ComfortJety přestanou zajíždět na Ostravu, nahradí je Railjety
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy

RailJety obslouží na trase mezi Ostravou a Prahou dva páry vlaků denně.

RailJety obslouží na trase mezi Ostravou a Prahou dva páry vlaků denně.
Chtělo by to konečně pořádek!
Všechny Comfortjety na Berlín – Praha – Vídeň
Všechny Railjety na Cheb – Praha – Ostrava
Všechny Pendolina na Praha – České Budějovice a ideálně i Linz bez zastávek?
Takže 3 páry do Vídně rj a 2 páry cj? A k tomu 3 páry rakouské rj. Totální chaos v místenkách.
Jaký by byl chaos v místenkách? Asi moc nechápu..
Asi kdyby pán by chtěl jet vepředu. Ale taky to celkem nechápu jaký by byl chaos, individuální vagony jsou značené co vím totožně podle toho jak jsou řazeny.
Já místenky neřeším prostě si sednu tam kde je volno nejedu nikam daleko Rychlíkem posledně když jsem jel někam dál tak to bylo do Pardubic, nyní jedu jednou za čas do Bohušovic n. Ohří
Tady je krásně videt, jak trh nefunguje. Praha – Ostrava je silně konkurenční prostředí, z ekonomických pouček víme, ze by pak obchodník dávat na tyto relace to nejlepsi, co ma k dispozici…, ale dlouhodobě vidíme, ze se tam dava zpravidla skoro to nejhorší (byť RJ neni vyloženě špatný, mysleno od 2012 komplexně).
Jo, špatný není. Ale už je taková ojetá octavie. Interiér už je dost ošuntělý. A proto dáme do zahraničí to nové, ať se můžeme jako firma ČD ukázat. A jezdit do Kodaně, to je gól.
Je to tak, na téhle lince jezdi samé zbytky z jiných. Přitom je to společně s budějovickou linkou jediná lukrativní. Ale hlavně ze posílame fungle nové CJ do Německa nebo dokonce do Dánska s naprosto nesmyslnou jízdni dobou i cenou.
Klasický stav. Co je nové, to pošleme do zahraničí a budem se tím chlubit. A to co je ojeté, to necháme na vnitro. Jak vidím, co jezdí za šroty na ostravanovi, tak se nedivím, že lidé raději jako rodina, sednou do auta. Už čekám, jen kdy to bude jezdit sysel s honekrama.
Tak všichni moc dobře věděli, že si ČD objednali CJ pro zahraniční dálkovou dopravu a ne pro vnitrostátní spoje. To že Comfortjet jezdil na Ostravu bylo kvůli tomu, že se jednalo o zkušební provoz s cestujícími. Jednoduché.
A proto na vnitro dáme honekry, bmz, B a další super vozy z 90.let. Ještě to chce retro jízdné. Konkurenční trh nefunguje.
Retro jízdné nechcete, to byste byl vzteklý a ne smutný.
Dyť máme retrovozy a mizerné služby za západni jízdné
A take to že první a poslední spoj co byl původně SC je taktéž z důvodu že nebyly Pendolína. A u SC 512 / 515 co jede z Bohumína do Františkových Lázní tam to nahradily Comfortjetem aby byla kapacita. Protože už Pendolíno nestačilo.
Tak proč si říkaji národní dopravce když na obyčejné občany kašlou a posílají na vnitrostátní linky šrot nebo obětiny z Německa.
7 vagonů z lázní na Ostravsko je o víkendu absolutně nedostačujících, proto byla přece nahrazena Pendolina Ostravanem, napřed běžným vlakem s 9 vagony a potom ComfortJety.
za dva roky budete mít (snad) dvě spřažené jednotky Škoda/Arriva, v té čtyřvozové bude i bistro
…btw znáte tu pohádku „jak dědeček měnil až vyměnil“?
Ale podle fanoušku liberalizace je to posun vpřed 🙂
Co vím na R16 hodí 2x 3 vozovou a na Ex6 ty co jedou mimo špičku jede jedna souprava.
Zatím se neví jestli Arriva bude jezdit dál z Plzně do Ostravy. Nebo že by stále co se týče prodlouženého vlaku Ostrava – Cheb jely ČD.
Arriva rozhodně nepojede dál z Prahy na Ostravu. Na to by neměla jednotky. Že by jely ČD v jiné trase do Chebu na komerční riziko je sice možné, ale podle mě málo pravděpodobné.
To si také myslím že ledaže by byl vysoký zájem o tohle spojení z Východu Moravy na Západ Čech.
To mně mohlo napadnout.
Do Chebu ještě jede R15 obloukem přes Ústí Nad Labem.
No je to otázka mnoha faktorů, kapacita tratě, dopravce atd. Jestli by nadále ČD i po výměně výkonu na Západ dále provozovaly Pendolína nebo jinačí vlaky co jedou z Ostravy do Chebu.
Bude na rj do Ovy jezdit vectron a na CJ do Grazu Taurus nebo snad dokonce na všem vectron?
Na CJ bude 100% jeden z těch nových vectronů
Zas nám to dobré na Ostravsku vemou a daji něco horšiho. RailJet není Vectron
A cestující to zaručeně poznají, co je táhne za mašinu?
Ono je snad někde psáno, že ČD daly na tuto linku CJ natrvalo?
A co má souprava společného s lokomotivou když pominu čelo řídícího vozu?
Cj byl na Ostravu nasazen na zkušební provoz, ne na trvalo 🙂
Teda mimo spoje IC 512 / 515 Bohumín – Františkovy Lázně protože Pendolíno už nemělo dostatečnou kapacitu.
Jinak Ostrava – Karlovy Vary je stále vedeno Pendolínem to je ten večerní spoj a ranní z KV…
Budou některé dosavadní Railjety stále jezdit z Brna do Vídně? Nebo budou do Rakouska jezdit pouze nové Comfortjety? Bude v nových CJ vůz tichého oddílu?
Vypadá to cca půl na půl, každý druhý spoj do Vídně (kde budou ukončeny) zůstane zřejmě v railjetu.
Tak Railjetů je sedm. Dvě soupravy půjdou na Ostravu, pak pár dalších bude nasazen na Budapešť a ten zbytek na každou druhou Vídeň nejspíš.
Joo a na 140/141 budou porad jezdit stara kupecka! 😀
Co je za nesmysl, že ČD testovaly InterJety na lince do Ostravy? Jezdily tam turnusově nikoliv jako test a to na páru 141/140, letošní GVD nejezdí, jelikož je jedna jednotka vždy na opravě R1, až se opravy dokončí a bude zas všech 10 InterJetů provozních na tento obrat se zas vrátí…
Doufejme.
Jo a od nového grafikonu taky změní kategorii všech eurocity obsluhovaných comfortjety na railjet. Takže ve výsledku dojde k situaci, kdy jediné vlaky, na kterých bude jezdit railjet nebudou railjet, ale intercity. Prostě bordel ve značení vlaků, jak se na české železnici patří. Za mě by se všechny pošahané jety měly buď sjednotit pod jedním názvem nebo to podle tradice ČD udělat po zvířecku (tigerjet nebo cokoliv) a dálkové kategorie proškrtat a udělat ze všeho EC. Normálnímu cestujícímu je vlastně úplně jedno, co konkrétně přijede za vlak, hlavně že to bude moderní, funkční, čisté a pojede to na čas. A… Číst vice »
IC obsluhované railejty budou také označené jako railjet.
To nic nemění na tom, že v tom je bordel.
on byl někdy na Dráze pořádek?
Ano, ale za Německa
Koupím si jízdenku. Na jízdence je napsáno, že vlak 999 odjíždí z Hlavního nádraží ve 12:00. Pokud nedokážu podle těchto dvou údajů najít svůj vlak, neměl bych sám vůbec cestovat… 🤦
Spíš jde o ten marketingový informační smog, který nemá žádný logický systém, ani přidanou hodnotu a pouze mate náhodného cestujícího.
Pokud mám potřebu prudit cestující nesmyslným bordelem bez koncepce, tak bych neměl na dráze podnikat. Je to služba pro cestující a má jim být nabídnuta co nejsrozumitelněji. Ne tak, že rj a RJ znamená něco jiného a rj vlastně ne vždycky bude rj, ale jen občas.
Comfortjet je odvozen od Railjetu má to být tzv. 2. Generace tak se ani nedivím že třída rj pro sjednocení spojů vedeny jak Railjety tak Comfortjety
Nevíte jak to bude s Pendolinem na Opavu, jestli tam bude zajízdět i příští GVD, nebo už tam bude opět jezdit klasická souprava?
Jelikož se Pendolino bude vracet na Košice, tak do Opavy bude po roční pauze zajíždět opět klasická souprava. Buď se tak stane ještě během podzimu, ale osobně bych s tím počítal až se začátkem GVD
Oni si ty Košice nerozmysleli?
SC 240/241 neboli Košičan byl kvůli neschválenému ETCS na Slovensku dočasně nahrazen vlakem třídy EC, ale stále jsou tam stejná pravidla jako třeba povinné místenky.
Dráhy říkaly že se Pendolíno má vrátít na tento pár spojů
Vítám změnu a využiji.
Zajímá mě, zda někde na českých kolejích je možnost „business class“ upgradu jako v Railjetech. Srovnatelné sedačky jsem vyzkoušel pouze v LE na této relaci, celkový dojem z vlaku a komfort v kabině mi přijde lepší právě v CD RJ.
Business class nabízí i RegioJet u svých komerčních spojů.
Leč s úplně jiným typem sezení.
U regiojetu je to jen a pouze marketingovy nazev pro prvni tridu
Zrovna tedy ta business class v ČD railjetech je oproti ÖBB verzi dost nepovedená. Jeden mizerný stoleček, takže jídlo a cokoliv jiného nejde dohromady (LE Premium má stejný problém). Oddíl není nijak oddělen od jedničky, takže je tam docela rušno, plus pořád někdo chodí. Sedadlo nejblíž dveřím je odskočené od boční stěny, takže zasahuje až do těch dveří. Pokud máte štěstí, nikdo vás netrefí kufrem. Dvě sedadla koukají přímo do sloupku mezi okny. Nejen že není výhled, ale k zapojení kabelu do zásuvky to chce lehce vykloubit paži. Ten produkt je prostě nedomyšlený a ČD mezi řádky dávají pořád najevo,… Číst vice »
prosím, kdy a kde bude k nahlédnutí finální GVD 2026?
Tady:
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/jizdni-rad/navrh-jizdniho-radu-na-rok-2026
A nemohla by prosím redakce zjistit jak to bude s Business třídou? RJ ji technicky má, CJ ne. Ale ať bude řešení jakékoliv, tak to bude paskvil na všech směrech kde se to bude míchat.
Dle ČD není business třída potřeba
Dle ÖBB taky ne, když se na to vykašlali u nových Railjetů. Uvidíme jak to dopadne s rekonstrukcí interiéru těch starých, jestli to nepředělají na klastckou 1. třídu.
Však RJ2 mají business třídu
To ano:
„Od moderního vzhledu v původním ÖBB railjetu se z business třídy stala kukaň. A ano, v business kupé nepočítejte s pořádným stolkem na práci – notebook nechte rovnou v tašce.“
https://zdopravy.cz/novym-railjetem-na-vlastni-kuzi-humpolacka-1-trida-chybejici-kose-aneb-design-opet-zvitezil-nad-prakticnosti-216982/
Nedávno jsem někde zaznamenal, že byznys třídu odmítaly DB a proto v CJ není.
A co ty zbyvajici spoje kde dnes na Ostravu jezdí CJ? Vratí se 680 nebo zastaralé a nespolehlivé IC soupravy
Na IC 510 a IC 517 by mělo být údajně nasazováno Pendolino.
Podla navrhu gvd Pendolino
Včera jsem jel EC 142 Ostravan z Třince až do Prahy, a nebyl to žádný comfortjet ani railjet, byly to klasické vagony po šesti v kupé …
Ale jinak celkem v pohodě, občerstvení jídelní vůz i minibar a i zpoždění 10 min se vlaku podařilo stáhnout na nulu 😉
Dobrý den,
je již známo nasazení rakouských rj pro příští rok? V současnosti jsou to 3 páry a s nasazením cj mi něco napovídá, že jich tolik nevydrží zajíždět k nám.
Díky známějším za odpověď
Pro mě je ideální počet rakouských RJ na trase Břeclav – Praha nula a důvodem je parodie na gastro zvaná DoN’s.
A proč by OBB měly mít početní problém k nám zajíždět se svými dvěmi railjety? Víte kolik jich ony mají, a hlavně že nakupují nové v dvoupodlažním provedení – https://zdopravy.cz/prvni-dvoupodlazni-railjet-rakouske-drahy-zverejnily-snimky-nove-posily-dalkove-dopravy-235914/ , takže z některých linek ty stávající si uvolní, a nebude jim vadit, že na jiných linkách ttřeba pro proodloužení trasy jakko za Graz (nebo zkrácení intervalu mezi spoji) jich budou potřebovat víc než dosud! 🙂 🙂 Popravdě mě spíš napadá, že když ČD na třech spojích se svými jednotkami a hlavně i lokomotivami (railjety dosud tahaly Taurusy OBB, byť byly v polepu ČD) v Rakousku pojedou dále, tak jestli… Číst vice »
Vyrovnávání výkonů? Já myslel, že tenhle model už je pasé. Co k nám posílají DB jako vyrovnávku k Berlinerům? Řekl bych, že vůbec nic.
Není pasé ani omylem. Berlinery jsou vyjímka potvrzující pravidlo. Třeba hezká vyrovnávka výkonů je mezi Budějovicemi a Linzem. 4 páry EC jsou komplet ČD a 4 páry Sp jsou komplet ÖBB.
Ale DB za ty Berlinery Českým Drahám platí. (nejsou to malé peníze) Je všeobecně známo že linka do Německa je pro ČD zlatý důl. ČD pošlou soupravu s lokomotivou a DB cáluje. Ale zase když se DB něco nelíbí tak neváhají jednat, např. nepřebírání souprav v Děčíně.
Když se podíváte na návrh JŘ 2026, tak zjistíte, že zatímco vlaky zmiňované v článku pojedou dále do Villachu, tak zbylé railjety budou ukončeny už ve Vídni (namísto Grazu). Tedy zřejmě vyrovnávka zůstane v rozsahu, jak je.
Lepší koupit další 20 pendolino
Pendolina jsou méně kapacitní – pro nutnost užší vozové skříně ani ve druhé třídě nemohou mít 4 sedačky v jedné řadě! A proti rail/comfort jetům pro něž jsou v Rakousku tratě na až 230km/h bez potřeby klopení nemají ani podstatnou rychlostní výhodu
Pendolina jinde, i v Polsku, 4 sedačky v druhé třídě mají.
No jo, alo proč pak kupovat Pendolina, žejo.
Proč by nemohly? Poláci to tak mají
Slovinská pendolina mají normálně 4 sedačky ve 2. třídě.
Taky co jsem četl tak 680 taky nemá zrovna silnej výkon když mu z 160 na 230 trvá 5 minut.
Jede to dobře ale kdyby měla být soutěž tak by Vectron, Taurus a Emil Zátopek (380) by konkurovaly. Teda na rychlost 200km/h
To by Pendolína musela byt 9 vozova klidně i 11 vozová na tenhle výkon a k čemu by to vlastně bylo? Když Praha – Ostrava je relativně rovná trasa.
Proto si myslím že Pendolína se postupně přesunou na výkony kde vůbec mohou být využity na větší využití jako je naklápění.
Ono ten problém je že Pendolína v ČR měla dost problémů v době kdy se koupila. Zase se v tu dobu jednalo o vlajkové vozy, pěchota Itálie.
Pendolíno neboli kyvadélko je primárně určeno pro trasy s zatáčkáma. Ono vlastně ani nepomáhalo že jsme neměly VRTy jako mají sousedi
Jakože ty dneska plné CJ na 512/515 ve špičkách o kapacitě 456 míst ve dvojce nahradí RJ, který má ve dvojce 394 míst druhé třídy? Očividně se pan Krakonoš bude nad mým psaním vztekat častěji. 🙂
S oboma jazdím pravidelne, v pracovné dni sú v úseku Ostrava-Praha takmer prázdne, nejaké racio to asi má, obzvlášť keď to jazdia na komerčné riziko.
Úsek ďalej na západ a víkendy hodnotiť nemôžem.
Já jezdím 515 Praha-Olomouc a plný nebývá, pravda nejezdím v pátky.
spoje 512/515 jsou v sobotu a v neděli v úseku bez povinné rezervace našlapané k prasknutí….co přestalo jezdit Pendo a nahradil ho CJ se starou hospodou, na dva tři měsíce se to trochu uvolnilo, ale jak se zdá, dopravní indukce funguje i tady….
jinak počet míst k sezení celkem:
Pendo – 333
railjet 442
CJ – 555
btw nový rakouský devítivozový rj2 má 532 míst
Ono nás a Rakušáky asi taky teď doběhlo to, že původní Railjet nemá na konci přechod, takže se nedá snadno posílit jedním nebo dvěma Bmz. Všechny novější iterace (Railjet 2.0, Nightjet, Comfortjet) už ho mají. Nešel by na ty původní doplnit v rámci nějaké velké vyvazovačky?
Ten přechod je jen alibismus co se v praxi nikdy nevyužije
V Česku možná i jo, ale všude kde je Vmax > 200 km/h v dohlednu ne, přestože tu Krakonoš bude psát romány o délce Dekameronu, že tomu tak není…
Posilování jedním či dvěma vozy je tak organizačně a personálně náročné, že se to moc nedělá. Rakušané posilují Railjety zdvojením.
Nebavíme se o posilování na jeden spoj. U těch Railjetů by to bylo posílení prakticky permanentní na devítivozovou soupravu.
To je ale principielně úplně špatně. Pokud dlouhodobě „posílit“, tak prodloužit pořádně – články netrakční jednotky. Ovšem rj2/cj pak bude ještě línější, když má tak nízké % adhezní hmotnosti. Posílení je zároveň i oslabení.
Posílit se dá. Jenom se nedá projít vnitřkem. To se ale u spřažených interpanterů nedá taky. Nevidím v tom problém.
Tenhle spoj brzy zanikne díky hlupakům z MD
ale OBB také „“ …. si u Stadleru objednal celkem 14 šestivozových jednotek se 480 místy. Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) představily poprvé jednotku Stadler KISS v provedení pro dálkovou dopravu. Dvoupodlažní jednotky budou jezdit pod obchodní značkou railjet, kterou ÖBB dlouhodobě používají pro dálkové vlaky. ÖBB první snímky ze závodu Stadleru zveřejnily na svých stránkách. K podpisu smlouvy na dodávku 14 šestivozových jednotek došlo v červenci 2023, nové jednotky mají jezdit od příštího roku. Kapacita bude 480 míst. Objednávka na dvoupodlažní railjety byla součástí větší smlouvy se švýcarským výrobcem. Kromě railjetů dodá Stadler Rail ještě 21 čtyřvozových dvoupodlažních jednotek pro… Číst vice »
Nevím, jak se na to kdo dívá, ale mně připadají sedadla v Railjetech lepší než v Comfortjetech.
Snad bych ještě uvítal 3 místo 4 vedle sebe a trochu širší, a taky pro KAŽDÉ sedadlo el. zásuvku, ne že je u dvojsedadla jediná a pak si nenabijete telefon apod. když už tam má někdo něco strčený.
Všechno to, co píšete, řeší 1. třída. Jezděte 1. třídou.
Ta stojí nesmyslné peníze 😀
To je v pořádku. Vaše požadavky na 2. třídu jsou taky nesmyslné. 😁Mimochodem jak rozumíte tomu slovu ECONOMY na skříni vozu?
On kolega Jablonecký razí dlouhodobě filozofii, že cestující v druhé třídě má být rád že vůbec jede a dokonce nemusí stát, a tak nemá právo si na cokoli stěžovat.
To máte pravdu, jeho pohledy na svět jsou zvláštní 😀
Je přirozené, že 1. třída je lepší než 2.
Viděl jsem i ve 2. třídě v kupé: 3 sedadla v řadě, TŘI zásuvky pod sedadly.
Stačí počítat: vidím DVĚ sedadla vedle sebe, dám tam DVĚ zásuvky.
ČD dodatečně upřesnily nasazení Railjetů na vlaky 548 a 549. V rámci návozu pojedou jen jednou týdně. Doplněno do textu.
priste rok od kvetna pojede do kodana,uvidim
Doufejme, ze si ten nesmysl rozmyslí
Takže preference hlavně pro zahraničí.
To bude dost problem, protoze zejm. v useku z Plzne do Prahy je o vikendu CJ v druhe tride bezne zaplnen na 95-100 procent. RJ ktery ma o 2 kbeliky mene bude opakovat problem, ktery uz tu byl kazdy vikend s polednim pendolinem tam a odpolednim zpet.
Kapacita Pendolina a railjetu je ale někde trochu jinde, i když má oboje 7 vozů 😉
Pendolino na 512/515 nejezdí už asi 3 roky a problémy přetrvávají i s CJ…
Řešením by mohl být zdvojený trpaslík.
Snad to není jediný spoj z Plzně do Prahy proboha! A taky existuje něco jako místenky.
Ty jsou prave vyprodane… Minulou nedeli jsem jel jednickou, nerad se mackam, pred odjezdem bylo volnych asi 20 mist, ale rezervovat nejdou vsechny, bud je to v decaku pro family only, nebo pro pumpickare. Tou vzdalenej
si jednickou, kde bylo volneji, ta bliz k jidelaku je naslehana taky dost. Na druhou stranu, jizdenky do CJ sou ve dvojce tak napaleny i s predstihem, ze jednicka vychazi jako pragmaticka volba.
Na Vídeň jsou některé spoje už od října s ComfortJetem.
Tam to není ale jisté.
Měl jsem koupenou jízdenku na CJ a nakonec tam pojede standardní RJ.
Takže snížení kapacity prvni třídy:(.
Jezdí vyprodaná?
nejezdi, ale o vikendu 1 vagon nestaci.
Co tedy pojede z Prahy do Františkových Lázní na 512 za soupravu ?
Railjet
Mám pocit, že zatímco na rameno Hamburk – Berlín – Praha – Brno – Vídeň/Budapešť budou většinově nasazené comfortjety mimo maďarský souprav. Tak na trati Praha – Ostrava se z toho stane mix pendolin, railjetů a dalších spojů s občasným náhodným využitím pendolin jinde.
Maďarská souprava bude od Prosince nahrazena CJ. Nasazení soupravy společností MÁV-Start končí.
.. konečně..
Nejvyšší čas!
Tak jí můžem konečně zaMÁVat? 🙂
Nepůjdou pak všechna Pendolina na trasu Praha – ČB.?
Ne.
Protože železnice na jednu z mála lukrativních tratí kašle.
Pokud by stát požadoval nasazení Pendolin s adekvátní kompenzací, tak by je ČD velice rádi nasadili na Budějovice. Dokud se to ale nestane, není reálné, že by Pendolino přinášelo pro ČD větší zisky, než nasazení na trati Praha Ostrava s dražšími místenkami v kategorii SC.
Já narážel na trať Praha-Ostrava. Je to jen sběr vozů zbylých z jiných linek. Přitom tahle linka stejně jako s budějovickou nemá adekvátní silniční konkurenci l, větsinou je to naopak.
Jak je to s těmi řídící vozy u ComfortJetu. Viděl jsem vlak, že vpředu byla lokomotiva, za ní řídící vůz a pak zbytek soupravy. Řídící vůz tedy¨neřídil…
ComfortJety ještě nemají schválené ETCS na řídícím voze, takže se musí pořád otáčet lokomotiva. Celkem vtipně, když už ho mají z výroby.
Papírování.
Dobrý den bohužel
Není nutné za vším vidět ETCS. To není kvůli ETCS, ale protože jednotky zatím nejsou schváleny na provoz v sunutém režimu, což by podle harmonogramu mělo být někdy koncem příštího roku. Railjety druhé generace snad taky ještě nejezdí sunuté.
Jestlipak to v jiných (západních) zemích taky trvá tak dlouho… Až zase pojedou nějaký papalášové odsud do (západní) ciziny, mohli by přivézt právě informace o tom, jak tam dělají některé takové věci, aby např. oprava 35 km tratě netrvala půl roku.
Bylo by to užitečnější než odněkud přivézt nějaké výpovědi bez důvodu, navíc vytržené z kontextu něčeho mnohem obsáhlejšího.
Příštího? Největší nepřátelé železnic jsou opravdu železničáři co si tohle vymysleli…
To je trefný, kdyby si železničáři neustále neházeli klacky pod nohy, byli by mnohem dál
Fakt? Já slyšel, že tohoto roku. Tak to je docela šok.
rj taky, pro změnu kvůli chybějícímu etcs. Nebo ne?
Takže na Vídeň bude jezdit střídavě Railjet a Comfortjet? Já nevím ale podle mně by kapacita souprav na lince měla být konzistentní, a ne že někdy jede sedmivozovka a někdy devítivlzovka, podle toho jak vyšly oběhy.
Btw s čím budou jezdit ty Railjety na Ostravu? Budou si na to dráhy pronajímat Taurusy nebo se Railjet umí nechat tlačit i Vectronem?
Railjet se umí nechat tlacit kde čím. Osobně jsem jel s (nějakým) Pershingem.
Vím, ze se možnost non-Taurus řešila i při nákupu, kvůli záloze na české straně.
Peršingem, Esem se Railjet dá jen tahat. Jízda řídícím vozem v čele určitě nelze.
No prý CJ na více vytížené spoje a RJ na ty méně. Osobně ale pochybuju že se to podaří skrz oběhy vyladit. Největší průšvih s kapacitou ovšem bývá u rakouské soupravy, která má jen 4 vozy 2.třídy…
Hlavní kapacitní problém je na odjezdu 16:42 z Prahy po-čt a 14:42 v pátky. Ze začátku provozu railjetů mi přišlo, že dráhy měly snahu to kapacitně nějak řešit a optimalizovat nasazení českých/rakouských. Tedy na těchto dvou silných byl český rj, navíc v pátky 14:42 vozil posilové Bmz do Břeclavi. Po pár letech se na to zjevně zcela rezignovalo, posilové Bmz se zrušily a k tomu se zjednodušily oběhy na „každého railjet k sobě domů na noc“, takže na špičkové odpolední odjezdy z Prahy vyšel OBB. Platí to dosud a mám obavy, že to tak zůstane. Kontrast vůči 9vz CJ (ty… Číst vice »
Na Viedeň je kapacita nekonzistentná i dnes, pretože je rozdiel, či ide Railjet ČD, alebo OeBB.
To si pletete, konzistentní má být úroveň služeb na vlacích. Kapacita naopak může být různá, ale ať aspoň v základu vychází z poptávky a zbytek vyjde podle oběhů. Což může být u takto dlouhých linek kámen úrazu. Ale bylo by vhodné se aspoň pokusit.
Na Ostravanech běžně bývaly 2-3 velkoprostorové vozy, a za poslední dva roky skoro ze všech spojů zmizely a jezdí prakticky jen kupéčka. Jediné stolky v celém vlaku jsou ve voze pro invalidy, cyklisty a rodiče s dětmi… Když chcete využít cestu do Prahy k práci, tak nemáte šanci…
A na to je právě Comfortjet a samozřejmě i Railjet naprosto super.
To ano, ale ty ComfortJety i teď jezdí jen dva za den, navíc v časy, kdy jezdí nejmíň lidí, a tohle je jen výměna… Klidně ať na zbývajících spojích dál jezdí klasické soupravy, ale ať tam vrátí velkoprostorové vozy. Nechápu, kam se všechny ztratily…
Vlaky 510, 512 ani 515 určitě nejezdí v čase, kdy jede nejméně lidí. To snad jedině 517.
A já už vím, kam se ztratila všechna kupéčka 🙂
Bmz mají pod okny ty skládací stolky. Přijdou mi na noťas dostatecne velké a pevné. Pravda nezkoušel jsem to.
A jestli si to s něčím nepletu, tak se jakýsi stolek dá vypreparovat i z mezery u dveří, ale na to aby se člověk bál položit i kafe.
Rozklápěcí stolky u okna v Bmz mi ze zkušenosti moc vhodné pro práci nepřijdou – jsou hodně pružné a obrazovka se za jízdy citelně třese.
To máte pravdu, v Bmz pracovat nebo se najist nelze
Není lepší řešení, než si vybrat plně velkoprostorové Pendolino 🙂
Zaujalo mně upřesnění: „…spoje z Bohumína přes Ostravu na Prahu…“.
Použitá formulace může budit zdání, že autor textu (vzhledem k zaměření webu) podceňuje zdejší obecenstvo, které si dovede lehce představit, že u vlaku od Olomouce bude předposledním zastávkou před Bohumínem asi ta Ostrava.
Myslím, že jde o učivo zeměpisu/ vlastivědy pro 4. ročník základní školy.
Když už ale v textu nácestná Ostrava vystoupila ze stínu 8 km vzdálené cílové/ výchozí stanice Bohumín, hodilo by se tedy provést podobné „systémové upřesnění“ i u té Prahy; tam je těch variant, kudy jet, dokonce více, než jedna. 🙂
Naopak, nekterym spojům zastávky přidat aby to nemusela vymetat R8.
Jakože zastavovat IC/EC, aby tam nemusel stavět R?
Na to jste přišel sám, nebo vám někdo poradil?
Graz, Celovec a Bělák v diskuzi za 3, 2, 1…
Zajímavé je, že slovanské názvy jsou starší
To nejspíš i některé germánské, ale stejně říkáme něco o Sokolovech a Děčínech. 🙂
Štýrský Hradec 🙂
Tak doufám, že alespoň prečalouní sedačky. Některé jsou ve 2. tř. už v takovém stavu, že si tam fakt sedat nechcete. Nejlepší by je bylo vyměnit za polohovatelné, ale budu realistický.
Aby to společně s tím rovnou nepřekonfigurovali a z Ampz se nestal Bmpz