Belgie schválila první lokomotivu s bezpečnostní platformou od Škoda Group
Lokomotiva HLD 77, ilustrační foto. Pramen: Škoda Group

Technologie od TSC podporuje ETCS i více národních zabezpečovacích systémů v rámci jediné platformy.
Přesně toto je cesta. Čtečky balíz, datová konektivita a odometrie jsou samozřejmě HW dependent i nadále… Teď to hlavně manažersky a byrokraticky nepotopit… Hardware o výkonu trojice Raspberry Pi skutečně nepotřebuje půltunový rack o velikosti americké lednice…
Jestli to chápu správně, tak na jejich hlavním počítači EVC ETCS dokážali rozběhat i belgický národní modul TBL1+, dá se říct v emulaci, prostě bez vlastní hardwarové logiky. To zní určitě jako zajímavé řešení a využití dostupné výpočetní kapacity EVC.
Že by se to vždy obešlo zcela bez dedikovaného HW se my úplně nezdá, TBL1+ má výhodu, že tuším používá ETCS balízy, což zase tak moc národních VZ nedělá.
Tak šup s tím do 380, když je to tak snadné a prostorově nenáročné. A snad i lacinější než stávajíc řešení.
Tam jsem zvědav, jestli tímto zařízením ETCS budou vybavené nové jednotky od Škody do konce tohoto desetiletí? Technicky to půjde, ale doba schválení bude dlouhá
Technicky zvládnuto. Náklady výrazně nižší. Hlavně ať do toho nehodí vidle zase nějaká byrokracie, neboli že vypapírování národních specifik i u ETCS (například), bude stát stále nezanedbatelný balík peněz a času.
Vítejte na železnici, tam je problém se vším a pokud náhodou není, tak se vždy najde nějaký úředník, který ho vyvolá.