Polovina rozšiřované hlavní mladoboleslavské třídy se otevřela. Stavba nabrala zpoždění

Rozsáhlá proměna přinese rozšíření ulice na 4-6 jízdních pruhů.
Stavební práce na rozšíření mladoboleslavské třídy Václava Klementa, které začaly v březnu letošního roku, postoupily do další etapy. V neděli se otevřel opravený a rozšířený úsek mezi Bondy centrem a ulicí k Novému hřbitovu. Původně měl být 700metrový úsek hotový již v červenci, stavba se potýkala s komplikacemi a harmonogram se musel upravit.
Na úsek od Bondy centra až po křižovatku s ulicí U Stadionu se tak nyní mohla vrátit auta včetně autobusových linek. Zrušila se náhradní zastávka v Čechově ulici, MHD opět zastavuje přímo na třídě Václava Klementa.
Po třech měsících prací už 30 dní zpoždění. Rozkopání páteře Mladé Boleslavi se komplikuje
„Řidiči by měli být obezřetní v Čechově ulici, kde došlo za křižovatkou k propadu komunikace. Jde o krajskou silnici a její opravu už řeší Středočeský kraj, prozatím je propad ohraničen tak, aby bylo možné místem bezpečně projet,“ upozorňuje magistrát města na webu.
Na opraveném úseku třídy vznikla nová světelná křižovatka, na kterou se také posunul přechod pro chodce.
Rozsáhlá proměna třídy se týká celkem více než kilometr dlouhého úseku. Přinese rozšíření ulice na 4-6 jízdních pruhů a vybudování zeleného pásu. Úpravami projdou také křižovatky, vzniknou nové trasy pro pěší a cyklisty.
Práce na nadále uzavřeném úseku mezi křižovatkami s ulicemi U Stadionu a Jana Palacha pokračují, trvat by zde měly do 30. listopadu. Přes zimu (od 1. 12. do 1. 3.) by měl být provoz na třídě v celém rozsahu dočasně obnoven, pouze po dobu zhruba dvou měsíců bude uzavírka na ulici J. Palacha kvůli přeložce sítí.
Od března do června se pak uzavírka obnoví, plně průjezdná by podle harmonogramu měla být páteřní třída od 15. června. Dopravní komplikace se přesunou na okolní ulice, jelikož se zde bude opravovat horkovod.
Poslední etapa od 5. 10. 2026 do 30. 7. 2027 zahrne práce především podél třídy V. Klementa jen s lokálními dopravními omezeními s tím, že provoz v celém úseku třídy bude již zachován.
Stavba je financována Středočeským krajem, městem Mladá Boleslav a VaK Mladá Boleslav, celková cena je 227 milionů korun.