Novou silnici z Ostravy na Opavu čeká veřejné projednání, proběhne jen online

Návrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSDNávrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSD

O distanční formě rozhodl Moravskoslezský kraj, na žádosti o zdůvodnění neodpověděl.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) čeká v rámci příprav přeložky silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou důležitý krok v podobě veřejného projednání. Povinná část procesu povolování stavby proběhne prostřednictvím internetové aplikace Microsoft Teams. Vyplývá to z oznámené v registru EIA.

Projednání se bude konat ve středu 17. září v 15:00. O distanční formě rozhodl Krajský úřad Moravskoslezského kraje pod vedením hejtmana Josefa Bělici (ANO). Proč k tomuto kroku kraj přistoupil, tiskové oddělení úřadu na žádost deníku Zdopravy.cz ani po opakovaných urgencích neodpovědělo.

Investor stavby, ŘSD, s distanční formou projednání problém nemá. Uvedl to Miroslav Mazal z týmu komunikace podniku. Podle něj to zákon o EIA umožňuje. Na veřejném projednání mohou vznášet připomínky jak dotčené osoby, tak veřejnost. Poznatky z něj jsou součástí posudku o vlivu stavby na životní prostředí.

28 kilometrů dlouhá trasa

Letos na jaře byly v rámci záměru představeny nové plány. K přepracování a doplnění dokumentace došlo poté, co ve zjišťovacím řízení přišly proti záměru desítky připomínek. Plán počítá se zhruba 28 kilometrů dlouhou trasou okolo Hlučína, nově je už s výjimkou Ludgeřovic vedena pouze v jedné variantě.

Většina trasy nové silnice je navržena jako dvoupruhová v kategorii S 9,5/90 (22 km z Opavy do Hlučína východ), zbývajících šest kilometrů do Ostravy má být v kategorii S 15,25/110 se střídavým třípruhem. Okolo Ludgeřovic počítají plány se třemi různými variantami trasy. Na celé trase má vzniknout 7 mimoúrovňových křižovatek.

Stavba za miliardy

Ještě podle informací z jara počítalo ŘSD se zahájením stavby v roce 2028. Práce měly být rozděleny do čtyř etap, hotovo mělo být v roce 2035. Náklady v cenové úrovni roku 2021 jsou 9 miliard korun.

Je nutno přihlížet k faktu, že mezi Opavou a Ostravou (centrum) a obcemi ležícími severně od této spojnice existují významné dopravní vazby, vyvolávající poptávku po odpovídajícím dopravním napojení, které v tomto území chybí a veškerá doprava je proto vedena po stávajících průtazích mnoha obcemi na trase I/56,“ vysvětluje ŘSD, proč plánuje výrazné kapacitní rozšíření celého úseku.

Detailněji stavbu popisuje informační leták.

Tagy Moravskoslezský kraj obchvat Hlučínska Ředitelství silnic a dálnic ŘSD silnice I/56 silnice I/56 Opava - Ostrava
5 komentářů