Obrazem: Na úzkou trať do Obrataně vyjel po třech letech vlak s cestujícími

Souprava se může pohybovat pouze v úseku Jindřichův Hradec - Kamenice nad Lipou, jezdí se krokem.
Úzkorozchodná trať Jindřichův Hradec – Obrataň dnes po téměř třech letech ožila provozem vlaků s cestujícími. Vlaky nechal v rámci víkendového kulturního festivalu Obrataňka vypravit Albert Fikáček (a jeho společnost Gepard Express), který v rámci konkursu usiluje o převzetí majetku zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah (JHMD). Právě v době jejich krachu začátkem října 2022 se veřejnost na Obrataňce mohla svézt naposledy.
Vlaky o tomto víkendu zajišťuje souprava osmi vagonů se dvěma lokomotivami Tu 47.0 v čele. Lokomotivy a část osobních vagonů si Fikáček pronajal od insolvenčního správce, který má majetkovou podstatu JHMD na starost. Pro cestující je svezení zdarma.
Souprava se může pohybovat pouze v úseku Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou, kde je provoz povolen Drážním úřadem. Maximální rychlost na úzké trati je aktuálně omezena na 20 km/h (dříve zde vlaky jezdily až 50 km/h), na splítce úzkého a normálního rozchodu se jezdí 40 km/h.
Dění kolem úzkokolejek je v posledních týdnech plné zvratů s nejistým koncem. Věřitelé za nového majitele tratí vybrali průmyslníka Otakara Moťku, neboť Fikáček (ač vítěz výběrového řízení) nezaplatil včas.
Ve čtvrtek ale vrátil Fikáčka do hry soud a vypadá to, že nyní má k nabytí úzkokolejek blíže. Nejspíš příští týden budou znovu rozhodovat věřitelé. Moťka předem avizoval, že jakékoliv rozhodnutí nebude právně napadat. Celé jeho vyjádření je zde.
Fikáčka dnes přišli na festival pozdravit například starosta Jindřichova Hradce Michal Kozár (město Fikáčkovi na nákup úzkokolejek půjčilo 20 milionů) nebo bývalý spolumajitel a ředitel JHMD Jan Šatava.
Celý seriál o úzkokolejkách v problémech je pod tagem insolvence JHMD.