Nejdražší dvanáctimetrové elektrobusy v zemi. Tajnůstkáři ze Zlína pokořili český rekord

Nové elektrobusy pro Zlín a okolí vyjdou o 39 % dráž než stejně velká vozidla pro Děčín.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) završila výběr dodavatele elektrobusů. Oznámila to v tiskové zprávě, v které neuvedla ani vítěze soutěže, ani konečnou cenu.
Vyjet by měly do jednoho roku po podpisu smlouvy. Na autobusy se mají složit daňoví poplatníci Evropské unie, nákup bude financován z 85 % z evropské dotace.
DSZO zatím nezveřejnila žádné detaily o zakázce, v tiskové zprávě pouze ukázala obrázek elektrobusů Iveco. „Smlouvu na dodání sedmi elektrobusů schválila v minulých dnech rada jednatelů DSZO,“ uvedla firma.
Na profilu zadavatele není písemná zpráva, smlouva dosud není uzavřená. Deník Zdopravy.cz poslal dotaz týkající se této zakázky již v pondělí. „Nebyl jsem pověřen zpracováním odpovědi na váš dotaz. Můžete se když tak obrátit přímo na pana ředitele,“ uvedl mluvčí firmy Vojtěch Cekota.
Ředitel firmy Josef Kocháň už několik měsíců neodpovídá ani na otázky týkající se zadání zakázky na trolejbusy Škodě Electric bez jakékoliv soutěže.
Agentura ČTK byla ve zjišťování informací úspěšnější. Cekota jí řekl, že cena za jeden elektrobus je 15,5 milionu korun bez DPH. To je o 39 % více, než kolik zaplatí za elektrobusy značky MAN děčínský dopravní podnik. Jeden dvanáctimetrový vyjde na 11,3 milionu korun. V Opavě loni vysoutěžili elektrobusy SOR za 12,4 milionu korun bez DPH.
Půjde o dvanáctimetrové elektrobusy, celkem jich DSZO odebere 7, součástí je i opce na dalších 12. Podmínkou uplatnění opce je přesvědčení úředníků Státního fondu životního prostředí, že na výrazně dražší elektrobusy má jít dotace z Modernizačního fondu. Prvních sedm má zaplatit dotace z Integrovaného regionálního operačního programu
„Ucelená větší řada stejného typu vozidel nám umožní snížit náklady na školení řidičů, servis vozidel, pořizování náhradních dílů,“ poznamenal Kocháň.
Dodávané elektrobusy budou mít trakční baterie o kapacitě 416 kWh. Průměrná spotřeba je 110 kWh na 100 kilometrů. „S ohledem na požadovaný minimální dojezd 250 kilometrů na jedno nabití je zajištěno dostatečné pokrytí provozních potřeb bez nutnosti mezidobíjení během dne,“ uvedla firma ve zprávě.