Rozšíření trolejbusů na sever Plzně prošlo hladce posouzením vlivů na okolí
Vizualizace trolejbusu před úřadem městské části Plzeň 1. Pramen: Město Plzeň

Na trasu mají být nasazeny parciální trolejbusy, aby mohly jet část trasy mimo troleje.
Chtělo by to zatrolejovat celou 30, na dosti úsecích už vedení je, jen to propojit. A pak dotáhnout troleje na konečnou 13 k Olympii a 11 posunout až k Tescu.
Potřetí dodávám, že až se česká společnost probere a začne si vážit svých center měst jako obytných čtvrtí s výbornou vybaveností v docházkové vzdálenosti, bude na rozhodnutí skrz Františkánskou ulici s barokním klášterem, pedestrianizované náměstí a Rooseveltův most, který má potenciál být jediným pěším spojením centra se severním předměstím, tahat páteřní klackodrátovou trať pro obsloužení periferií vnímáno jako zpátečnický krok a chyba.
Trolejbus patří do Tyršovy ulice a na plánovaný obchvat Roudné (ten řešit jako ulici, ne silnici). Roudnou obslouží zastávka tramvaje po zasypání Rondelu a pěší spojení do centra po pěším Rooseveltově mostě.
Zdá se, že se v Plzni nebojí, že nastane nepopsatelný kolaps dopravy, jako v Praze 🙂
Nedávno jsem v Plzni byl s německým kolegou od Mnichova a ten nestíhal valit bulvy, jak je doprava kvalitní, rychlá, čistá a pohodlná. U nich jsou prý intervaly dlouhé, placení kartou možné tak na jednom terminálu ve vozidle, pokud vůbec a trolejbus? To tam neznají.
V Praze dělá strašně moc preference na křižovatkách která jinde rozhodně není normou. I taková Vídeň je v tomhle katastrofa
A co teprve Brno…
Tehdy se jeden náš kamarád ze Saska divil, že je Brno tak bohaté, že si může dovolit nechat stát na každé křižovatce dvě minuty nejdražší segment povrchové dopravy. V Drážďanech mají prakticky 100 % preferenci a to i mimojiné proto, že stojící tramvaj je nejdražší tramvaj a tramvaj musí jezdit, ne stát na křižovatkách nebo na obratech.
A v tom má pravdu. Preference/nepreference může udělat v jízdních dobách i jeden interval mezi spoji a jeden ušetřený vůz/dva řidiče, pracovní hodiny na údržbě.
V Brně máme „širokou koalici“ která si rozhodně nepřeje omezovat auta, už se to řešilo i tady. A jsou místa, kde jedna MHD omezuje druhou (např. Mendlovo náměstí). Seřídit semafor? No to by znamenalo zkrátit zelenou pro auta, tak to ne!
Tak v Plzni máme preference už dávno i pro busy…