Obrazem: Na stavbě Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 už se zakládají mosty

Nový dálniční úsek v délce 12,6 km by měl být zprovozněn na přelomu let 2027 - 2028.
Stavební práce na pravděpodobně nejdůležitějším aktuálním dálničním spojení pokračují devátým měsícem.
„V celé délce trasy nadále probíhají intenzivní zemní práce, a především svoz zeminy na mezideponii,“ uvedl pro Zdopravy.cz Jiří Veselý z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
Na části trasy ještě podle něj pokračuje záchranný archeologický výzkum. „Pracujeme také na přeložkách inženýrských sítí a začínáme se zakládáním mostních objektů. Vrtáme a betonujeme piloty. Dokončeny byly přístupové komunikace pro stavbu,“ vypočítává Veselý.
Stavba byla slavnostně zahájena loni v polovině prosince. Na jaře začaly práce na skrývkách ornic, příprava provizorních mostů pro obslužnou komunikaci probíhající celou délkou stavby, proběhl geotechnický průzkum a evidence černých skládek, začaly práce na přeložkách sítí.
Nový dálniční úsek v délce 12,6 km by měl být zprovozněn na přelomu let 2027 – 2028.
Pražský okruh po svém dokončení vzájemně propojí devět dálnic. Budovaný úsek označovaný číslem 511 je veden jihovýchodně od Prahy a jeho dokončení sníží intenzitu dopravy na Štěrboholské radiále a Jižní spojce. Dojde také ke spojení dálnic D10 a D11 s jihozápadní částí okruhu.