ComfortJety přestanou zajíždět na Ostravu, nahradí je Railjety
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy

RailJety obslouží na trase mezi Ostravou a Prahou dva páry vlaků denně.
RailJety obslouží na trase mezi Ostravou a Prahou dva páry vlaků denně.
priste rok od kvetna pojede do kodana,uvidim
To bude dost problem, protoze zejm. v useku z Plzne do Prahy je o vikendu CJ v druhe tride bezne zaplnen na 95-100 procent. RJ ktery ma o 2 kbeliky mene bude opakovat problem, ktery uz tu byl kazdy vikend s polednim pendolinem tam a odpolednim zpet.
Kapacita Pendolina a railjetu je ale někde trochu jinde, i když má oboje 7 vozů 😉
Na Vídeň jsou některé spoje už od října s ComfortJetem.
Takže snížení kapacity prvni třídy:(.
Co tedy pojede z Prahy do Františkových Lázní na 512 za soupravu ?
Railjet
Mám pocit, že zatímco na rameno Hamburk – Berlín – Praha – Brno – Vídeň/Budapešť budou většinově nasazené comfortjety mimo maďarský souprav. Tak na trati Praha – Ostrava se z toho stane mix pendolin, railjetů a dalších spojů s občasným náhodným využitím pendolin jinde.
Maďarská souprava bude od Prosince nahrazena CJ. Nasazení soupravy společností MÁV-Start končí.
Nepůjdou pak všechna Pendolina na trasu Praha – ČB.?
Jak je to s těmi řídící vozy u ComfortJetu. Viděl jsem vlak, že vpředu byla lokomotiva, za ní řídící vůz a pak zbytek soupravy. Řídící vůz tedy¨neřídil…
ComfortJety ještě nemají schválené ETCS na řídícím voze, takže se musí pořád otáčet lokomotiva. Celkem vtipně, když už ho mají z výroby.
Papírování.
Dobrý den bohužel
Není nutné za vším vidět ETCS. To není kvůli ETCS, ale protože jednotky zatím nejsou schváleny na provoz v sunutém režimu, což by podle harmonogramu mělo být někdy koncem příštího roku. Railjety druhé generace snad taky ještě nejezdí sunuté.
rj taky, pro změnu kvůli chybějícímu etcs. Nebo ne?
Takže na Vídeň bude jezdit střídavě Railjet a Comfortjet? Já nevím ale podle mně by kapacita souprav na lince měla být konzistentní, a ne že někdy jede sedmivozovka a někdy devítivlzovka, podle toho jak vyšly oběhy.
Btw s čím budou jezdit ty Railjety na Ostravu? Budou si na to dráhy pronajímat Taurusy nebo se Railjet umí nechat tlačit i Vectronem?
Railjet se umí nechat tlacit kde čím. Osobně jsem jel s (nějakým) Pershingem.
Vím, ze se možnost non-Taurus řešila i při nákupu, kvůli záloze na české straně.
Peršingem, Esem se Railjet dá jen tahat. Jízda řídícím vozem v čele určitě nelze.
No prý CJ na více vytížené spoje a RJ na ty méně. Osobně ale pochybuju že se to podaří skrz oběhy vyladit. Největší průšvih s kapacitou ovšem bývá u rakouské soupravy, která má jen 4 vozy 2.třídy…
Na Ostravanech běžně bývaly 2-3 velkoprostorové vozy, a za poslední dva roky skoro ze všech spojů zmizely a jezdí prakticky jen kupéčka. Jediné stolky v celém vlaku jsou ve voze pro invalidy, cyklisty a rodiče s dětmi… Když chcete využít cestu do Prahy k práci, tak nemáte šanci…
A na to je právě Comfortjet a samozřejmě i Railjet naprosto super.
To ano, ale ty ComfortJety i teď jezdí jen dva za den, navíc v časy, kdy jezdí nejmíň lidí, a tohle je jen výměna… Klidně ať na zbývajících spojích dál jezdí klasické soupravy, ale ať tam vrátí velkoprostorové vozy. Nechápu, kam se všechny ztratily…
Vlaky 510, 512 ani 515 určitě nejezdí v čase, kdy jede nejméně lidí. To snad jedině 517.
Bmz mají pod okny ty skládací stolky. Přijdou mi na noťas dostatecne velké a pevné. Pravda nezkoušel jsem to.
A jestli si to s něčím nepletu, tak se jakýsi stolek dá vypreparovat i z mezery u dveří, ale na to aby se člověk bál položit i kafe.
Není lepší řešení, než si vybrat plně velkoprostorové Pendolino 🙂
Zaujalo mně upřesnění: „…spoje z Bohumína přes Ostravu na Prahu…“.
Použitá formulace může budit zdání, že autor textu (vzhledem k zaměření webu) podceňuje zdejší obecenstvo, které si dovede lehce představit, že u vlaku od Olomouce bude předposledním zastávkou před Bohumínem asi ta Ostrava.
Myslím, že jde o učivo zeměpisu/ vlastivědy pro 4. ročník základní školy.
Když už ale v textu nácestná Ostrava vystoupila ze stínu 8 km vzdálené cílové/ výchozí stanice Bohumín, hodilo by se tedy provést podobné „systémové upřesnění“ i u té Prahy; tam je těch variant, kudy jet, dokonce více, než jedna. 🙂
Graz, Celovec a Bělák v diskuzi za 3, 2, 1…
Zajímavé je, že slovanské názvy jsou starší
Štýrský Hradec 🙂
Tak doufám, že alespoň prečalouní sedačky. Některé jsou ve 2. tř. už v takovém stavu, že si tam fakt sedat nechcete. Nejlepší by je bylo vyměnit za polohovatelné, ale budu realistický.
Aby to společně s tím rovnou nepřekonfigurovali a z Ampz se nestal Bmpz