Místo trolejbusů autobusy. SOR se dohodl na mimosoudním vyrovnání sporu o dotaci

Trolejbusy SOR TNS 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZOTrolejbusy SOR TNS 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO

Hodnota autobusů je výrazně nižší než ztracená dotace.

Společnost SOR Libchavy dodá Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice (DSZO) tři nové autobusy SOR NS 12 jako kompenzaci za nedodání celkem čtyř trolejbusů a ztrátu evropské dotace.

Vyplývá to z dohody o narovnání zveřejněné v registru smluv. Z textu dohody vyplývá, že se DSZO části svého nároku vzdala.

SOR získal smlouvu na dodávku trolejbusů na počátku roku 2022. Mělo jít o parciální trolejbus SOR TNS 12 s výzbrojí od Cegelecu. „Právě v tomto výběrovém řízení bylo dosaženo rekordně nízké ceny za parciální trolejbus, která činila pouze 10,15 mil. Kč za vůz. Dnes, poté co sami provozovatelé udělali vše pro opětovnou monopolizaci trhu, jsou ceny o cca 60 % vyšší,“ uvedl server Československý dopravák, který na dohodu upozornil jako první.

SOR se dostal do problémů s dodávkou kvůli potížím Cegelecu, kterému odpadli po napadení Ukrajiny Ruskem někteří klíčoví dodavatelé. Trolejbusy pro Zlín (a Otrokovice) byly všechny vyrobeny, ale nestihly se do termínu dodání schválit. DSZO smlouvu vypověděla a přišla o dotaci.

Podle textu dohody DSZO zažalovala SOR ještě v roce 2023 o náhradu škody, začala dokonce i exekuce. Klíčový spor byl kromě penále za nedodání o náhradu uniklé dotace ve výši 34,46 milionu korun. Obě firmy nakonec dospěly k mimosoudnímu vyrovnání, kdy se SOR zavázal zaplatit zhruba milionovou pokutu a místo dotace 34,5 milionu korun dodat tři autobusy do jednoho roku. Trojice vozů vyjde na 19,5 milionu korun bez DPH. DSZO k tomu ještě zaplatí 2,5 milionu korun.

Tagy Dopravní společnost Zlín - Otrokovice DSZO SOR Libchavy
15 komentářů