Wizz Air se stahuje z Blízkého východu, zaměří se na střední a východní Evropu
Wizz Air v Katovicích. Zdroj: Letiště Katovice

Dceřiná firma Wizz Air Abu Dhabi zastavuje provoz, rozhodly geopolitické problémy i komplikace s motory.
Kolik letadel se tím uvolní pro Evropu?
To bolo ale rýchle. Evidentne so svojím konceptom neuspeli.
Proč v druhé větě opakujete něco, o čem je v podstatě celý článek?
Jake jsou dle vas sance na znovuotevreni baze v PRG? Je mi milejsi EasyJet a Ryanair, ale jejich baze by spatna nebyla a tocit nektere linky z PRG namisto jinych bazi.
Určitě by báze byla super. Mohly by se rozjet nové relace.
Ale obávám se že pod panem Posem je šance Poláci dají určitě další pobídky.
Pokud se jim nelibi cenova politika prazskeho letiste, mohou jit do Pardubic….to plati i pro Ryanair…
Mohou, nebo mohou taky úplně pryč z ČR. Myslím že po ukončení války na Ukrajině to taky udělá a pražské báze budou možná minulostí.
co to zase blabolite?
jak s tim souvisi Pos?
Pos stim tak trochu souvisi jako reditel, je o nem znamo ze chce dalkovky a ne lowcosty.. ale jeho vliv je diky bohu minimalni
me opravdu vysvetlovat, ze vliv reditele letiste (a celého jeho managementu) na to, jestli na letiste budou litat lowcosty nebo ne, je nulovy, nemusite.
proto se ptam predrecnika, proc do toho taha pose.
Třeba tím, že nechce nízkonákladovky a netají se tím.
Za mě tedy nevím, jestli je lepší kšeft 3x týdně nějaká dálková, nebo jedno bázované letadlo a tím třeba 25 rotací za týden.
No každý má priority jinde.
Poláci vědí jak na to.
tak chtit ci nechtit muze jak chce, ale to je vsechno. jeho prani nema na to zadny vliv na to, kdo tam bude letat.
jinak teda nejaky odkaz na to, ze “nechce” nizkonakladovky by nebyl? nebo jen tak varite z vody?
Tam je zajímavé sledovat jak moc dopředu staví v tiskové zprávě zmínku přesunu do střední Evropy – zvlášť v kontextu zařazení Rakouska pod západní Evropu a samostatné kategorie východní Evropy. Pokud tedy budeme hledat nějaký střed, nic jiného než Praha nebo Bratislava mě nenapadá. Samozřejmě lze očekávat že se konečně dohodnou v Pardubicích a hladové Brno by toho taky mohlo chtít využít… Minimálně na nějaké klasiky typu Luton:) Záměr zkusit vytěžit Bratislavu v tom ale vidím nejvíce. Osobní názor autora.
No za posledních pár let se Wizz z Prahy spíše stahuje než expanduje. V loňské letní sezóně provozoval 11 pravidelných linek z Prahy, letos jich je jen 7. Nicméně nedávno bylo oznámené obnovení linky do EVN a třeba toto bude znamenat další nějakou expanzi. Určitě by to byla fajn příležitosti pro místní posádky a další zaměstnance.