Ze Škody Favorit je už veterán, ceny stoupají i ke sto tisícům
Vlastnictví Škody Favorit, ideálně ještě s původní kupní smlouvou z Mototechny, se může ukázat jako nečekaně hodnotný majetek. Zájem o
Vlastnictví Škody Favorit, ideálně ještě s původní kupní smlouvou z Mototechny, se může ukázat jako nečekaně hodnotný majetek. Zájem o tento model začíná v posledních měsících výrazně růst zejména kvůli tomu, že oficiálně je z tohoto modelu už věkem veterán.
„Průměrná výkupní cena je kolem 30 až 40 tisíc korun, při nízkém nájezdu jsme se dostali už nad 100 tisíc korun,“ říká provozní ředitel Aures Holdings Petr Vaníček. Pod Aures patří značka Mototechna Classic, která se zaměřila na prodej starších vozů.
„Očekávali jsme zájem o staré škodovky, ale Favorit rozhodně překvapil. Lidé mají k těmto vozům silný vztah a spolu s nízkým nájezdem to jen zvyšuje jejich investiční potenciál,“ doplnil Stanislav Gálik, ředitel inovační laboratoře AuresLab, která patří do skupiny Aures Holdings.
Vysoká cena se ovšem netýká zdaleka všech vozidel. Podmínkou je hlavně dobrý stav. „Vykoupíme jen jedno auto z deseti, které nám lidé nabízejí,“ říká Vaněček. Podle něj je ještě cennější, pokud mělo auto jen jediného majitele, který má i kupní smlouvu přímo z Mototechny, kde ji kupoval. „Veterány a investiční vozy se ukázaly jako dobrý přírůstek do našeho portfolia, zájem o ně nás mile překvapil,“ dodal Vaněček. Velký zájem o favority si vysvětluje i tím, že jde ještě stále o relativně mladé auto, které si lidé dobře pamatují. Pro spoustu řidičů šlo často o první vůz, se kterým se setkali například v autoškole.
Postupně se dá přitom očekávat podobný nárůst zájmu o Škodu Felicii. Té v nabídce autobazarů dlouhodobě ubývá, na trhu je aktuálně k dispozici 432 vozidel (loni 542, předloni 557). Hodnota těchto vozidel přitom neklesá, dlouhodobě se drží na průměrných 16 tisících korunách.