Nejlépe a nejhůře hodnocené dálkové vlaky. České dráhy odhalily, jak se změnil názor cestujících

InterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhyInterPanter Českých drah na trati mezi Adamovem a Brnem. Foto: České dráhy

Průměrné hodnocení kvality vlaků meziročně díky nasazení lepších vozů stouplo.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
NightmareFreddy

To zlepšení na R12 má být pokus o vtip, nebo snaha obhájit to, že dalších 5 let tam bude jezdit šrot?

Ondřej L.

Nedivím se, že u Ex1 je evidováno takové zhoršení. Kysučan je se svou slovenskou vozbou (standardně s plesnivými okny) pochopitelně katastrofa, ale na Ostravany se momentálně z nějakého důvodu nasazují Bmz245 z Berlinerů, namísto Bmz232, na které si už cestující zvykli. Takové zničehonic kvalitativní zhoršení vozby je opravdu skandální.

Petr Šimek

Nedivím se, že na Jižním Expresu došlo ke zlepšení, když před 2 lety byly na lince neustálé výluky kvůli stavbě 4. koridoru. Nebýt toho, tak by jistě hodnocení šlo dolu, protože došlo pouze k jedné změně na této lince a to odebrání velkoprostorů. Takže kvalita cestování výrazně klesla.

Nádražní Vrabec

Ty staré špinavé křápy z linky R12 Brno – Šumperk jsou mezi linkami, které si nejvíce zlepšily hodnocení? Tohle nemohl hodnotit nikdo svéprávný….

pohoda

mě by osobně zajímalo kolik lidí hodnotilo tu linku že vyšlo takové hodnocení

Noscortas

Jn, R9 to je slušný skanzen.

Petr Brožek

To se nedivim, kdyz ty hrozne vagony z R Labe presunuli na R9 Vysocina, tak se R9 musela propadnout na dno. Hanba ČD :-(. Ale jsem rad, ze i v hodnoceni Muj vlak se ta nekvalita R9 projevila a to i presto, ze tam v zasade nemuzete hodnotit zadne kriterium, ktere je pro cestovani dulezite. Osobne davam jednu hvezdicku u vseho, abych svoji nespokojenost s R9 dal najevo.

richmond

staré vagóny jezdili na vysočině už před změnou řazení u Labe, víme? Takže jaká změna? Plus to co bylo na Labi bylo lepší, než to co jezdilo na vysočině.

Jirka z CB

Zajímalo by mě jak se takový průzkum dělá. Já pravidelně cestuji z Jihu Čech na Sever a v neděli zpět a nic moc ani na trati Jihlava – Veselí ani ve zbytku trasy. Asi nejde tak o to co jezdí, ale jak to jezdí. Být ČD tak raději mlčím.

Karl vB.

Podle vyjádřená pana Juraje níže, je to hodnocení formální, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Konkrétní připominky tam nelze uplatnit. Asi to bude konstruované podobně, jako když se dělá firemní průzkum spokojenosti zaměstnanců…

Zdrasa

Upřímně jsem se dřív R20 vyhýbal, protože ty Bee272, co tam dříve jezdily, byly opravdu strašné. I to přečalouněné béčko představovalo vyšší úroveň (mimochodem, posilově stále jezdí). Teď, když je základ už modernější, tak člověk kolikrát odpustí i pomalejší jízdní dobu na trase Praha-Ústí oproti jiným linkám, když se mu nechce čekat. Dřív se mi chtělo čekat prakticky vždy.

Pavel S.

Vagóny z R20 se přesunuly na R9, což je na hodnocení taky vidět. Takže na R9 teď není zpravidla ani jeden klimatizovaný vagón. Jezdím pravidelně oběma linkama, tak jsem si vlastně ani nepomohl, ani nepohoršil 🙂 Uvidíme od prosince 2026.

Zdrasa

Ano, ostatně soudím, že zmíněné vozy Bee272 by místo přemisťování už potřebovaly do šrotu nebo alespoň důkladnou modernizaci. Původní stavba je starší než samotná legendární béčka. Ty cedulky, že „Vyrobeno v roce 1969 ve vagonce Bautzen a modernizováno v roce 1992 v ŽOS České Velenice“ dnes již také působí spíše tragikomicky.

Bert

Bee272 vznikly taky z Béček, ale z těchhle se zelenými lavicemi, odporovým topením přímo v oddílech a bez kovového rámečku u krajních okýnek: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B250.php.

(případně ze stejně starých vozů Bc). Pokud jste narazil na vůz modernizovaný roku 1992, tak to byl prototyp a ten už nejezdí téměř 10 let a pravděpodobně už ani neexistuje.

Ze stejné doby, ale z vozů maďarské výroby jsou i vozy Bee238, Bpee a jejich odvozeniny první třídy, které na to, že byly ve stejné době jako Bee272 i modernizovány (klima doplněna později, ale ta na vzhledu interiéru v podstatě nic nezměnila), vypadají mnohem lépe.

Gajda

A kdyby ještě vyměnili lokomotivu a BDs, tak po plánované výměně jedniček by to mohlo jezdit i 160, kde trať dovolí místo 140

Vladimír M.

Nejhorší šrot nasazovaly dráhy vždycky na to, co je dneska Bouzov.

pohoda

spíš se divím že to má 4.25 hodnocení

Zdenek300

Bouzov je krásnej retro-rychlík, lepší než ten R9 🙂

Lukáš F.

Třeba ne každý cestující dává nízké hodnocení za to, když jedou staré vozy, když jsou čisté, všechno funguje, průvodčí jsou přívětiví a vlak jede na čas.

pohoda

ano to chápu ale takové hodnocení jsem fakt nečekal a zrovna u R12

Miri

Bouzov a načas? Jako bývá to do čtvrt hodiny, ale to je „na čas“?

Juraj

To hodnocení po cestě je takové divně bezzubé – už delší dobu to ignoruji, protože tam stejně nejde napsat konkrétní postřeh, Dráhy s tím nechtějí mít další starosti. Raději se ptají na pohodlí nákupu jízdenky, což je bezpečná kategorie a kde se snadno nažene vyšší skóre.

Ale přeji jim to, nové vlaky jsou rozhodně fajn a třebaže zjištění „moderní vlak = vyšší spokojenost“ nešokuje vůbec nikoho, aspoň to mají i empiricky doloženo.

Gajda

Zrovna tam jim já dávám jen 3* – dokud se nenaučí storno do kreditu tak rychle jako konkurence, tak si pět nezaslouží ani náhodou

Projektant

storno do kreditu? no já nevím, podle mě je storno zpět na účet mnohem lepší…

Caprad

Na Vysočiny budeme za pár let ještě se slzou v oku vzpomínat. Vozy tam sice jezdí v nic moc stavu, ale jsou prostorné. Nové Pesy budou sardinkárna stejně jako většina nových souprav a spojování/rozpojování souprav v Čáslavi zajistí nacpanost v celé trase.

M 474 003

Letadla jsou sardinkárna už dávno. Pokrok nezastavíš.

Zapa

Taky jsou díky tomu poměrně levné letenky. Pokrok nezastavíš.

Jarda SCG

To co si MD objedná, To dostane. Já osobně jsem rád, že u nás zmizely 810 a nejdříve je nahradily regionovy a potom zraloci. Kdyby tam furt byly 810, tak tam nevlezu. Roky přibývají a nechci někam šplhat.

vlachjan

Jel jsem tím před čtrnácti dny. Sedačka prosezená tak, že mě celou cestu tlačila do beder nějaký tyč a sedadla do nichž se poslední dva měsíce potili cestujcí, ve voze který nemá klimatizaci. Okna špinavá se zareszlými šmouhami. I v první třídě se vesele kálí přímo na koleje.
Pokud někdo dává Regiojetu bídu za stav jeho vagónů, a pak řekne že toto je v pořádku, a nebo že na to snad budeme ještě vzpomínat, tak se dočista pomátl.

Pavel S.

Myslím, že zrovna na R9 je laťka nasazena dost nízko, takže jediný problém může být opravdu s kapacitou, kdyby začalo jezdit více lidí.