- Silnice •
- Město •
- Doprava ve městě •
- Tramvaje
Přestavba náměstí Republiky v Ostravě se zkomplikovala, našly se větší problémy, než se očekávalo

Frýdlantské mosty budou muset být kompletně uzavřeny pro průjezd automobilů.
Na rekonstruované mostní konstrukci v rámci přestavby dopravního uzlu náměstí Republiky v Ostravě byly po odkrytí nalezeny větší problémy, než jaké se očekávaly. Novinářům to řekl náměstek primátora Ostravy pro dopravu Břetislav Riger.
Konkrétně byl po obnažení mostní konstrukce zjištěn zhoršený stavebně-technický stav mostu. Beton má mít známky degradace a není vhodný k sanaci, musí se proto vyměnit.
„Budeme muset změnit organizaci náhradní dopravy. Paradoxně bude pozitivní, autobusy přesuneme na mostovku blíže Ústřednímu autobusovému nádraží,“ upřesnil Riger.
Jak však Riger dodal, přesunutým autobusům ustoupí auta. Vymístí se tak individuální automobilová doprava, která dnes přes rekonstruované mosty může alespoň v jednom směru projíždět. Řidiči ve směru od Mariánských hor pojedou odklonem přes Vítkovickou ulici, kolem Kauflandu, mostem přes Místeckou a po Místecké zpět do centra. Ke změně v organizaci dopravy dojde v pondělí 22. září.
„Nyní vyhodnocujeme, jaké dopady bude mít zjištění na samotnou stavbu. Neměly by být výrazné, harmonogram zatím není ohrožen. Zhotovitel se bude snažit dohnat případnou časovou ztrátu,“ uvedl Riger.
Bez tramvají zatím do konce listopadu
Rekonstruované místo je jedinou tramvajovou spojnicí mezi historickým centrem Ostravy a zbytkem města. Ostrava se tak dopravně rozdělila prakticky na dvě samostatné části. Veřejnou dopravu mezi nimi zajišťují autobusy náhradní dopravy, a to ve špičkách v intervalu tří minut. Alternativní trať neexistuje.
Pokud zjištění nezmění harmonogram, úplná výluka tramvajového provozu potrvá do 29. listopadu. Tramvaje nejezdí mezi zastávkami Náměstí Republiky a Karolina.
Práce spočívají v kompletní opravě silnic, kolejiště i prostoru podchodů. Tři dosavadní tramvajová nástupiště budou zredukována na dvě. Zjednoduší se tak přestupní vazby. Přístup na nástupiště ulehčí travelátory i výtahy.
„Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení nástupní hrany umožní plynulejší přestupy,“ uvedl již dříve ostravský magistrát.
Obrazem: Ošklivé zastávky jsou pryč. Do ostravského Náměstí Republiky se zakously bagry