Pendolino do Budějovic nestíhá, zatím ani jednou nepřijelo na čas

Jízdní řád ve směru na jih se ukazuje jako nerealistický především v úseku z Tábora do Veselí nad Lužnicí.
Výkladní spoj tuzemské železnice, 31. srpna zavedené pendolino mezi Prahou a Českými Budějovicemi, má problém s dodržováním jízdního řádu. Z Prahy do Českých Budějovic zatím ani jednou nedojelo přesně dle jízdního řádu, ukazují data vyhledávače IDOS a serveru Babitron.
Až na dvě výjimky nejde o fatální zpoždění v řádu desítek minut, jde spíše o minuty, nicméně jízdní řád ve směru na jih se ukazuje jako nerealistický. A to především v úseku z Tábora do Veselí nad Lužnicí, kde pendolino jako poslední večerní Jižní expres staví.
Do Tábora pendolino přijíždí z Prahy často v předstihu a odjíždí přesně. Problém nastává na následujících 26 kilometrech, na které má v jízdním řádu devět minut. To vychází na úsekovou rychlost přes 173 km/h, což by českou železnici řadilo na úroveň Rakouska (170,8 km/h) a Anglie (179,6 km/h).
Tak tomu ale není, pendolino nestíhá. Většinou potřebuje na jízdu mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí o tři až čtyři minuty navíc. Skutečná úseková rychlost tak je kolem 130 km/h, což není v tuzemsku nic neobvyklého. Stejné zpoždění (3 až 4 minuty) pak má na odjezdu z Veselí a přes snahu strojvedoucích se je do Budějovic nepodaří vymazat.
Pendolino mezi Prahou a Českými Budějovicemi je první tuzemský spoj, který vozí cestující až 200 km/h. Tuto rychlost může vyvinout na dvou nových úsecích IV. koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi na rozhraní středních a jižních Čech a v úseků Doubí – Soběslav. Ne vždy se ale podaří maximální rychlosti dosáhnout.
V opačném směru, kdy ranní pendolino do Prahy nestaví ve Veselí nad Lužnicí, problém s dodržováním jízdního řádu není tak velký. Polovině spojů se zatím podařilo dojet přesně.