Metro D míří do centra. Vzniknou nové přestupy, radní schválili studii za 16 milionů

Návrh prodloužení linky D ze stanice Náměstí Míru na Náměstí republiky. Zdroj: IPRNávrh prodloužení linky D ze stanice Náměstí Míru na Náměstí republiky. Zdroj: IPR

Stavět by se mělo souběžně s tunely Spodem v letech 2037-2044.

Pražští radní v pondělí schválili zadání studie proveditelnosti II. provozního úseku trasy metra D mezi Náměstím Míru a Náměstím republiky.

Součástí budou nové přestupní stanice na trasy C a B a nové přestupní uzly na železnici. Ty mají vzniknout ve stanicích Hlavní nádraží a Náměstí republiky. U druhé zmíněné se kvůli tomu v rámci sjednocení názvů zvažuje přejmenování na Masarykovo nádraží.

Studie, k jejímuž vypracování vyzvali zastupitelé radní už letos v březnu, bude kromě proveditelnosti přestupů prověřovat i alternativní odbočení linky a její pokračování ve směru na Žižkov.

Mapa budované linky D pražského metra. Zdroj: DPP

Mapa budované linky D pražského metra. Zdroj: DPP

Ověřovací studie této trasy proběhla už v roce 2008. Plně ražená trasa naváže na I. provozní úsek za stanicí Náměstí Míru, předpokládá se její vedení kolmo přes stanici Hlavní nádraží. Tam vznikne nejen další přestup linky D na linku C (vedle nyní budované Pankráce), ale zároveň i na tunely a podzemní stanici regionálních expresů Spodem (dříve označovaných Metro S či Nové spojení II.). Přestup na linku B a na železnici bude na zmíněném Masarykově nádraží.

Stavba sítě podzemní železnice Spodem začne u Negrelliho viaduktu. Spojení s letištěm je klíčové

Délka trasy bude 2,2 kilometru. V souvislosti s budováním rychlých spojení a zmíněného systému Spodem se v Praze očekává velký nárůst cestujících na železnici. Prodloužení linky D na obě nádraží má tak především ulevit lince C, která je už nyní na hranicích kapacity.

Studii bude financovat dopravní podnik, má vyjít na 16 milionů. O další realizaci poté rozhodnou opět radní. Stavět by se mělo souběžně s tunely Spodem v letech 2037-2044.

Pražští zastupitelé z popudu opoziční Prahy Sobě vyzvali v březnu radní k urychlení přípravy stavby mezi Pankrácí a náměstím Míru vypsáním architektonické soutěže na chystané stanice. Kromě „Míráku“ úsek zahrnuje stanici Náměstí bratří Synků.

Stavba metra na náměstí Míru začne podle aktuálního harmonogramu na jaře 2029. Má trvat 84 měsíců a dokončení se plánuje v roce 2036.

Upravené plány na metro D: Urychlí se prodloužení do centra. Další stavba začne v lednu, věří Praha

Tagy dpp hlavní nádraží Magistrát hlavního města Prahy Metro B metro C Metro D
121 komentářů