ComfortJety přestanou zajíždět na Ostravu, nahradí je Railjety

Railjety Českých drah. Pramen: České dráhyRailjety Českých drah. Pramen: České dráhy

RailJety obslouží na trase mezi Ostravou a Prahou dva páry vlaků denně.

České dráhy nepočítají od nového grafikonu s pokračováním nasazování nejnovějších souprav ComfortJet na vlaky Ostravan. Kvůli jejich plánovanému nasazení na výkony na Vídeň je vystřídají Railjety. Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí ČD Filip Medelský.

„S příchodem dalších ComfortJetů a jejich nasazením na další výkony i na Vídeň se některé Railjety uvolňují pro jiné výkony,“ upřesnil Medelský.

Konkrétně by měly soupravy ČD Railjet obsloužit na trase mezi Prahou a Ostravskem vlaky 512, 515, 548 a 549, tedy dva v každém směru.

V aktuálním jízdním řádu jsou ComfortJety nasazeny na vlacích 510, 512, 515 a 517. Jde o dva ranní spoje z Bohumína přes Ostravu na Prahu a dva večerní zpět. Jeden pár z dvojice obsluhuje i Františkovy Lázně.

Ostravany byly prvními vlaky, na kterých ComfortJety, zpočátku ještě v provizorním uspořádání bez čelního řídicího vozu a vloženého bistrovozu, jezdily. Poprvé se cestující svezli soupravou loni v červnu. Řídicí a restaurační vůz přibyly až letos v dubnu.

ComfortJet.
Foto: ČDComfortJet.
Foto: ČDComfortJet.
Foto: ČD1. třída v ComfortJetu.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý2. třída v restauračním voze ComfortJetu.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVůz ČD Restaurant v ComfortJetu.
Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Od 26. července zajišťují ComfortJety provoz na lince ČD z Prahy do Berlína. Výjimkou jsou spoje Hungaria sestavené z maďarských souprav. Od 14. prosince zajistí ComfortJety pravidelný provoz tří párů vlaků Vindobona mezi Prahou, Brnem, Vídní, Štýrským Hradcem, Klagenfurtem a Villachem. Příští rok se soupravy podívají až do Kodaně.

České dráhy objednaly v roce 2021 u konsorcia Siemens – Škoda dvacet netrakčních jednotek ComfortJetů za celkem 12,5 miliardy korun. ČD počítají s ComfortJety jako s páteří své mezistátní dopravy. Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním oddíle. Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu je s lokomotivami Siemens Vectron.

Railjet ČD nabízí celkem 442 míst k sezení. Do 1. třídy se vejde 38 cestujících, k dispozici je navíc 6 polohovatelných sedadel v Business třídě. Pro cestování třídou Business potřebujete jízdenku 1. třídy a povinnou místenku business. Zkušební provoz vlaků začal v Česku s první dodanou soupravou v květnu roku 2014.

Podobně jako ComfortJety „testovaly“ ČD již dříve na trase mezi Prahou a Ostravou také soupravy InterJet. Ty následně zamířily na Západní expresy do Chebu a rychlíky Krušnohor.

Souprava InterJet. Foto: České dráhy

Souprava InterJet. Foto: České dráhy

Tagy čd České dráhy ComfortJet Ostravan railjet
32 komentářů