Nejlépe a nejhůře hodnocené dálkové vlaky. České dráhy odhalily, jak se změnil názor cestujících

InterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhyInterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhy

Průměrné hodnocení kvality vlaků meziročně díky nasazení lepších vozů stouplo.

České dráhy zveřejnily nový žebříček vlaků linek dálkové dopravy podle spontánního hodnocení cestujícími. Premianty zůstávají vlaky Krušnoho a Pendolino, na dno se naopak dostaly rychlíky R9 Praha – Havlíčkův Brod – Brno a linka Ex1 v závazkové části z Ostravy na Slovensko.

Jde o data z hodnocení, které udělují cestující po ukončení jízdy v aplikaci Můj vlak. Od zavedení hodnocení v roce 2022 do letošního roku stoupla celková spokojenost cestujících z 3,85 na 4,23 bodů

Podle dopravce se nejvíce zlepšilo hodnocení u rychlíků Labe, Rožmberk a Svitava. Ty ještě před dvěma lety patřily kvalitou mezi nejhorší. Důvodem je nasazení novějších vozů, kdy došlo k nahrazení „béček“ klimatizovanými vozy. V případě rychlíků Praha – Pardubice – Brno pak návrat jednotek InterPanter.

„Na spontánním hodnocení cestujících v aplikaci Můj vlak vidíme, že obnova souprav má velký vliv na spokojenost našich zákazníků s cestou vlakem. Největšími skokany v lepším hodnocení jsou právě rychlíky, kde jsme nahradili nebo nyní nahrazujeme starší vozy, kterým se lidově říká ‚béčka‘ nebo ‚koženky‘, modernějšími a komfortnějšími vagóny s klimatizací, Wi-Fi a se zásuvkami na dobíjení cestovní elektroniky,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

České dráhy nezveřejnily kompletní žebříček, uvedly jen první místa, kde vede Krušnohor, SC Pendolino a IC Ostravan. Na opačném konci je linka R9 Praha – Havlíčkův Brod – Brno a linky Ex1 v závazku, tedy dálkové vlaky z Ostravy na Slovensko.

Největší zlepšení v hodnocení dálkových vlaků ČD

Cestující mohou hodnotit i dílčí prvky spojené s jejich cestou. V průměru jsou nejlépe hodnoceny možnosti nákupu jízdenek (4,67 bodů) a přístup vlakového personálu (4,59 bodů). Také čistota vlaků a jejich kapacita je hodnocena více než 4 body, a to přesně 4,22 a 4,19 body. Nejmenší spokojenost panuje s přesností vlaků (3,83 bodů), kterou však České dráhy nemohou zásadně ovlivnit.

Možnost hodnocení cesty vlakem i dalších služeb zavedly České dráhy v závěru roku 2022. Od té doby se do hodnocení zapojilo už zhruba 160 000 cestujících, kteří odeslali více než 737 000 hodnocení. To se skládá z jedné až pěti hvězdiček, resp. je lze označit za jeden až pět bodů. Nejvyšší spokojenost představuje hodnocení s pěti hvězdičkami (body).

Svitava a Krušnohor. České dráhy odhalily, jaké rychlíky cestující hodnotí jako nejhorší a nejlepší

Tagy České dráhy hodnocení dálkových vlaků
31 komentářů