Jak dostat na jednu akci 25 tisíc lidí. Úřad řeší plán na největší hokejovou halu, první silnice bude ještě letos

Multifunkční hala Pardubice. Foto: MHAPMultifunkční hala Pardubice. Foto: MHAP

Nová hala v Pardubicích vyroste na severovýchodě města, vznikne přes tři tisíce parkovacích míst.

Společnost MHAP patřící do developerské skupiny D+D Real Petra Dědka zveřejnila první plány, jak chce řešit dopravu v chystané multifunkční hale v Pardubicích. Ta se má s kapacitou 25 tisíc diváků stát největší hokejovou halou na světě. Vyroste na severovýchodním okraji Pardubic.

V dokumentu o vlivu stavby na životní prostředí, který se dnes objevil v registru oznámení EIA, představuje především řešení příjezdu a odjezdu lidí. Počítá s tím, že velká část návštěvníků dorazí na akce autem.

Celkem má u arény vzniknout 3279 parkovacích míst. Nejvíce z nich bude v parkovacím domě s kapacitou 2010 míst a výšce téměř 40 metrů. Nabídne stání v 11 podlažích, z toho dvou podzemních. Na střeše bude heliport.

Nová hala vznikne na pozemcích bývalé skládky na severovýchodním okraji Pardubic v lokalitě Nová Cihelna. Ta na jihu sousedí s pozemky, kde má dle územní studie vzniknout nová obytná zástavba.

Jedna z hlavních komunikací pro obsluhu arény se již dokončuje, stavba začala ještě před tím, než plány na halu vyšly najevo. Jde o severovýchodní obchvat Pardubic, který se otevře ještě letos.

Stavba obchvatu Pardubic finišuje. Řidiči po největším lanovém mostě projedou ještě letos

„Bude důležitou spojnicí pro dosažitelnost sportovního areálu pro návštěvníky z celé republiky,“ uvádí investor v dokumentaci.  

Tři lidi v autě

Dopravní vztahy řeší samostatná dokumentace zpracovaná společností Pragoprojekt. Areál bude dopravně napojen celkem ze tří míst. Pomocí obchvatové komunikace I/36 na východě lokality (prostřednictvím světelně řízení křižovatky), z prodloužení ulice Stromová (navazující na ulici Kunětická a Hradecká) a na severní straně z obchvatové komunikace I/36, kde je umožněno přímo odbočit k MHAP pomocí sjezdu (pravé odbočení ze směru od Globusu).

Možností bude také připojení pomocí nájezdu od MHAP (směr sídliště Dubina). Pro cílový stav lokality Nová Cihelna v roce 2035 vznikne čtvrté napojení na jihu z okružní křižovatky U Josefa pomocí nové komunikace.

Provozovatel haly počítá s tím, že kromě aut se zapojí hlavně hromadná, cyklistická a pěší doprava. „Dle vyjádření investora bude při akcích ve velké sportovní hale zajištěna kyvadlová autobusová doprava a dálkové autobusy (v rozsahu dle velikosti akce), investor dále plánuje vybudovat potřebnou infrastrukturu pro cyklisty v areálu MHAP,“ uvádí se v dokumentaci. 

Materiál řeší rozsah dopravy pro různě velké akce. Při běžném ligovém zápase se uvažuje s dopravou 12 – 15 tisíců lidí. V takové situaci mají zhruba dvě třetiny lidí podle odhadu dorazit auty s obsazeností tři lidi na auto. 

Další osoby dorazí do areálu běžnou linkou MHD, či posílenou linkou MHD, která bude trasována mezi hlavním nádražím a smyčkou BUS v severozápadní části lokality Nová Cihelna, případně pěšky nebo na kole (celkem cca 5 270 osob).

O pardubickém letišti, do jehož ztrátového provozu sype město a kraj roky desítky milionů korun ročně, není v popisu dopravních řešení ani slovo. U největších akcí se počítá hlavně s kyvadlovou dopravou z jiných míst v Pardubicích. 

Stavbu umožnila na konci roku 2023 změna územního plánu Pardubic. Hotová má být v roce 2028. Dosud největší hokejová hala na světě je v Petrohradě s kapacitou 21 542 lidí.

Multifunkční hala Pardubice. Foto: MHAPMultifunkční hala Pardubice. Foto: MHAPUmístění multifunkční haly na okraji Pardubic. Foto: MHAP
Tagy multifunkční hala Pardubice pardubice
32 komentářů