Wizz Air se stahuje z Blízkého východu, zaměří se na střední a východní Evropu

Dceřiná firma Wizz Air Abu Dhabi zastavuje provoz, rozhodly geopolitické problémy i komplikace s motory.
Společnost Wizz Air Holdings oznámila ukončení provozu své dceřiné společnosti Wizz Air Abu Dhabi. Aerolinka od 1. září pozastaví veškeré své lety a ze společného podniku s emirátským fondem ADQ vystoupí.
Rozhodnutí je výsledkem nově oznámeného strategického přesměrování, v rámci nějž se Wizz Air hodlá více soustředit na své klíčové trhy ve střední a východní Evropě a vybrané západoevropské země, jako jsou Rakousko, Itálie a Spojené království.
„Přesměrování umožní přesun zdrojů do oblastí s vyšším dlouhodobým potenciálem udržitelného růstu a ziskovosti. Zůstáváme odhodláni poskytovat cenově dostupné a efektivní letecké spojení,“ uvedl dopravce.
Důvodů k rozhodnutí zastavit provoz emirátské pobočky je podle aerolinky několik. Patří mezi ně zejména nespolehlivost motorů Pratt & Whitney GTF, které se v horkých a klimaticky náročných podmínkách opotřebovávají rychleji, geopolitická nestabilita, vedoucí například k opakovanému uzavírání vzdušného prostoru či regulační překážky omezující další růst.
„Tyto faktory zásadně narušily životaschopnost ultra-nízkonákladového modelu Wizz Air v daném regionu a schopnost dosahovat ziskovosti na úrovni evropských aktivit,“ dodal Wizz Air.
Aktuální flotila létající pod Wizz Air Abu Dhabi čítá podle webu Planespotters.net 12 letadel. Celkem má Wizz Air k dispozici přes 200 strojů.
„Cestující s rezervacemi po 31. srpnu 2025 budou kontaktováni e-mailem s možnostmi náhrady či alternativních variant cesty. Zákazníkům, kteří si letenky zakoupili přes zprostředkovatele, doporučujeme obrátit se přímo na daného prodejce. Ostatní lety skupiny Wizz Air nejsou tímto rozhodnutím dotčeny,“ uzavřel dopravce.
Wizz Air Abu Dhabi byla založena na konci roku 2019. Cílem bylo nabízet nízkonákladové lety z Abú Dhabí a využít při tom rostoucí trh na Blízkém východě, v Africe či Indii. Státní fond ADQ vlastní v aerolince 51 %, zbytek drží Wizz Air.