Poděbrady čeká velké omezení. Začátek výměny mostu přes strouhu oddalují spory o provizorní řešení

Most přes Sokolečskou strouhu. Foto: Google Street ViewMost přes Sokolečskou strouhu. Foto: Google Street View

Město požaduje jednosměrný provoz, podle silničářů to prodlouží a prodraží opravu.

Příjezd do Poděbrad bude nejspíše od září ve směru od jihozápadu podstatně komplikovanější než dosud. Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) chce začít výměnou mostu na silnici II/611 přes Sokolečskou strouhu. Zakázku za 46 milionů korun získala společnost M-Silnice.

Silničáři počítali původně se zahájením prací již na přelomu letošního jara a léta, následně došlo k posunu na červenec. Práce ale stále nezačaly. „V návaznosti na koordinaci s dalšími opravami v regionu, probíhajícími projekty KSÚS, ŘSD i města Poděbrady a s ohledem na letní rekreační sezónu u místního přírodního koupaliště, bylo po konzultaci s městem Poděbrady rozhodnuto odložit zahájení prací až na září 2025,“ uvedla mluvčí KSÚS Petra Kučerová.

Ani září nemusí být definitivním termínem startu. Město při projednávání dopravně inženýrského opatření (DIO) přišlo s požadavkem na zachování alespoň jednosměrného provozu po dobu oprav.

Finální slovo bude mít úřad

„Jedná se o stavbu, která na několik měsíců zásadně ovlivní dopravní situaci v našem městě a bude mít negativní dopad na životní podmínky našich obyvatel bydlících v městských částech Polabec a Velké Zboží. Proto jsme vznesli požadavek na zachování jednosměrného provozu pro automobilovou dopravu, čímž bychom alespoň částečně tyto dopady utlumili,“ uvedl starosta Poděbrad Roman Schulz.

Takový požadavek ale znamená vybudování provizorního mostu. KSÚS a zhotovitel prosazují původní scénář, tedy kompletní uzavírku na sedm měsíců. V plánech je lávka pro chodce a cyklisty.

„Tuto variantu prosazujeme, protože jedině tak lze stavbu dokončit v původně stanoveném termínu a bez zbytečných průtahů. Zároveň jsme správci, kteří hospodaří s veřejnými financemi, a tato naše navržená varianta je finančně úspornější,“ uvedl ředitel KSÚS Středočeského kraje Aleš Čermák. Město se na opravě finančně nijak nepodílí.

Konečné slovo bude mít dopravní úřad. V případě schválení původní varianty může stavba začít v průběhu září nebo října 2025. „Pokud nedojde ke schválení a bude nařízena realizace provizorního mostu, bude nutné zahájit nové povolovací řízení, což by posunulo zahájení stavebních prací dle průběhu řízení až na konec roku 2025, resp. na začátek roku 2026,“ dodala Kučerová.

Kompletní přestavba mostu je nutná kvůli jeho velmi špatnému stavu. Nové přemostění bude oproti současnému širší, bez střední podpěry a má splňovat i požadavky na průjezd velmi těžké techniky

Tagy II/611 Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje KSÚS M-Silnice Poděbrady
4 komentáře