O čtvrtinu levnější. Správa železnic má projektanty na modernizaci 35 km pravobřežky

Správa železnic posunula termín zahájení prací o rok.
Sdružení firem Valbek SK, Valbek a Sudop Brno připraví záměr projektu a dokumentaci pro povolení stavby na modernizaci 35 kilometrů dlouhého úseku dvoukolejné trati z Mělníka do Litoměřic.
V soutěži s odhadovanou cenou 197,6 milionu korun nabídl vítěz výrazně nižší cenu, 145 milionů korun. Jde tak o pokles proti odhadu o více než 26 %. O výběru zhotovitele dnes informovala Správa železnic v tiskové zprávě. Aktuální odhadované náklady na samotnou stavbu jsou 16,8 miliardy korun.
Jde o další úsek takzvané pravobřežky, tedy dvoukolejné tratě podél Labe, který čeká modernizace. Ještě na jaře Správa železnic slibovala zahájení prací v roce 2029, nyní uvádí rok 2030.
Kromě opravy trati dojde k přestavbám stanic a zastávek a vybudování nových nástupišť. Ve stanicích Mělník, Štětí a Polepy bude příchod k vlakům novými podchody s bezbariérovým přístupem. V Mělníku se zrekonstruuje nádražní budova, přibude i nové parkoviště. V Liběchově vznikne zastávka blíže k centru obce, současná stanice bude sloužit pouze pro nákladní dopravu.
Součástí modernizace bude instalace ETCS. Většinu z 26 přejezdů nahradí silniční nadjezdy nebo podjezdy a nově vybudované komunikace. Součástí stavby bude také rekonstrukce železničních mostů, propustků a opěrných zdí. Obnovou železničního svršku a spodku dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Prodloužení kolejí ve stanicích pak umožní bezproblémový provoz dlouhých nákladních vlaků. Součástí stavby je i přechod na střídavou na trakční soustavu, která bude v celém úseku Mělník – Děčín.
U pravobřežky chystá SŽ výraznější modernizaci pro úseky Kolín – Nymburk – Lysá nad Labem – Mělník, kde by měla vzniknout z větší části tříkolejka. Úseky se projektují, stavět by se mělo rovněž na přelomu třetí a čtvrté dekády.