Obrazem: 170 tun nad Smíchovem. Stavbaři v noci bleskově usadili první část železničního mostu

Noční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Celá masivní konstrukce bude tvořit do budoucna jen třetinu mostu, ponese kolej číslo 2.

Správa železnic opět pokročila v přestavbě Smíchovského nádraží a okolních tratí.

Stavbaři z Metrostavu TBR usazovali v noci z úterý na středu obří ocelovou konstrukci nového železničního přemostění Nádražní ulice na pražském Smíchově. Celá precizně naplánovaná akce trvala jen něco přes dvě hodiny.

170tunová šikmá konstrukce o délce 36,5 metru se přitom ze speciálního podvalníku vznesla za pomoci masivního jeřábu několik desítek metrů vysoko a poté ladně dosedla s milimetrovou přesností do připravených ložisek.

Mostovka dorazila na místo v neděli v noci po komplikovaném průjezdu Prahou ze základny Metrostavu v Horních Počernicích. Celá souprava i s podvalníkem a tahači vážila přes 300 tun a měřila 68,1 metru.

Usazení předcházela letos na jaře demolice poloviny původního mostu z roku 1955. Následovala betonáž opěr, úložných prahů a sloupů trakčního vedení.

Druhá polovina mostu je přitom stále v provozu, poslední vlaky na ní projely jen chvíli před montáží. Výluka byla jen krátká, ve 21:00 se odpojila trakce a ve středu ráno se na jedinou kolej spojující Vyšehradský most se Smíchovským nádražím vlaky opět vrátí.

Tramvaje pod mostem nejezdí z důvodu bezpečnosti celý týden, trať ze Smíchovského nádraží na Barrandov je tak odkázána na ostrovní provoz.

Celá masivní konstrukce bude tvořit do budoucna jen třetinu mostu, ponese kolej číslo 2 a provoz na ní se zahájí letos 28. listopadu. „Na jaře 2026 se odstraní i zbývající původní část mostu a příští léto se pak usadí zbylé dvě podobně velké mostovky,“ popsal pro Zdopravy.cz správce stavby Patrik Karadi ze Správy železnic.

Ty ponesou koleje 1 a 3a. Třetí kolej bude přitom i po zprovoznění pouze kusá, zakončená zarážedlem. Bude sloužit na odstavy až do doby, než se vyřeší budoucnost Vyšehradského mostu a jeho plánované ztrojkolejnění.

Kompletně bude most přes Nádražní ulici hotový až na konci roku 2028 spolu s celou rekonstrukcí Smíchovského nádraží.

Noční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční usazování první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNoční instalace první části železničního mostu přes Nádražní ulici na pražském Smíchově. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýTransport poloviny konstrukce železničního mostu určené pro přemostění Nádražní ulice. Metrostav DIZTransport poloviny konstrukce železničního mostu určené pro přemostění Nádražní ulice. Metrostav DIZTransport poloviny konstrukce železničního mostu určené pro přemostění Nádražní ulice. Metrostav DIZTransport poloviny konstrukce železničního mostu určené pro přemostění Nádražní ulice. Metrostav DIZ
Tagy Metrostav TBR most Smíchov Smíchovské nádraží Správa železnic
7 komentářů