Belgie schválila první lokomotivu s bezpečnostní platformou od Škoda Group

Technologie od TSC podporuje ETCS i více národních zabezpečovacích systémů v rámci jediné platformy.
Belgická The Signalling Company (TSC) ze skupiny Škoda Group a železniční dopravce Lineas získaly od belgických úřadů povolení k provozu první lokomotivy HLD77, která je vybavena modulární softwarově definovanou bezpečnostní platformou od TSC. Ta zatím funguje s národním zabezpečovacím systémem TBL1+, nicméně je připravená na budoucí softwarové upgrady, například doplnění ETCS či jiných národních zabezpečovačů.
Toto schválení představuje první homologaci lokomotivy využívající operační systém RailOS a bezpečnostní počítač iEVC – univerzální platformu navrženou pro provoz více zabezpečovacích a dalších aplikací. V praxi to podle vyjádření Škody Group znamená, že budoucí upgrady, například ETCS, lze nainstalovat rychle s minimálními náklady.
„Schválení lokomotivy HLD77 představuje naplnění vize, kterou jsme sdíleli s firmou Lineas od samého začátku a kterou následně přijala i Škoda Group. Softwarově definované zabezpečení není jen sen. Je to realita, tady a teď, a zveme každého, aby se přišel podívat na to, jak funguje v praxi. Je to také první krok v sérii, která povede k vybavení celé flotily HLD77 více zabezpečovacími aplikacemi, včetně ETCS, a tím k mezinárodní mobilitě,“ uvedl výkonný ředitel The Signalling Company Alexandre Bétis.
Povolení podle něj potvrzuje, že univerzální platforma vyvinutá v rámci Škoda Group splňuje evropské bezpečnostní požadavky. Technologie od TSC podporuje ETCS i více národních zabezpečovacích systémů v rámci jediné platformy. Certifikaci vlastního ETCS očekává firma „v blízké době“.
Podle Bétise je platforma „energeticky úsporná a snadno nasaditelná, což z ní činí ideální řešení pro modernizaci vozových parků“.
„Vize spočívá v odklonu od modernizace vozidel výhradními dodavateli, která vyvolává potřebu dalšího hardwaru a softwaru, jenž je neúměrně drahý, zabírá drahocenný prostor, prodlužuje dobu odstavení lokomotivy a zvyšuje náklady na údržbu. Místo toho máme nyní digitální železniční platformu, která spotřebovává nepatrné množství místa, a proto se snadněji integruje. Navíc nám poskytuje přístup k systému ETCS a velkému množství dalších aplikací, které nám může dodat TSC nebo jejich certifikovaní vývojoví partneři RailOS,“ vyjádřil se již dřívě Bruno Vanlede, vedoucí oddělení správy vozového parku společnosti Lineas, která na vývoji spolupracuje.