Rozšíření trolejbusů na sever Plzně prošlo hladce posouzením vlivů na okolí

Vizualizace trolejbusu před úřadem městské části Plzeň 1. Pramen: Město PlzeňVizualizace trolejbusu před úřadem městské části Plzeň 1. Pramen: Město Plzeň

Na trasu mají být nasazeny parciální trolejbusy, aby mohly jet část trasy mimo troleje.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Chtělo by to zatrolejovat celou 30, na dosti úsecích už vedení je, jen to propojit. A pak dotáhnout troleje na konečnou 13 k Olympii a 11 posunout až k Tescu.

Radim

Potřetí dodávám, že až se česká společnost probere a začne si vážit svých center měst jako obytných čtvrtí s výbornou vybaveností v docházkové vzdálenosti, bude na rozhodnutí skrz Františkánskou ulici s barokním klášterem, pedestrianizované náměstí a Rooseveltův most, který má potenciál být jediným pěším spojením centra se severním předměstím, tahat páteřní klackodrátovou trať pro obsloužení periferií vnímáno jako zpátečnický krok a chyba.

Trolejbus patří do Tyršovy ulice a na plánovaný obchvat Roudné (ten řešit jako ulici, ne silnici). Roudnou obslouží zastávka tramvaje po zasypání Rondelu a pěší spojení do centra po pěším Rooseveltově mostě.

Zlámalík

Zdá se, že se v Plzni nebojí, že nastane nepopsatelný kolaps dopravy, jako v Praze 🙂

Nedávno jsem v Plzni byl s německým kolegou od Mnichova a ten nestíhal valit bulvy, jak je doprava kvalitní, rychlá, čistá a pohodlná. U nich jsou prý intervaly dlouhé, placení kartou možné tak na jednom terminálu ve vozidle, pokud vůbec a trolejbus? To tam neznají.

Qoper

V Praze dělá strašně moc preference na křižovatkách která jinde rozhodně není normou. I taková Vídeň je v tomhle katastrofa

Pan průvodčí

A co teprve Brno…
Tehdy se jeden náš kamarád ze Saska divil, že je Brno tak bohaté, že si může dovolit nechat stát na každé křižovatce dvě minuty nejdražší segment povrchové dopravy. V Drážďanech mají prakticky 100 % preferenci a to i mimojiné proto, že stojící tramvaj je nejdražší tramvaj a tramvaj musí jezdit, ne stát na křižovatkách nebo na obratech.
A v tom má pravdu. Preference/nepreference může udělat v jízdních dobách i jeden interval mezi spoji a jeden ušetřený vůz/dva řidiče, pracovní hodiny na údržbě.

Zlámalík

V Brně máme „širokou koalici“ která si rozhodně nepřeje omezovat auta, už se to řešilo i tady. A jsou místa, kde jedna MHD omezuje druhou (např. Mendlovo náměstí). Seřídit semafor? No to by znamenalo zkrátit zelenou pro auta, tak to ne!

Luboš Beneš

Tak v Plzni máme preference už dávno i pro busy…