po ploše vozil traktůrek s valníkem. 😆
Mohli by to vzhledově přizpůsobit odletovévé hale,ať to nepůsobí jako v Praze-monstrum několika zcela nerovnoměrných k sobě přilepených slátanin…. A taky by mohli vybudovat nástupní mosty k letadlům.
Vyhlídková terasa vJe to Mošnově? Tak na zírání do blba, meditaci a tak podobně..Je to jako postavit zájezdní hostinec u polní cesty.
Opr.: Vyhlídková terasa v Mošnově?…..
Chtělo by to nástupní mosty.
Na chartery super, ale když člověk neleti na dovolenou a potřebuje z bodu A do bodu B v určitý den, tak bohužel ty Katowice jsou luxus, a do Mošnova 20 minut do Katowic do hodiny.Já bych byl rád abych letěl z Mošnova, ale do Franfurktu na přestup např.to jaksik ne.Pro lidi co is koupí zájezd a nic neřeší dobrý, ale teď třeba Turecko šlo jen z Brna s cestovkou, vůbec Ostravu nenabízela.
To by mě zajímalo, jak jste hledal, když Turecko se létá nejvíce ze všech destinací. Antalya létala snad každý den a někdy i 4x denně, k tomu Bodrum a Dalamam. Jedině, že by bylo vše vyprodané v čase, kdy jste hledal.
Bylo by fajn dát fotku opravdove odbavovací haly a ne skladu košťat…
No, ale článek je o příletové hale, která je na obrázku…..
Je milé, že do diskuze o letectví se vždy připojí hlavně odborníci na železnici a začnou porovnávat jablka a hrušky.
Tu je zase chytrých lidí… Někteří z nich mají názor založený jen na domněnkách a bez znalosti reálného stavu… Kdy to už zmizí 🤦🏼♂️
Letiště Mošnov je hrozné pracují tam a opravdu kraj tam utápí peníze úplně zbytečně!!! Mělo to být čistě nákladní letiště ale civil i je nesmysl když Krakow a Katowice jsou top v okruhu 100km. Kdyby lidí věděli co se děje z penězi na veřejných zakázkách pro Moravskoslezský kraj 😡😡😡
Je tvoje povinnost podat TO pokud o něčem takovém víš. Hrdinství na internetu nic nevyřeší, Lubko.
No tak, pohodlnější je přece plkat na internetu a žvástit v hospodě u piva, ideálně jen s úsečnými informacemi z vlastní pracovní pozice odpovídající důležitosti daného pracovního místa. Jinak by to TO už bylo dávno podané a řádně odůvodněné
Co chceš podávat? Trestný čin se nestal. Jen se třeba prošustrovaly těžké miliardy na něco co má nulové využití.
No podle vašeho projevu tipuji, že pracujete tak maximálně někde na vrátnici a zakázkách víte tak maximálně z řetězového mailu.
Ten Krakow v okruhu 100km by se hodil 🤣🤣🤣
Super a ještě více destinací na jih Španělsko, Itálie,ne jenom charterové lety .Jezdit na jiná letiště daleko je vyčerpávající .
Další velmi vytížené letiště. To je cca 2000 lidí v průměru za den. Kolik odbaví za den takovej Svinov? Víc než pětinásobek. To jsou jen černé díry na peníze.
Přesně tak. Jediné civilní letiště, do kterého má v ČR smysl investovat je Ruzyně jako letiště pro Čechy. Pro jižní Moravu je Vídeň, a pro severní Moravu + Slezsko Katowice.
U nás neprojdou, Ústí není Praha!
Tak myslim, ze je dobre rozumne investovat i do domacich letist a podporovat si to „doma“, alespon trosku a ne v zahranici. A Ostrava ma oproti Brnu urcite vetsi potencial. Brno ho promarnilo neschopnym vedenim Accolade.
Dle čeho má Ostrava větší potenciál než Brno? JM kraj má víc obyvatel, vyšší kupní sílu, Brno může obsloužit více krajů. Nevidím nic, co by hrálo ve prospěch Ostravy.
Dále na regionálních letištích hrají a budou hrát prim cestovky s chartery. Tam vedení letiště nemá žádný vliv. Pravidelné linky nehrají takovou roli, např. u linek do Říma a Málagy bylo zatím cca 17 tis. PAX. Takže bude hodně těžký se dostat u Ostravy na 800 tis., to samé pro Brno na 1 mil. Cestovky už toho moc přidávat nemohou a pravidelných linek by muselo být min. 10 na každém letišti
Tohle je přesně ten problém. Ani Brno ani Ostrava nemá potenciál stát se opravdu užitečným letištěm pro cestující, využívající pravidelné linky. Chyba se stala asi už v devadesátých letech. Kdyby se byla tehdy vláda rozhodla pro civilní rozvoj letiště Přerov, pomohlo by to celé Moravě a velké části Slovenska. Vždyť to letiště leží prakticky na železničním uzlu a na křižovatce 4, spíš 5 dálnic a do center Ostravy a Brna by to vlakem bylo do tři čtvrtě hodiny, časem i rychleji. Jenže tehdy raději brněnští i ostravští politici soupeřili o to, kdo proinvestuje na „svém“ letišti víc peněz a ve… Číst vice »
S tím vámi uměle vykonstruovaným potenciálem bych radši brzdil. Katowice a Krakow vám ještě ukážou, jaký tam nakonec bude. Doufám, že jste do potenciálu nezapočítal pohyby ze Dnů NATO.😂😂
Pro severozápad českého Slezska je to letiště Wroclaw.
Vidíte a já používám mnohem více Krakow, tak nevím, jestli nedělám něco špatně….
Ostrava tam má aspoň cargo a nějaké opravny. Větší potenciál ve všem jiném, než pasažéři.
To nepopírám. Ale článek se týká nové haly pro pasažéry nikoliv Cargo 😉
Ach jo, srovnávat letiště s nádražím.. Jak daleko ještě zajdeme? A to, že neroste raketově, znamená že musíme jakýkoliv růst potlačit tím, že se tam neinvestuje ani koruna?
Tím, že postavíte novou odbavovací halu, se tam cestující magicky nezhmotní. Letiště nejdřív musí růst, a až když je jasné, že mu stávající prostory nebudou stačit, postavit nové. Jinak je to jen díra na peníze a pomníček místních politiků.
Jenže ono to je tak, jak píšete. Roste, cestující postupně přibývají, prostory přestávají stačit a tak se rozšiřuje.
V tom případě se omlouvám, neznám „místní poměry“.
Tak se k tomu nevyjadřuj!
„Cestující postupně přibývají“ tempem pět a půl turisty za uherský rok.
Rok Počet cestujících (snad to ma chatgpt ramcove ok)
2019 ~ 323 320
2020 ~ 37 709
2021 ~ 137 558
2022 ~ 286 393
2023 ~ 342 932
2024 ~ 493 757
U letišť je zásadní problém, že se jedná o infrastrukturu, kterou je třeba budovat s určitým předstihem a ne čekat, až prostory přestanou stačit. Navíc, při rychlostí povolování staveb a výstavby u nás obecně by snadno mohla nastat situace, že bude pozdě… Na druhou stranu je pravda, že naše regionální letiště (ale nejen naše, stejný problém je třeba na Slovensku, a to včetně Bratislavy) nemají, pokud mé znalostí sahají, zpracovaný a pravidelně aktualizovaný komplexní generel rozvoje (airport master plan), aby bylo jasné, jakým směrem s rozvojem počítat, jak zajistit jeho financování, v jakých časových horizontech, a to jak pro novou… Číst vice »
Úhel pohledu – pražské hlavní nádraží odbaví denně více jak pětinásobek toho co Svinov. Když parafrázuji vaše tvrzení je Svinov černá díra na peníze hodná zavření.
Současná kapacita je na hraně i pro těch 2000 lidí za den. Rozšíření je tak potřeba a nemusí stát ani moc peněz.
Lokálku s 2000 lidmi denně by nikdo nerušil. … když už se to srovnává s nádražím.
Možná by bylo lepší si dohledat ekonomické výsledky za posledních několik let. 2024 totiž bylo v zisku.
Protože krajské absurdní miliardové dotace do nesmyslů typu železnice do Mošnova se do bilance nezapočítávají.
Zjistěte si, kolik zaplatila EU
Ta železnice především není majetek ani letiště ani kraje, ale státu. Nebudem do hospodaření Správy Železnici počítat ranvej na Ruzyni, že ne?