Jančura: Pro Polsko jsme pořídili téměř 200 vozů, cílíme na 23 souprav

Modernizovaný vůz třídy Relax. Foto: RegioJetModernizovaný vůz třídy Relax. Foto: RegioJet

Desítky vozů čeká podle majitele RegioJetu rekonstrukce, část jich zůstane pro provoz v Česku.

Vstup RegioJetu na polský trh vnitrostátní dopravy se blíží. První vlak vyjede na trasu mezi Krakovem a Varšavou již ve čtvrtek 18. září. Další trasy budou následovat v prosinci.

Majitel RegioJetu Radim Jančura deníku Zdopravy.cz řekl, že pro provoz v Polsku má již pořízeno celkem 195 vozů. Ve většině jde o starší vozy, které chce dopravce postupně rekonstruovat.

„Starší vozy jsou ideální pro vstup na trh s minimalizací rizika,“ vysvětlil Jančura.

Pro grafikon 2025/26 hodlá RegioJet postupně připravit do provozu 90 až 100 vozů. Zbytek má projít rekonstrukcí pro rozšíření provozu v Polsku od prosince 2026, kde dopravce cílí celkem na 23 souprav.

Polské plány RegioJetu. Zdroj: Regiojet.pl

Polské plány RegioJetu. Zdroj: Regiojet.pl

Plán rekonstrukcí velkých řad

Přibližně 40 vozů Bm z bývalé 1. třídy DB (tzv. růžovka) má dostat označení Ap, přičemž 25 z nich zamíří na polské linky, zbytek zůstane v Česku. Dalších cca 40 vozů Am z 1. tříd SBB a DB RegioJet přestaví na interiér Business pod označením Am. 15 zůstane na českém trhu, 25 v Polsku.

„Zhruba stovka vozů Bp dostane sedačky se zcela novým designem od výrobce Borcad. Poprvé byly představeny na veletrhu InnoTrans v Berlíně. Dalších nově zakoupených 32 vozů Am z letošního roku vybaví firma kuchyňkami a označí jako Ak, 25 z nich bude jezdit v Polsku, 7 má zůstat v Česku,“ uvedl Jančura.

Pro provoz v Polsku RegioJet podle Jančury vyčlenil i mix 25 vozů, ve kterých vymění sedačky blízké designu ve vozech Astra.

Varšava – Krakov pod 50 zlotých a levněji než s PKP. RegioJet začal prodávat jízdenky na první spoj v Polsku

Nové sedačky i pro provoz v Česku

„Stejné rekonstrukce budou i na dnešních soupravách v Česku, tj. nový Relax, nový Business, nový Low Cost. Rekonstrukce znamená především výměna sedaček do stejných pozic, což přináší snadnou instalaci a certifikaci,“ dodal Jančura.

RegioJet chce v Polsku zachovat systém čtyř tříd – Low Cost, Standard, Relax a Business. Složení souprav má odpovídat modelu známému z linek v Česku a na Slovensku (Bp (LC) – Astra (SC) – AB/Bk/Ak (SC) – A/Ap/Am (RC/BC) – A/Ap/Am (RC/BC) -AB/Bk/Ak (SC) – Bp (LC) – posily) Soupravy budou tažené lokomotivou TRAXX MS3.

„Budoucnost rozvoje naší dálkové flotily ve střední Evropě vidíme v nových vozech, respektive soupravách,“ uzavřel Jančura s tím, že řeší rovněž nákup zcela nových vagonů, zejména pro provoz v závazku veřejné služby.

V Česku má podle něj RegioJet vozů dostatek. Konkrétně vlastní celkem 415 vozů. Téměř všechny jsou prý na rychlost 200 km/h. Na dnešních vlacích IC a R8 provozuje 220 vozů.

První měsíce provozu v Polsku chce RegioJet využít pro další proškolení personálu. V prosinci chce firma v Polsku přidat další čtyři vlaková spojení, konkrétně Varšava-Poznaň, Krakov-Varšava-Gdyně, Varšava-Ostrava-Praha a Varšava-Ostrava-Vídeň.

Tagy Polsko Radim Jančura RegioJet rj
24 komentářů