O čtvrtinu levnější. Správa železnic má projektanty na modernizaci 35 km pravobřežky
Železniční stanice Liběchov. Foto: Al jet / Mapy.com

Správa železnic posunula termín zahájení prací o rok.
Správa železnic posunula termín zahájení prací o rok.
Běžná praxe. Nižší cena je jen pozlátko, dodatky k uzavřené Smlouvy o dílo ji hravě překonají. Vraťme se k tématu třeba za rok, o kolik výsledná cena v tomto případě poskočila. A nejde jen o projekční práce, u zakázek k realizaci stavebních prací bývá výsledná cena změnovými listy třeba o 150% vyšší, než původně vysoutěžená. A to jsem skromný. Důvod? Zpravidla právě špatná práce právě projektantů. Problémem je, že výsledná cena zakázky se nikde nezveřejňuje.
Pokud si zadavatel vymyslí změny, tak je to zcela uznatelná práce navíc. A už vůbec nelze po projektantovi požadovat, aby předvídal změny během stavby jako na IV koridoru.
Že se chce SUDOPu davat do výběrek nižší cenu, když jsou často jediní…
V této soutěži byly dvě nabídky a Sudop Brno nemá s firmami ze Sudop Group nic společného.
Proč se na Mělníku zase bude rekonstruovat nádražní budova, tak dávno to není co se opravovala.
A traťovce do Všetat přeji pevné nervy s nekonečným udržováním neudržitelného.
Žádné přeložky byť jen o pár metrů??? Na kolik že se to má zvednout ta rychlost? Jestli max. 120 tak to jako palec Dole 👎👎👎👎
Zde budou jezdit hlavně nákladní vlaky, takže cajk
Pokud vím, tak oblouky nesvědčí ani nákladům, opotřebení kolejnic a hlučnosti. SŽ opět nemá odvahu. Z Polep do Liběchova se mohla na můj vkus pokusit o nějaké narovnání a zahrabání tratě..
Oblouky na 120, které bude velká většina nákladních vlaků projíždět 100?
Je tam převážně 80 km/h
… což znamená s neutrálním převýšemím.
Otázkou je kolik bude v té projektové dokumentaci. Ještě ji nikdo nezpracoval.