Rozšíření trolejbusů na sever Plzně prošlo hladce posouzením vlivů na okolí

Na trasu mají být nasazeny parciální trolejbusy, aby mohly jet část trasy mimo troleje.
Město Plzeň si může po nedávném výběru projektanta odškrtnou další krok v přípravě trolejbusové trati na Severní Předměstí. Záměr aktuálně hladce prošel posouzením vlivů na životní prostředí (EIA). Plzeňský krajský úřad rozhodl, že trať nemůže mít významný negativní vliv na okolí a nemusí tak jít do podrobného zkoumání (tzv. velká EIA). To přípravu významně ulehčuje.
Nová trať bude přes šest kilometrů dlouhá a bude sloužit jako náhrada současné autobusové linky 33 v trase Roudná – Fakultní nemocnice – Košutka. Stavba se skládá z komplexních úprav ulic Sokolovská, Gerská, Alej Svobody, Karlovarská a Gerská, jejichž součástí bude i stavba trolejového vedení. Trolejové vedení bude instalováno i na další ulice, které dále upravovány nebudou. Vzniknou i dvě měnírny proudu (Kotíkovská, Košutka).
Město předpokládá zahájení stavebních prací na přelomu let 2026 a 2027. První etapa počítá s propojením Lidické a Karlovarské ulice, řešení ulicí Na Roudné a nově připravované komunikace bude v druhé etapě. Předpokládané náklady na první etapu činí 280 milionu korun. Na projekt chce město využít evropské dotace.
„Rozšiřování elektrické trakce na úkor té autobusové je základem konceptu dalšího rozvoje systému MHD v Plzni. Projekt je také potřebným příspěvkem k plnění závazku zvýšení podílu bezemisní dopravy dané evropskou legislativou,“ nechal se už dříve slyšet plzeňský náměstek pro dopravu Aleš Tolar.
Na trasu mají být nasazeny parciální trolejbusy, aby mohly jet část trasy mimo troleje. Detailně projekt popisuje Správa veřejného statku města Plzně na svých stránkách.
Trolejbusová doprava obsluhovala Košutku a Bolevec již mezi roky 1949 a 1977. Budování rozsáhlých sídlišť Severní Předměstí však přineslo i stavbu čtyřproudých komunikací, jejich středem byla v osmdesátých letech zavedena tramvajová doprava. Ta převzala hlavní tíhu přepravy obyvatel. Radiální tramvajové linky 1 a 4 doplňují autobusové linky 33, 40, 30 a 27.