V Brně poptávají dalších 60 tramvajových stavebnic za více než dvě miliardy

Tramvaj DPMB EVO2 (Drak) v centru Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj DPMB EVO2 (Drak) v centru Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlastní kompletace vozidel MHD je v tuzemských poměrech unikátní.

Brněnský dopravní podnik (DPMB) našel zalíbení ve skládání vozidel MHD vlastními silami. Po objednávce 41 tramvajových stavebnic EVO2 od Krnovských opraven a strojíren poptává nyní dopravce dalších až 60 tramvají, které si hodlá sestavit z dodaných komponent. Předpokládaná hodnota zakázky, která se objevila na profilu zadavatele, činí 2,28 miliardy korun.

Tramvajové skládačky by měly být dodávány v letech 2026 až 2033. Půjde o středněkapacitní nízkopodlažní tramvaje minimálně pro 40 sedících cestujících. Požadovaná délka karosérie bez spřáhel je 20 až 25 metrů. Jednosměrná vozidla by měla být vybavena i pomocným zadním stanovištěm pro couvání. Požadovaná rychlost je 70 km/h.

Dopravní podnik města Brna má se skládáním vozidel nemalé zkušenosti. Aktuálně vrcholí dodávky zmíněných tramvají EVO2, kterým se v Brně dostalo označení Drak. Celkem mají zaměstnanci DPMB zkompletovat 41 vozidel od Krnovských opraven a strojíren s výzbrojí Cegelec.

Začalo se v září 2019, první cestující se svezli o rok později. K dnešku je složeno 37 tramvají, poslední čtyřicátá první má být hotova do konce prosince.

Podle vedení dopravní podniku je výsledkem úspora nákladů a nabytí znalostí o vozidlech, které zaměstnanci využijí při údržbě. Na kompletaci vozů se vystřídá 50 lidí řady profesí, od elektromechaniků přes zámečníky, truhláře, čalouníky až po lakýrníky.

Vlastní kompletace vozidel MHD je v tuzemských poměrech unikátní.

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB stavebnice tramvají
60 komentářů