Tým poradců k vysokorychlostní trati do Ostravy je kompletní, začínají práce na smlouvě

Po VRT Moravská brána se bude jezdit až 320 km/h. Stavět se má v letech 2028 až 2034.
Poradenský tým pro přípravu PPP projektu k vysokorychlostní trati Moravská brána je kompletní. Oznámila to dnes Správa železnic. Jako vedoucí poradce byla už dříve vybrána Mezinárodní finanční korporace (IFC), která tým doplnila dalšími specialisty na právo, techniku, finance a životní prostředí.
Na projektu se nově podílejí právní poradci ze společností CMS Cameron McKenna a Kruták & Partners, finanční a daňové poradenství zajišťuje Ernst & Young, technické otázky řeší Setec international a Valbek a na environmentálních aspektech spolupracují Integra Consulting a DVOKUT-ECRO.
Společně začínají pracovat na zadávací dokumentaci pro výběr koncesionáře, ekonomických modelech i návrhu samotné koncesní smlouvy. „Nechceme jen najít dodavatele, ale získat partnera, který dokáže stavět i provozovat trať na vysoké úrovni,“ doplnil šéf SŽ Jiří Svoboda.
VRT Moravská brána (Brodek u Přerova – Ostrava-Svinov) bude mít délku 74 kilometrů, se sjezdy pak 91 kilometrů. Předpokládané investiční náklady činí 96 miliard.
Poradenské sdružení státu pomůže s hledáním soukromého partnera (koncesionáře), který zajistí financování i výstavbu tratě a následně se o ní bude dlouhodobě starat. Materiál ministerstva dopravy počítá se smlouvou na 20 až 35 let. Po tu dobu bude stát investorovi trať splácet.
Mezinárodní finanční korporace (IFC) patří do skupiny Světové banky. Správa železnic si ji jako vedoucího poradce vybrala letos na jaře a uzavřela s ní kontrakt ve výši 2,3 milionu amerických dolarů (52,7 milionu korun).
Po VRT Moravská brána se bude jezdit až 320 km/h. Stavět se má v letech 2028 až 2034. Záměr nedávno jako první projekt na tuzemských VRT získal kladné stanovisko ministerstva životního prostředí v procesu posuzování vlivů na okolí (EIA).