Závislá i nezávislá trakce. Dráhy chtějí koupit až 30 duálních lokomotiv za 4,2 miliardy

Lokomotiva Class 99 ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva Class 99 ve Velimi. Foto: VUZ

V nezávislé trakci musí být stroj schopný jet 140 km/h, v závislé pak 160 km/h. 

České dráhy v krátké době vypsaly druhý velký tendr na nákup železničních vozidel. Aktuálně poptávají až 30 duálních lokomotiv, jejichž předpokládaná cena činí 4,2 miliardy korun. Výsledkem tendru bude rámcová dohoda, dráhy garantují odběr minimálně deseti strojů.

Lokomotivy musejí být uzpůsobeny pro napájení z trolejového vedení a pro alternativní pohon. Ten není specifikován,  může jít o diesel, baterie nebo jiný druh. V nezávislé trakci musí být stroj schopný jet 140 km/h, v závislé pak 160 km/h.

„Lokomotiva je určena přednostně k vedení vlaků osobní dopravy, současně však musí umožňovat vedení nákladních vlaků, případně speciálních tažených vozidel, jako jsou například měřící vozy,“ stojí v zadání.

Dráhy požadují schválení pro provoz na území České republiky a Slovenska s možností zajíždění do první pohraniční stanice v sousedních státech. Případná opce pak může územní působnost rozšířit i na Polsko, Rakousko a Německo.

Už od srpna běží tendr Českých drah až na 90 osobních vozů pro rychlost 230 km/h, které bude možné spojovat do pevných devítivozových netrakčních jednotek. Těch může tedy být celkem až deset. Zadání se velmi podobá ComfortJetům. V tendru jde o rámcovou smlouvu, jejíž předpokládaná hodnota je osm miliard korun.

Lokomotiva Vectron Dual Mode pro stavební koncern Swietelsky. Pramen: Siemens MobilityLokomotiva Class 99 ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva Stadler EuroDual. Foto: ELPCZ LOKO vystavuje svůj DualShunter, během veletrhu ho předá slavnostně prvnímu zákazníkovi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Vectron Dual Mode. Lokomotiva s elektrickým a dieselovým pohonem, která se aktuálně testuje i v Česku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

 

Tagy České dráhy duální lokomotivy
44 komentářů