Vlaky každých 15 minut. Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové má jezdit více spojů, shodly se kraje

Dosud většinu nákladů platí Pardubický kraj, to se má změnit.
Pardubický a Královéhradecký kraj chtějí navýšit počty vlaků, které spojují krajská města. Řeší proto novou dohodu, která by současně narovnala financování jejich provozu. Dosud většinu nákladů zajišťuje Pardubický kraj.
Po jednání obou krajů to uvedl Pardubický kraj. Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Ladislava Valtra by posílení počtu vlaků podpořilo rozvoj celé oblasti a zvýšilo konkurenceschopnost veřejné dopravy. „Pokud chceme, aby lidé nechali auta doma a využívali vlak, musíme jim nabídnout skutečně kvalitní, rychlé a časté spojení mezi dvěma krajskými městy. A to bez ohledu na hranice krajů,“ řekl Valtr.
V současné době většinu nákladů na provoz vlaků hradí Pardubický kraj, přestože tuto spojnici krajských měst využívají cestující z obou krajů velmi podobně. Nově se připravuje dohoda o spravedlivějším podílu financování půl na půl.
Náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro dopravu Jan Jarolím uvedl, že debatu o spravedlivém narovnání vnímá jako legitimní požadavek Pardubického kraje. „Vedle tradiční zdravé rivality Pardubic a Hradce Králové mezi nimi stále více sílí snaha o vzájemnou spolupráci a propojení, které podporuje kvalitní dopravní spojení. Posílením vlakových linek mezi oběma kraji nejenže rozšíříme nabídku pro cestující, ale zároveň zvýšíme atraktivitu železniční dopravy jako udržitelné alternativy k individuální automobilové dopravě,“ dodal Jarolím.
Po dokončení modernizace stanice Hradec Králové a zdvojkolejnění úseku trati 031 mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové se plánuje zkrácení intervalu vlaků ve špičkách z 30 na 20 minut, případně až na 15 minut, pokud to umožní rozpočty obou krajů.
„Cílovou vizí je funkční kyvadlová doprava mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Cestující přijde na nádraží a do 15 minut mu pojede další spoj. Taková frekvence výrazně zlepší komfort a spolehlivost, a zároveň odstraní závislost na přípojných vlacích, protože při zpoždění jednoduše využijete bez dlouhého čekání další spoj,“ doplnil Valtr.