Obrazem: Na stavbě Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 už se zakládají mosty
Pražský okruh D0 511 Běchovice - D1 (stav v září 2025). Foto: ŘSD

Nový dálniční úsek v délce 12,6 km by měl být zprovozněn na přelomu let 2027 - 2028.
Jen tak dále, bohužel výsledek voleb to může výrazně ovlivnit pokud bude premiérem jeden slovensko-český občan…
Tuhle stavbu už naštěstí nezastaví. S tím zbytkem je to ale samozřejmě otázka.
U této stavby se nezmění nic ať bude výsledek voleb jakýkoliv. Je to navázané na fondy EU. Co se maximálně změní jsou peníze pro Ukrajinu a politické neziskovky.
Definuj politické neziskovky?
To je banda pracovníkú, která nevytváří hodnoty, ale keca o tom za příspěvek statu, co to hodnoty jsou.
Takže fakticky drobné. Z podobného hrníčku, jakože ušetříme zrušením senátu.
Proč by to mělo ovlivnit? Vždyť stavba dálnic byla vždy dobrou reklamou pro jakékoliv politiky. Co jeden zasel, to druhý sklidil a co zasel druhý, sklidil třetí a tak dále. To, co teď otevíral Kupka, vypapíroval Ťok a ti po něm.
Tak takový blábol, to mi tedy napovězte, jak to bude brzdit..
Odsejpá to pěkně. Ideálně začít tady na konci 2027 jezdit a na jaře 2028 šutrklep na severu Prahy.
Ne se současnou cenou…
Vypadá to hezky a slibně.Ale bojím,bojím,že po říjnu na to zase najenou nebudou peníze,páč jistá osoba je raději prožere a slavnostně pak otevře 4 km dálnic.
Tak snad jim vydrží financování…Praha tradičně volí trochu jinak než zbytek, tak snad jim někdo na truc po volbách nesebere financování obchvatu.
Navíc Praha jistou osobu nevolí, takže by jim to někdo na truc mohl zastavit, že málo peněz…
Babiš se dá kritizovat za hodně, ale tady to moc nechápu. Byl to přece on, spolecne s Ťokem, kdo přípravu nových dálnic ve velkém rozjel, resp. odblokoval. Aktuální vládu šlechtí, že v tom pilně pokračuje a peníze vždy našla (poslední návrh rozpočtu beru spíš jako nějaký pokus evokovat v některých sklamaných voličích pocity šetření i když mi to zrovna v tomhle případě přijde zvláštní). Změny financování se u příští případné Andyho vlády nejspíš budou. U dopravních staveb, ale nějaké škrty s největší pravděpodobností nebudou. Spíš bych to čekal jinde… Ostatně rozjetí výstavby a modernizace silnic je jedna z mála věcí,… Číst vice »
Projekt na DO je výrazně starší. Byl tu nejen před babišovou vládou, ale je starý několik desetiletí. Předchozí vlády, včetně babišovy, nebyly schopné stavbu prosadit na místní úrovni (protesty různých ekospolků a obcí, výkupy pozemků…). Tyto problémy se podařilo vyřešit změnou v povolovacích řízeních novelizací zákona 416/2009 Sb. V roce 2023. Vzhledem k hustém osídlení v oblasti bylo povolovací řízení výrazně složitější, než u výstavby někde v jihočeských lesích.
velky obchvat prahy měl by postaven před desitkami let jako zaklad sitě dalnic,teť se lepi jak od vlaštovek
Děkujeme za názor, postaven nebyl takže už jej nemáme stavět nikdy?
Přesně…Po celé republice jsou desítky velkých projektů, které potřebují stovky miliard investic, personálního obsazení. Tisíce nových Bahru, buldozeru, nákladních aut. MZ by podle mne mělo zahájit aktivní politiku vyhledávání mladých vzdělaných lidí, které budou přínosem pro ČR. Aktivní podpora imigrace, podobně jako to dělalo Holandsko v 70-80 letech. Se současnou demografickou křivkou porodnosti všechny ty VRK, dálnice, tunely metra, nevybudujeme ani za 50 let.
Asi se budete muset naučit sám s bagrem…
Máte, ale bylo by potřeba HÓÓDNĚ přidat do tempa!!!!! Rok 27-28 je už HÓÓDNĚ póózdě!!!! Nejlépe o rok zkrátit !!!!!!!
teť – to nebyl překlep,že ?
Nebo mohla být síť dálnic koncipovaná tak, aby a priori netahala všechno do Prahy, ale bohužel v té době to nikdo tak daleko nedomyslel.
Někdo konečně prohrabal svůj archiv fotek… po té provizorní přeložce se už pěkných pár dní jezdí, zatímco na těch fotkách není ještě ani vodorovné značení 😀
Jedná se o screenshoty pocházející z youtube ŘSD, video bylo publikováno 2.9., tj. pořizováno nejpozději v srpnu.