Znárodňování železnice v Británii pokračuje, pod stát míří další dopravce

Nová jednotka Class 730. Foto: West Middlands RailwayNová jednotka Class 730. Foto: West Middlands Railway

Do roku 2027 má být osobní železniční doprava v Británii opět státní.

Britská vláda pokračuje ve svém plánu převzít veškerou osobní železniční dopravu zpět pod stát. Po již třech znárodněných dopravcích oznámila definitivní termín převzetí další společnosti, konkrétně West Midlands Trains.

Rozsahem sítě, počtem zaměstnanců a vlaků půjde o jednu z největších transakcí. Podle West Midlands Trains patří provozní soubor West Midlands Railway a London Northwestern Railway. Pod dopravce patří například vlaky mezi Londýnem, Birminghamem a Liverpoolem.

K zestátnění dojde k 1. únoru příštího roku. Dopravce je už nyní většinově v rukou Velké Británie, 85 % drží státní Transport UK, zbytek japonská společnost Mitsui. K převzetí většiny došlo v roce 2023, kdy britský trh opustila společnost Abellio, která patří nizozemským státíním drahám

Ministerstvo dopravy uvedlo, že převod proběhne hladce a nijak neovlivní provoz. K přesunu pod stát dojde i s vlaky, loni dopravce začal uvádět do provozu téměř 50 nových jednotek v okolí Birminghamu. Od zahájení provozu v roce 2017 dopravce pořídil více než stovku nových vlaků
Ministerstvo zatím neuvedlo, jak se bude pod státní kontrolou provozní soubor jmenovat.

V Anglii vyjíždějí nové elektrické jednotky od Alstomu, testovaly se v Česku

West Midlands Trains bude sedmým dopravcem, který skončí pod státní kontrolou a třetí, který přejde pod stát podle speciálního zákona. Labouristická vláda si od přesunu pod stát slibuje spolehlivější provoz a úspory.

Znárodňování britské železnice. Stát má pod kontrolou 4 z 10 jízd, převzal dalšího dopravce

Tagy Great British Railways Velká Británie West Midlands Trains znárodnění
17 komentářů