Hornorakouské lokálky v ohrožení. Jejich převzetí řeší spolková země

Převzetí se týká i tratě vedoucí k českým hranicím.
Rakousko řeší převod některých lokálek na regiony. Nejistá budoucnost se týká především tří tratí v Horním Rakousku včetně trati k českým hranicím. Spolková země nyní řeší jejich možné převzetí.
Rakouské dráhy začaly budoucnost některých lokálek více řešit letos, kdy kvůli rozpočtovým škrtům musely více hledat úspory. Zatímco přísun peněz do hlavních koridorů má pokračovat, některé málo vytížené tratě jsou v ohrožení „Navzdory obecnému nárůstu poptávky jsou obzvláště málo vytížené, a proto neúměrně nákladově náročné,“ uvedly ÖBB v květnu. Má se jednat konkrétně o tratě Mühlkreis, Hausruck a Almtalbahn v Horním Rakousku a Thermenbahn ve Štýrsku.
Rakousko začíná šetřit na železnici, mluví se o ukončení provozu na lokálkách
Dráhy chtěly původně spolkovým zemím nabídnout náhradu vlaků autobusy. V Horním Rakousku ale s plánem narazily. Proto před několika dny proběhlo jednání ministra dopravy Petera Hankeho a hornorakouského hejtmana Thomase Stelzera. Vznikla dohoda na přípravě memoranda, podle kterého by mohly tratě přejít přímo pod spolkovou zemi. „Tam, kde už nyní máme železnici, nedává smysl mluvit o jejím uzavření, abychom si za pár let říkali, jak by bylo hezké, kdyby tu byly koleje,“ řekl Stelzer.
Jde o model, který si už vyzkoušelo u některých tratích například Polsko. Horní Rakousko má zájem o provoz tratí Mühlkreisbahn (z Lince do Aigen-Schlägl nedaleko Lipna) v celé délce kvůli zachování provozu. V případě Almtalbahn (Grünau – Wels) chce částečné převzetí provozu, nespecifikuje ale rozsah. Hausruckbahn (trať Solnou komorou spojující Attnang-Puchheim a Schärding) má nakonec i nadále zůstat pod ÖBB.