ComfortJety přestanou zajíždět na Ostravu, nahradí je Railjety

Railjety Českých drah. Pramen: České dráhyRailjety Českých drah. Pramen: České dráhy

RailJety obslouží na trase mezi Ostravou a Prahou dva páry vlaků denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
luky

priste rok od kvetna pojede do kodana,uvidim

jfp

To bude dost problem, protoze zejm. v useku z Plzne do Prahy je o vikendu CJ v druhe tride bezne zaplnen na 95-100 procent. RJ ktery ma o 2 kbeliky mene bude opakovat problem, ktery uz tu byl kazdy vikend s polednim pendolinem tam a odpolednim zpet.

Aaabbb

Kapacita Pendolina a railjetu je ale někde trochu jinde, i když má oboje 7 vozů 😉

Tomas

Na Vídeň jsou některé spoje už od října s ComfortJetem.

Mraky

Takže snížení kapacity prvni třídy:(.

Jaroslav

Co tedy pojede z Prahy do Františkových Lázní na 512 za soupravu ?

2101

Railjet

noerf

Mám pocit, že zatímco na rameno Hamburk – Berlín – Praha – Brno – Vídeň/Budapešť budou většinově nasazené comfortjety mimo maďarský souprav. Tak na trati Praha – Ostrava se z toho stane mix pendolin, railjetů a dalších spojů s občasným náhodným využitím pendolin jinde.

Autobusak2345

Maďarská souprava bude od Prosince nahrazena CJ. Nasazení soupravy společností MÁV-Start končí.

Xxx

Nepůjdou pak všechna Pendolina na trasu Praha – ČB.?

Náhodný

Jak je to s těmi řídící vozy u ComfortJetu. Viděl jsem vlak, že vpředu byla lokomotiva, za ní řídící vůz a pak zbytek soupravy. Řídící vůz tedy¨neřídil…

Jirka

ComfortJety ještě nemají schválené ETCS na řídícím voze, takže se musí pořád otáčet lokomotiva. Celkem vtipně, když už ho mají z výroby.

X 1

Papírování.

Mirek3

Dobrý den bohužel

javr

Není nutné za vším vidět ETCS. To není kvůli ETCS, ale protože jednotky zatím nejsou schváleny na provoz v sunutém režimu, což by podle harmonogramu mělo být někdy koncem příštího roku. Railjety druhé generace snad taky ještě nejezdí sunuté.

thom99

rj taky, pro změnu kvůli chybějícímu etcs. Nebo ne?

Caprad

Takže na Vídeň bude jezdit střídavě Railjet a Comfortjet? Já nevím ale podle mně by kapacita souprav na lince měla být konzistentní, a ne že někdy jede sedmivozovka a někdy devítivlzovka, podle toho jak vyšly oběhy.

Btw s čím budou jezdit ty Railjety na Ostravu? Budou si na to dráhy pronajímat Taurusy nebo se Railjet umí nechat tlačit i Vectronem?

Z. Lapil

Railjet se umí nechat tlacit kde čím. Osobně jsem jel s (nějakým) Pershingem.
Vím, ze se možnost non-Taurus řešila i při nákupu, kvůli záloze na české straně.

Apollo 17

Peršingem, Esem se Railjet dá jen tahat. Jízda řídícím vozem v čele určitě nelze.

PetrN

No prý CJ na více vytížené spoje a RJ na ty méně. Osobně ale pochybuju že se to podaří skrz oběhy vyladit. Největší průšvih s kapacitou ovšem bývá u rakouské soupravy, která má jen 4 vozy 2.třídy…

Michael Bucha

Na Ostravanech běžně bývaly 2-3 velkoprostorové vozy, a za poslední dva roky skoro ze všech spojů zmizely a jezdí prakticky jen kupéčka. Jediné stolky v celém vlaku jsou ve voze pro invalidy, cyklisty a rodiče s dětmi… Když chcete využít cestu do Prahy k práci, tak nemáte šanci…

Jirka

A na to je právě Comfortjet a samozřejmě i Railjet naprosto super.

Michael Bucha

To ano, ale ty ComfortJety i teď jezdí jen dva za den, navíc v časy, kdy jezdí nejmíň lidí, a tohle je jen výměna… Klidně ať na zbývajících spojích dál jezdí klasické soupravy, ale ať tam vrátí velkoprostorové vozy. Nechápu, kam se všechny ztratily…

Aaabbb

Vlaky 510, 512 ani 515 určitě nejezdí v čase, kdy jede nejméně lidí. To snad jedině 517.

Z. Lapil

Bmz mají pod okny ty skládací stolky. Přijdou mi na noťas dostatecne velké a pevné. Pravda nezkoušel jsem to.
A jestli si to s něčím nepletu, tak se jakýsi stolek dá vypreparovat i z mezery u dveří, ale na to aby se člověk bál položit i kafe.

Aaabbb

Není lepší řešení, než si vybrat plně velkoprostorové Pendolino 🙂

Karl vB.

Zaujalo mně upřesnění: „…spoje z Bohumína přes Ostravu na Prahu…“.
Použitá formulace může budit zdání, že autor textu (vzhledem k zaměření webu) podceňuje zdejší obecenstvo, které si dovede lehce představit, že u vlaku od Olomouce bude předposledním zastávkou před Bohumínem asi ta Ostrava.
Myslím, že jde o učivo zeměpisu/ vlastivědy pro 4. ročník základní školy.
Když už ale v textu nácestná Ostrava vystoupila ze stínu 8 km vzdálené cílové/ výchozí stanice Bohumín, hodilo by se tedy provést podobné „systémové upřesnění“ i u té Prahy; tam je těch variant, kudy jet, dokonce více, než jedna. 🙂

Tomāš

Graz, Celovec a Bělák v diskuzi za 3, 2, 1…

Zahn

Zajímavé je, že slovanské názvy jsou starší

Doktor Trychtýř

Štýrský Hradec 🙂

PetrM

Tak doufám, že alespoň prečalouní sedačky. Některé jsou ve 2. tř. už v takovém stavu, že si tam fakt sedat nechcete. Nejlepší by je bylo vyměnit za polohovatelné, ale budu realistický.

Tom

Aby to společně s tím rovnou nepřekonfigurovali a z Ampz se nestal Bmpz