Už nejen po silnici. Ve Spojených arabských emirátech příští rok propojí 11 měst a regionů vlaky

Železnice ve Spojených arabských emirátech. Zdroj: Etihad RailŽeleznice ve Spojených arabských emirátech. Zdroj: Etihad Rail

Vlaky pojedou rychlostí 200 km/h, zpočátku budou cestujícím k dispozici stanice ve čtyřech městech.

Společnost Etihad Rail prezentovala pokrok v přípravách na spuštění komerční železniční osobní dopravy ve Spojených arabských emirátech. Prezentační jízdy mezi Dubají a Fudžajrou se zúčastnil také premiér Spojených arabských emirátů šejk Mohammed bin Rashid Al Maktoum.

Právě Dubaj a Fudžajra mají být v emirátské železniční síti klíčovými uzly. Zavedení osobní železniční dopravy je aktuálně jedním z  nejambicióznějších dopravních projektů v regionu.

Zahájení komerčního provozu je plánováno na příští rok. První čtyři stanice vzniknou v Abú Dhabí, Dubaji, Šardžá a Fudžajře.

Vlaky výrobce CAF budou jezdit rychlostí až 200 km/h. Každá souprava pojme až 400 cestujících a roční přepravní kapacita se odhaduje na 36,5 milionu cestujících do roku 2030. Etihad Rail počítá se jednotkami s WiFi, obrazovkami se zábavním systémem, třemi třídami včetně vyhrazených vagonů a business class.

Železnice ve Spojených arabských emirátech.
Zdroj: Etihad RailŽeleznice ve Spojených arabských emirátech.
Zdroj: Etihad RailŽeleznice ve Spojených arabských emirátech.
Zdroj: Etihad Rail

Trasu mezi Dubají a Abú Dhabí by měly osobní vlaky podle dřívějších informací zvládnout asi za 50 minut. Využijí při tom značnou část již existující infrastruktury, sloužící dosud výhradně nákladní dopravě.

Osobní železniční síť ve Spojených arabských emirátech má propojit 11 měst a regionů, a to od Al Sila po Fudžajru. Etihad Rail slibuje, že spojí klíčová městská centra a komunity napříč emiráty.

„Projekt naplňuje závazek SAE k jednotě, propojenosti a udržitelnosti a podporuje dosažení cíle uhlíkové neutrality do roku 2050. Nákladní i osobní doprava Etihad Rail přetváří způsob pohybu osob a zboží po zemi a nastavuje nový standard bezpečné, efektivní a ekologické dopravy v regionu,“ uvedl Etihad Rail.

Etihad Rail provozuje ve Spojených arabských emirátech nákladní železniční dopravu po síti dlouhé 1 200 km. Společnost také spolupracuje s Hafeet Rail na vybudování železničního spojení mezi Emiráty a Ománem. Do budoucna by měly v SAE vzniknout také plnohodnotné vysokorychlostní tratě, cesta z Dubaje do Abú Dhabí pak potrvá jen asi půl hodiny. Vlaky na trase pojedou rychlostí až 350 km/h.

Z Dubaje do Abú Dhabí je to asi 140 kilometrů. Trasu lze momentálně hromadnou dopravou zdolat jen po silnici. Během dopravní špičky zabere jízda i více jak hodinu a půl. Kdy by mohly na trasu vyjet nové vysokorychlostní vlaky, není v tuto chvíli jasné. Poskytnuty nebyly zatím ani očekávané náklady projektu.

Tagy Abú Dhabí dubaj Etihad Rail spojené arabské emiráty VRT vysokorychlostní železnice
12 komentářů