Nejlépe a nejhůře hodnocené dálkové vlaky. České dráhy odhalily, jak se změnil názor cestujících
InterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhy

Průměrné hodnocení kvality vlaků meziročně díky nasazení lepších vozů stouplo.
Možná jsem pro cesty vlakem ta vhodná cílová skupina, ale zde v diskusi se tak rozhodně necítím.. Jako projektant a universitní kantor se snažím občas ušetřit škole nějaké peníze, a na delší služební cesty cestuji vlakem (převážně cesty Pha – Morava, Slovensko). Moje zkušenost s vlaky, převážně ČD, ale nejen, je naprosto neškálovatelná, nebo, co je ještě horší, než „úplně vše špatně“? Neuvěřitelně zašlá špína, vagony podvozkově v hrozném technickém stavu, nefungující WiFi, zápach z neumytých sedadel, chlazení vagonu v létě téměř vždy nefunguje… přetopené vagony v zimě.. Protože občas pracuji také v severní Itálii a v západní části Německa,… Číst vice »
ČSD 1985 ?……. Nezbývá než si koupit auto..
Mně subjektivně na té ČD/SD jako pasažerovi nepřijde žádná podstatná změna 1985 – 2025, kromě WiFi (jen někde). Jezdím tratě Pha – Liptovský Mikuláš, Pha – Zlín, Pha – ČB, Pha – MB. Možná trochu větší smrad z nikdy pořádně nemytých povrchů ale zase na záchodech je někdy toaletní papír, to v roce 1985 byl spíše luxus… Jinak ale stále totéž…
Byl bych pro změnu číslování sedadel ve velkoprostorech aby to šlo logicky po sobě, kupéčka tím netrpěj. Např. 58 bych rozhodně nehledal vedle 52. Snad počítáme 50, 51, 52, 53, 54….
To číslování je právě kvůli možné záměně vozu – sudé/liché rozlišují řady a koncová číslice značí umístění.
A protože v kupé jsou tři sedadla na šířku a ve velkoprostoru čtyři, ale 55/56 budou u okna, tak logicky 57 a 58 budou v uličce. A protože sudá/lichá jsou odlišné řady, tak nezbývá než číslovat 51, 53, 57, 55, resp. 52, 58, 54, 56.
Díky tomu po přesazení je okno pořád okno.
Svězte se někdy Hradecanem nebo Krakonošem. Hnus. Klima a WiFi v jednom novém vagone 2. tridy, zbytek vybydlené kupé vozy bez niceho, pravidelné zpoždění při čekání při vjezdu na Hlavák, které ale České dráhy neuvádějí v celkových přehledech, aby si zlepšily bilanci zpožděných vlaků 🥶
V základní čtyřvozové soupravě jsou všechny vozy se zásuvkami a tři vozy s WiFi a klimatizací. Od prosince se k tomu přidá i ten čtvrtý vůz a staré Bmz zůstanou již jen na zesilách. Každopádně už je vysoutěžena jejich rekonstrukce (nové CZE, IS a WiFi, klimatizace kvůli stahovacím oknům nebude).
Přesně tak. Je pravda, že tak do června se stávalo, že na pozici vozu 367 byl místo vozu Bdpee231 vůz Bmz234. Předpokládám, že v tu dobu byly vozy Bdpee231 přistavovány na nějakou revizi. Jinak jak píšete mimo vůz 369 má kmenová souprava klimatizaci a WiFi.
No zrovna vyjmenováváte 2 linky, které jsou na tom z rychlíkových linek snad nejlépe…
Nejlepší vůz ČD je Bmz234, zvláště v úseku s malou frekvencí.
Po technické stránce rozhodně ne. Ale jsou aspoň docela pohodlné.
A při větší se tam nedá spát, že? 😛 😀
Jako nic proti, ale to hodnocení, které mi to po cestě nabízí je dosti pofidérní. Čistota – fajn, přístup čety – fajn a kapacita – fajn, ale pokud chcete mít skutečně vypovídající data, tak… Vůbec to neřeší fakt, že cestující často přestupují a co, když je první vlak mizerný po všech ohledech a druhý je fajn? Měla by být i možnost podrobného hodnocení to rozdělit podle jednotlivých přestupů. Dodržení jízdní doby je dosti sporné, protože to většinou padá na SŽDC, fíra sice něco může stáhnout, ale je značně limitován – neexistuje „nezastavujeme máme zpoždění“… Nákup jízdenky by se měl hodnotit… Číst vice »
Zrovna to řazení mě trápí nejvíce, že tam není. Občas se mi stává, že vlastně „vše bylo v pořádku“ až na to řazení. Chci nějaký konkrétní vůz, dostanu pak úplně jiný. V hodnocení pro to není speciálně prostor a tak já osobně dávám třeba 1-2 hvězdičky celkového hodnocení, ale do detailního jim pak dám 4-5 u každé kategorie.
Říkám si, že jednou to na někoho vyskočí takové rozporuplné hodnocení a řekne si, čím to asi bude.
Po delší době jsem jel Krušnohorem a když přijel v Ústí k nástupišti, musel jsem se opakovaně přesvědčit, že to je ten vlak na který čekám. Tipoval jsem to spíš na soupravu mířící do Německa. Opravdu nádhera. Konečně!
Mohu se zeptat diskutérů, je jich tu docela dost, co je pro ně tak špatné na vozech Bee272, že je tu tak kritizovaný? Ano je to starší vůz, skřipavá brzda a bez klimy, ale jinak mě jeho interiér vůbec nevadí, kombinace 6 místných kupé a velkoprostorové části je podle mě fajn, s nevýhodou nižší kapacity… Ale, že bych raději B256 to říct nemohu…Nebo třeba Bdtee276
K Bee272 nevyvětratelný interiér díky využití malých vyklápěček, skřípavá brzda jak jste napsal a při jízdě nad 120 km/h se vše v interiéru klepe. Naopak aby to nevypadalo, že neocenim starší vozy, tak třeba vůz Bpee237 naopak řadím mezi ty nejlepší. U toho oceňuji mix sedaček v interiéru (čtyřky, dvojice za sebou i zády k sobě). Osvětlení co večer neruší a informační systém, který ukazuje pravidelný příjezd do stanice a aktuální rychlost a neschovává je jen na představku. Plus v interiéru je po zavření dveří mezi oddílem pro cestující a představkem ticho. V případě výpadku klimatizace se interiér snáze vyvětrá… Číst vice »
Díky moc, konstruktivní shrnutí… Ve vozech Bpee237 mě trochu vadí ty výklopné stolky, jsem velký a sedačka je mi dost úzká…
Rozumím, ono je moc lidí ani nepoužívá. Já tedy používám, a na tablet s filmem je to v pohodě. Co u těch vozů ČD nevyužívají je místo pro kufr mezi sedačkami co jsou zády k sobě, MÁV u nich mají piktogram kufru, ale je možné, že to je prevence před zapomenutím zavazadla.
Souhlas já třeba v Bpee237 díky nesklopným opěrkám nejezdím a sedám si pokud možno do Abpee (R11).
Bpee237 je srdcovka 🙂 Jen ten stoleček…
Každodenní dojíždějící to opravdu nebude motivovat aby dali přednost rychlíku složeného z Béček před autem na souběžně vedoucí dálnicí. Zde srovnávám zejména rychlíky Labe s dálnicí D8. Při jízdě rychlostí 140km/h s otevřeným oknem po směru to je v létě maso. A že se tam dá ráno v době dovolených krásně natáhnout a vyspat to nevynahradí.
V létě nesnesitelný, nevyvětratelný prostor. Jednou jsem do toho vlezl a do nosu mě praštil pach propocených lidí. Radši jsem zase vystoupil a počkal na klimatizovaný ešus. Sice delší cesta, ale nechtělo se mi aspoň zvracet. A v dešti se mi už třikrát stalo, že zatýkalo zkrz okno a na podlaze se tvořila kaluž. Hrozný vagón, to snad radši to proklaté B.
Souhlasím, kombinace velkoprostoru a kupé je pozitivem, ale tím to tak nějak končí. Ta malá vyklápěcí okénka vůbec nefungují k efektivnímu větrání (na rozdíl od polostahovacích v béčkách). Sedačky nejsou příliš pohodlné (lavice v B mi přijdou pohodlnější, ale to je subjektivní) a především pak jde o jejich celkový stav, především vizuální (z pohledu cestujícího) – zatímco béčka prošla většinově onou humanizací, kdy se povrchy většinou nějak upravili, tady je většinou původní stav, kdy je vidět hromada sedřených míst bez barvy, špinavé rohy a podobná zákoutí, zkrátka to co patří k věku. Nepůsobí to jako cestování na úrovni. Třešničkou na… Číst vice »
Absence klímy jinak jsou to slusne vozy
Čistě za mě jsem si hodnocení vypl, protože jsou otázky tak nesmyslně položené, že nejde zhodnotit samotná kvalita vozu/jednotky (vše funkční, správné řazení vs. nefunkční wifi, zásuvky, klima, starý vůz…)
Z nějakého mě nepochopitelného důvodu si ČD zakládají na tom, aby si ta hromada cizinců, kteří denně navštěvují Kutnou Horu, myslela o ČD jen to nejhorší. A protože se blíží jejich konec na R9, nevypadá to, že by se to mělo zlepšit, i kdyby se uvolnily další „lepší“ vozy.
Ano, udelali to vylozene naschval, protoze R9 vyhral Regiojet. Stejne jako v Usti. Jeste rok a pul budeme trpet 🙁
V případě Ústí je to půl na půl, kraj nenavazal na starou smlouvu rovnou novou, ale musel sahnout k překlenovací, ČD nemělo povinnost držet pantery v Ústeckém kraji, tak si je zasmlivnilo jinam… Tady bych je úplně z naschválu nepodeziral, bylo to asi normální…
Jezdím R9 čaro a nějak to vypadá, že těm vozům odpovídá i personál. Při velmi častých změnách řazení a rezervací si nikdy neví rady a klidně lidem s platnou rezervací řeknou, ať si sednou v uličce na kufry, že to nemaj čas řešit. Prostě krása. Pojízdná reklama na auta. A samozřejmě s tou Kutnou Horou to je úplnej gól. Tam se město na letošek 2-3 roky připravovalo jako na přelomovej rok a Český Dráhy jim na to „nas*rte si, nedali jste nám zakázku.“ Asi si někdo v ČD mysli, že jim tohle trasu pro příště zase vyhraje. Za mě by… Číst vice »
Na tom fleku, co je ten úvodní obrázek, jsem byl taky fotit a docela hodněkrát.
A co se týče souprav, tak pantery nemusím, bo nemají kupéčka.
Koukám, že kupéčka už dnes upřednostňuje málokdo. Na dvousedadle ve velkoprostoru vnímám daleko víc soukromí a pohodlí než v kupé.
Já ne, musím poslouchat řev děti a mobilů imbecilů z celého vozu.
Otázky jsou naprosto nesmyslně položené a chybí tam to zásadní tj. ticho, komfort, kvalita vlaku, funkční klima a wc
Tu klimu bych raději na některých linkách nezmiňoval 😀
Praha – Vrané – Čerčany bude na nově vlaky a prozření ze strany ČD asi další dlouhé roky
Co má ta trať společného s dálkovými rychlíky?
Pláčete hezky, ale u špatného hrobečku. Proč by měly ČD prozřít? Dělají jen to chce a hlavně platí objednatel, nějak jsme si nevšiml, že by Pacifik byla komerce. Navíc nová vozidla 847 by tam měla přijít zjara příštího roku.
Tam se nečeká na prozření ČD, ale Stč. kraje.
Jsou tam dva objednatelé. Stč.kraj prozřel již před několika lety, ale Praha chtěla stále něco řešit a soutěžit. Už tam mohlo jezdit to co je teď na Žitném ostrově a i teď to ještě Praha může kdykoliv zamáznout.
Interpantery hodnotím pravidelně jednou hvezdivkou kvůli šílenému hluku 😒
Svezte se u Brna Ibalginem, nejlépe pod transformátorem … pak pochopíte jak je Interpanter tichý vlak
Ibalginy jsou super vlaky, pohodlnější, jak InterPantery. Jen si nesmíte sednout pod trafo no 😀
jistě pro hluchoněmé ideální svezení. 😀
No interpanter moc pohodlný není. Ve 160 má člověk pocit že sedí na zádech krokodýla. A jako bonus tvrdé sedadla. 20min v tom clovek prezije, ale pres hodinu je to peklo…
Interpantery na dálkovou dopravu vůbec nepatří.
Na R do Prahy souhlas, ale Sp vlaky (byť část se jmenuje R) Brno – Olomouc jsou ideální.
Pravda. Sice je to velký skok oproti těm starým kupéčkovým soupravám, ale fakt měli udělat už něco pořádnýho a neokopirovat vše až na sedačky od jednotek které měly být na regionální dopravu.
Přesně tak, to jsou soupravy pro regionální dopravu. Pro rychlou výměnu cestujících a sedačky všude, kam jen jdou umístit, hlavně co nejvíc.
Byl byste radši kdyby nějaký panter vypadl a musel byste jet starými kupeckami jak se to děje i v roce 2025 protože v Brně nic jiného asi není?
Já bych raději pesy dart nebo stadlery ala PKP IC
Ano ano opet strasne velke „prekvapeni“. Zjisteni, ze nasazovani novych spoju, vede k vetsi spokojenosti cestujicich a k jejich zvetsujicimu se poctu. Jiz jsem to tu kdysi uvadel, ale naprosto krasny priklad byl ustecky kraj – Podkrusnohorska magistrala. Od nasazeni novych osobnich vlaku v zavazku kraje od roku 2011/12 ( Regiopantery / Sharky) byl zcela patrny preliv lidi z rychliku Krusnohor do techto vlaku ( vlastni zkusenosti a rozhovory s provoznimi zamestnanci CD). To se zacalo menit az s nasazenim novych vagonu na Krusnohor. Takze otazka za zlateho bludistaka pro uredniky kraju a min. dopravy: kdy jim konecne dojde, ze… Číst vice »
Pardon, preklep na zacatku prispevku. Melo byt nasazovani novych vozu.
Souhlasím. Jezdím pravidelně na trati Tišnov Brno a narozdíl od dřívějších let už nejezdím rychlíkem, ale osobákem. To, že jede R o 5 minut kratší dobu, v létě nevyváží to, že se ve vlaku nemusím smažit ani tlačit jako v honeckeru (tlačení na úzkých sedačkách v honeckeru odpadá celoročně).
Oni krajští úředníci nejsou blbí, ale mají určitý budget, se který musí vyjít. To je prostě realita, kterou by měl každý pochopit. Ale lepší se to, ne že ne.
Ano maji badget a roky jim na uctech hniji miliardy korun na investice, ktere roky ne a ne proinvestovat. Ze by treba meli zacit investovat a zlepsovat infrastrukturu a sluzby pro svoje obyvatele – danove poplatniky?
Co se týče R20, zrovna jsem se koukal na řazení a už se tam začali novější Aee. Jak to bude v případě konce řazení BDs? Slyšel že prý jako náhrada pro vůz na kola má být údajně sysel.
Přesně tak měl by tak jezdit sysel, ale vzhledem k tomu že nemá schválené ECT
To nebude ten důvod, sysel pod ETCS litá normálně na Os Třebová – Kolín.. Tam jde spíše o mašinu a kabely přes vozy…
Sysel tam bude, ale jako běžný vůz. MD nestál o ETCS…
Na R20 by to chtelo Interpantery
To zlepšení na R12 má být pokus o vtip, nebo snaha obhájit to, že dalších 5 let tam bude jezdit šrot?
Mrkněte na R8, to je dno…
Nedivím se, že u Ex1 je evidováno takové zhoršení. Kysučan je se svou slovenskou vozbou (standardně s plesnivými okny) pochopitelně katastrofa, ale na Ostravany se momentálně z nějakého důvodu nasazují Bmz245 z Berlinerů, namísto Bmz232, na které si už cestující zvykli. Takové zničehonic kvalitativní zhoršení vozby je opravdu skandální.
Bmz půl bídy, ale na te lince je vidět že látana zbytky vozů z jiných linek. Clověk neví co čekat když jede.
Nedivím se, že na Jižním Expresu došlo ke zlepšení, když před 2 lety byly na lince neustálé výluky kvůli stavbě 4. koridoru. Nebýt toho, tak by jistě hodnocení šlo dolu, protože došlo pouze k jedné změně na této lince a to odebrání velkoprostorů. Takže kvalita cestování výrazně klesla.
Ty staré špinavé křápy z linky R12 Brno – Šumperk jsou mezi linkami, které si nejvíce zlepšily hodnocení? Tohle nemohl hodnotit nikdo svéprávný….
mě by osobně zajímalo kolik lidí hodnotilo tu linku že vyšlo takové hodnocení
Jezdím tam každý týden a nehodnotím, protože to nemá smysl. Přijede komplet souprava z béček místo plánovaného řazení, takže chybí komplet „služby“, co vlak nabízí, ale v otázkách se ptají na čistotu, zpoždění a personál. Ani jedna věc nesouvisí s tím, že tam ještě jede větší šrot než obvykle, tak proč to neprávem kritizovat průvodčí či uklízečky, jen aby bylo poznat, že je něco špatně. Jo, kdyby byla kolonka ostatní, tak si srdíčko klidně vyleju, ale pochybuju, že se tím něco změní.
Ta linka za mě povýšila na největší ostudu ČD.
Já teda osobně s linkou R12 nemám žádný problém … kupéčka pro větší skupiny do Jeseníků, velkoprostoráky pro menší skupiny či jednotlivce …. vlak pravidelně čistý … ČD prostě vozí vozy, které mají … zaplatíte si 3x tolik když Vám ČD či kraj objednají a pošlou nové vozy ?
A odkud kam jezdíte?
Většinou z Brna někam směr Jeseníky …
Podle mě záleží, jestli jedete na výlet nebo tím dojíždíte. Na výlet mi to připadá OK, tam se člověk stejně kochá, pokecá si a užívá si výhledy z okénka a nevadí mu, že jede retro vlakem. Pokud tím člověk dojíždí pravidelně a nedejbože dvě hodiny jako já, tak by ocenil aby to nějaký komfort mělo, když všechny ostatní linky to mít můžou. To, aby tam fungovala wifi, když je tam psaná, aby to topilo když má, aby tam nebylo v horku na zdechschnutí, aby byl aspoň jeden vagon, kde můžu jít na záchod i ve stanici, aby to jezdilo na… Číst vice »
jediný vůz který si kraj připlatil a jezdí jako posilové od Zábřehu do Jeseníku je Bdt280 zbytek je z požadavků státu
Taky s R12 nemám problém. ABpee i Bdtee jsou ok. A vsuvky Beery taky
Jn, R9 to je slušný skanzen.
To se nedivim, kdyz ty hrozne vagony z R Labe presunuli na R9 Vysocina, tak se R9 musela propadnout na dno. Hanba ČD :-(. Ale jsem rad, ze i v hodnoceni Muj vlak se ta nekvalita R9 projevila a to i presto, ze tam v zasade nemuzete hodnotit zadne kriterium, ktere je pro cestovani dulezite. Osobne davam jednu hvezdicku u vseho, abych svoji nespokojenost s R9 dal najevo.
staré vagóny jezdili na vysočině už před změnou řazení u Labe, víme? Takže jaká změna? Plus to co bylo na Labi bylo lepší, než to co jezdilo na vysočině.
Na R9 byl do 12/2024 minimimalne jeden az dva civilizovane vagony (klima, wifi, zasuvky, stolecky,WC). Dnes tam neni zadny.
Kromě klimy toto splňuje vůz Bdtee²⁷⁶
to ani omylem…
Až na to že vůbec. WIFI tam sice občas je ale to ještě neznamená, že je funkční. To samé platí pro zásuvky, funguje tak každá druhá. Sedačky nepohodlné a absence jedné područky taky nic moc. Ale dá se alespoň stáhnout okno a v létě se neuvařit jako v ostatních vozech.
Není to pravda. Na R9 jezdily vagóny dva velkokapacitní, jeden s kupé druhé třídy a jeden první třídy, všechny měly klimu, zásuvky a Wi-Fi. Teď jezdí sice o vagón víc, ale všechny jsou bez klimy, většinou i první třída je náhradní za skoro historickou bez klimy. Pro turisty, kterých jezdí do KH mraky, je to doslova národní ostuda národnho dopravce, ve vedru je to doslova peklo a pro všechny oproti loňsku zásadní zhoršení stavu. Včera odpoledne dokonce nějaká zablokovaná náprava zapálila porosty asi nejen kolem Hlízova, jednou jsem hlásil průvodčímu u jednoho vozu za jízdy takové rány, že jsem myslel,… Číst vice »
Zajímalo by mě jak se takový průzkum dělá. Já pravidelně cestuji z Jihu Čech na Sever a v neděli zpět a nic moc ani na trati Jihlava – Veselí ani ve zbytku trasy. Asi nejde tak o to co jezdí, ale jak to jezdí. Být ČD tak raději mlčím.
Když máte jízdenku koupenou přes Můj vlak, dojde vám po dojezdu do cíle zpráva, že můžete jízdu ohodnotit.
Podle vyjádřená pana Juraje níže, je to hodnocení formální, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Konkrétní připominky tam nelze uplatnit. Asi to bude konstruované podobně, jako když se dělá firemní průzkum spokojenosti zaměstnanců…
Jizdenky na rychliky a dalsi vlaky CD si v teto aplikaci kupuji casto a to zhruba od jejiho vzniku, ale zadne zpravy s dotazy k hodnoceni jizdy mi nechodi, takze ani netusim, jake tam jsou otazky.
Je nutné to mít zapnuté v nastavení aplikace. Jak to jednou člověk odmítne, už se mu to samo nezobrazí.
Platí to i jízdenky zakoupené přes web, má-li člověk i MůjVlak se stejnou adresou (možná je třeba i nějak aktivovat propojení účtů na webu a v aplikaci, to už si nepamatuji).
A jak píše pan Juraj níže, jak to jednou odmítnete, musíte si to znovu povolit, jinak Vám nic nedorazí. A na povolení příště znovu požádat o hodnocení se to ptá po každém hodnocení (dost otravné).
Upřímně jsem se dřív R20 vyhýbal, protože ty Bee272, co tam dříve jezdily, byly opravdu strašné. I to přečalouněné béčko představovalo vyšší úroveň (mimochodem, posilově stále jezdí). Teď, když je základ už modernější, tak člověk kolikrát odpustí i pomalejší jízdní dobu na trase Praha-Ústí oproti jiným linkám, když se mu nechce čekat. Dřív se mi chtělo čekat prakticky vždy.
Vagóny z R20 se přesunuly na R9, což je na hodnocení taky vidět. Takže na R9 teď není zpravidla ani jeden klimatizovaný vagón. Jezdím pravidelně oběma linkama, tak jsem si vlastně ani nepomohl, ani nepohoršil 🙂 Uvidíme od prosince 2026.
Ano, ostatně soudím, že zmíněné vozy Bee272 by místo přemisťování už potřebovaly do šrotu nebo alespoň důkladnou modernizaci. Původní stavba je starší než samotná legendární béčka. Ty cedulky, že „Vyrobeno v roce 1969 ve vagonce Bautzen a modernizováno v roce 1992 v ŽOS České Velenice“ dnes již také působí spíše tragikomicky.
Bee272 vznikly taky z Béček, ale z těchhle se zelenými lavicemi, odporovým topením přímo v oddílech a bez kovového rámečku u krajních okýnek: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B250.php.
(případně ze stejně starých vozů Bc). Pokud jste narazil na vůz modernizovaný roku 1992, tak to byl prototyp a ten už nejezdí téměř 10 let a pravděpodobně už ani neexistuje.
Ze stejné doby, ale z vozů maďarské výroby jsou i vozy Bee238, Bpee a jejich odvozeniny první třídy, které na to, že byly ve stejné době jako Bee272 i modernizovány (klima doplněna později, ale ta na vzhledu interiéru v podstatě nic nezměnila), vypadají mnohem lépe.
Od prosince má Vysočiny převzít Regiojet.
0d prosince příštího roku.
To bude ostuda 😀
A kdyby ještě vyměnili lokomotivu a BDs, tak po plánované výměně jedniček by to mohlo jezdit i 160, kde trať dovolí místo 140
Lokomotivy na té trase 160 umí. Horší je to samozřejmě s BDs.
Samozřejmě každá vteřina dobrá, obzvláště s ohledem na ostré přípoje v Lovosicích a Děčíně. Nicméně 160 na této lince zase takový zázrak není.
Vzhledem k tomu, že místo BDs se tam plánuje Sysel, tak ke zrychlení stejně nedojde. Vlastně ani Peršinky na 160 nejsou.
Nejhorší šrot nasazovaly dráhy vždycky na to, co je dneska Bouzov.
spíš se divím že to má 4.25 hodnocení
Bouzov je krásnej retro-rychlík, lepší než ten R9 🙂
Třeba ne každý cestující dává nízké hodnocení za to, když jedou staré vozy, když jsou čisté, všechno funguje, průvodčí jsou přívětiví a vlak jede na čas.
ano to chápu ale takové hodnocení jsem fakt nečekal a zrovna u R12
Bouzov a načas? Jako bývá to do čtvrt hodiny, ale to je „na čas“?
No na tu manipulaci v Zábřehu a teď měsíční objížďku přes Přerov jezdí celkem na čas …
To hodnocení po cestě je takové divně bezzubé – už delší dobu to ignoruji, protože tam stejně nejde napsat konkrétní postřeh, Dráhy s tím nechtějí mít další starosti. Raději se ptají na pohodlí nákupu jízdenky, což je bezpečná kategorie a kde se snadno nažene vyšší skóre.
Ale přeji jim to, nové vlaky jsou rozhodně fajn a třebaže zjištění „moderní vlak = vyšší spokojenost“ nešokuje vůbec nikoho, aspoň to mají i empiricky doloženo.
Zrovna tam jim já dávám jen 3* – dokud se nenaučí storno do kreditu tak rychle jako konkurence, tak si pět nezaslouží ani náhodou
storno do kreditu? no já nevím, podle mě je storno zpět na účet mnohem lepší…
Z 99% je to na kreditů do 10 minut, to je naprosto v pohodě.
Storno do kreditu mi vždy fungovalo okamžitě a bez problému, a to vždy platím kartou, resp. Apple Pay.
Na Vysočiny budeme za pár let ještě se slzou v oku vzpomínat. Vozy tam sice jezdí v nic moc stavu, ale jsou prostorné. Nové Pesy budou sardinkárna stejně jako většina nových souprav a spojování/rozpojování souprav v Čáslavi zajistí nacpanost v celé trase.
Letadla jsou sardinkárna už dávno. Pokrok nezastavíš.
Taky jsou díky tomu poměrně levné letenky. Pokrok nezastavíš.
To co si MD objedná, To dostane. Já osobně jsem rád, že u nás zmizely 810 a nejdříve je nahradily regionovy a potom zraloci. Kdyby tam furt byly 810, tak tam nevlezu. Roky přibývají a nechci někam šplhat.
Jel jsem tím před čtrnácti dny. Sedačka prosezená tak, že mě celou cestu tlačila do beder nějaký tyč a sedadla do nichž se poslední dva měsíce potili cestujcí, ve voze který nemá klimatizaci. Okna špinavá se zareszlými šmouhami. I v první třídě se vesele kálí přímo na koleje.
Pokud někdo dává Regiojetu bídu za stav jeho vagónů, a pak řekne že toto je v pořádku, a nebo že na to snad budeme ještě vzpomínat, tak se dočista pomátl.
Myslím, že zrovna na R9 je laťka nasazena dost nízko, takže jediný problém může být opravdu s kapacitou, kdyby začalo jezdit více lidí.
Na ty polské krámy se vůbec netěším … linka R9 je teď úplně v pohodě, prostorná, člověk si může vybrat jestli kupé nebo velkoprostor … a jsou relativně tiché, a v kupé si člověk může i regulovat teplotu jak potřebuje … Polské Pesy už jsou RegioFox … a to je teda neskutečně nepohodlný vlak …
A mohu vědět čím pak si tu teplotu regulujete když ani v jednom v aktuálně řazených vozech není klimatizace? A Bdtee276 je vskutku etalonem tichosti. Tam se při rychlosti nad 100 km v hodině klepe úplně všechno. Já se tedy na ty polské krámy těším.
No jestli to fakt budou ty regionálni tak to bude nic moc.