Tým poradců k vysokorychlostní trati do Ostravy je kompletní, začínají práce na smlouvě
VRT Moravská Brána II: Pohled na VRT a konvenční železniční trať v oblasti Polanských rybníků, v pozadí nadjezd silnice II/478, vlevo zástavba Polanky nad Odrou, v pozadí zástavba Ostravské aglomerace. Foto: RTNext

Po VRT Moravská brána se bude jezdit až 320 km/h. Stavět se má v letech 2028 až 2034.
A bude muset koncesionář použít na stavbě povinně pražce z Uherského Ostrohu?
Ne. Může i z Doloplaz 😀
Tak alespoň se SŽ přiznala, že neumí „stavět i provozovat trať na vysoké úrovni“ a potřebuje na to koncesionáře.
Primární role koncesionáře je to zaplatit.
(Ministerstvo dopravy přiznalo, že to z vlastních zdrojů platit nechce nebo neumí.)
Za A je správně. Nechce se jim to platit.
ŘSD zde většinou informuje o zahájení nebo otevření mnohakilometrové novostavby. Za menší peníze než se čekalo a většinou i dříve než se původně ohlásilo.
Ale budiž. Aspoň už víme, že příslušně sestavená komise SŽ za nemalý peníz vybrala tým poradců, který za neméně slušné peníze bude radit, jak vytvořit stou dvacátou osmou studii. Děkujeme a posíláme klíčenku.
Tvůj problém je, že nejsi schopný přečíst tři odstavce. Oni nejdou dělat studii, ale vybírat koncesionáře na stavbu.
A pokud chceš srovnávat s ŘSD, podívej se, kolik let se vybíral PPP partner na dostavbu 30 km dálnice D4.
Studie jsou dávno hotové a schválené, není třeba dělat nové.
Je trebe delat nove, jelikoz se situace zmenila. NAvic studii neni nikdy dost. Ve studiich jsme nejlepsi, zvlaste pak firmy Infinity Studie a Studie Forever.
Co se změnilo?
Co proti studiim máte?Když to „někdo platí“.Studie je zlatý důl pokud se člověk baví z těmi správnými lidmi.Jako řádový pěšák jsem se za pracovní život účastnil desítek studii, které skončily v šuplíku, ale prachy byly tak proč ne.Když někdo takto nastavil legální byznys….
Buďme realisté, ani v roce 2050 nebude v Česku ani jediný souvislý 100 km úsek VRT v provozu. Taková je realita.
Se slovem realisté a realita to zas tak moc nepřehánějte. Realista má pro svá tvrzení podklady, žvanil jenom žvaní a nemá nic. Tak buď se máte o co opřít (rád si to přečtu) a nebo platí to B.
Opřete se o nějakou studii. Je jich dost.
On hlavně dříve do každé diskuze psal že v roce 2050 tu nebude žádný souvislý 50 km úsek VRT, později to změnil na 100 km. Takže realita má zřejmě příznivý trend 🙂
Já bych se nebál a šel do toho ještě odvážněji: Nebude vůbec žádný úsek. RS není VRT.
Souhlasím s vámi. VRT je v CZ těžke scifi. Realně okolo roku 2040 bude dokončena trať Brno-Přerov a to budeme ještě rádi. Nějaké souvislé VRT úseky jsou v naši neschopné zemi čirá utopie.
Tady se má stavět VRT, což je terminus technikus.
RS je jen marketingová značka.
No a?
Pokud se začnou stavět všechny ty výjezdy z Prahy, Brna a Ostravy, tak to bude pokrok i bez souvislých 100 km. Kapacita sítě je potřeba všude.
Nakonec i klíčový přínos tohoto úseku je kapacita, je to souběh dvou koridorů…
Kreativci typu Můra Emanuel ovšem najdou způsob, jak to pomluvit…
O co se vsadíte? Já říkám, že bude.
Vsázím boty. .-)
Mimochodem jako vysokorychlostní tratě se často označují tratě s max. rychlostí 200 km/h a více na to už v ČR pár úseků máme. Taková je ta Vaše realita.
To že novináři, politici, amatéři (prostě kdokoliv) označují tratě s rychlostí do 200 km/h (včetně) za vysokorychlostní (RS a různé rychlodráhy, rychlotratě) nich tu VRT dle zákona o drahách nedělá. A i tyto tratě jako VRT stavěné nejsou, je tam stále drobný rozdíl ve parametrech.
Mohl byste ty úseky vyjmenovat? .-) 🙂
Škoda že se toho už nedožiju.
Říkal jsem si, že by to chtělo založit stránku 2028.cz a psát tam o postupném stavu té stovky staveb co tu na železnici začnou. Ale někdo už to zabral 🙂
Těch 91 mld. jen cena stavby. Nejde o předpokládanou cenu do PPP, že?
Stejně jako na D35, kdy náklady na stavbu jsou nějakých 35 mld. a v soutěži 120.
Hlavně se ukáže, tady ‚operákem‘ dluhové pasti neutečou a investiční peníze jim to nenavýší – půjde to z nich.
Čoveče, nějak jim ta trať kolem Přerova na sebe nenavazuje 😀
Třeba jim to teď ti poradci poradí…snad ti není je nějaká politická trafika.
Směrem do Brna bude nejprve nutné sjet v Prosenicích na stávající trať a vzít to přes Přerov, směrem do Olomouce se využije i ten konec VRT, který má pak být v dalším kroku také protažen do Brna. Je pravda že ta první mapička je taková nepovedená, VRT místy překrývají stávající tratě, nejsou z toho jasné ty sjezdy a napojení, šipky vedou do nikam…
Ta cast z Brna do Prerova je totiz jenom modernizace stavajici jednokolejne trate na dvoukolejku s 200kmh. Skutecna VRT z Olomouce do Brna pak az v dalsi fazi.
Aneb dvě tratě pro rychlé dálkové osobní vlaky – tedy pro rychlé a rychlejší. Budou pak závodit, což bude zábava pro obecenstvo. Zbylé kategorie využijí již dostatečně posílenou silniční síť.
Na té původní trati budou zastávky v obcích pro regionální dopravu a taky tam bude nákladní doprava, takže žádné závodění nebude. K tomu pár expresů a rychlíků. V podstatě jde o to dostat starou jednokolejku, která je na maděru, do normovaného stavu s benefitem zvýšení kapacity a provozní rychlosti.
Po naplnění kapacity bude, na závodění, do budoucna určena plnotučná vysokorychlostní trať od Brna k Rokytnici u Přerova, kde se napojí na VRT Moravská brána, plus odbočka na Olomouc.
To není pro rychle a rychlejší, to jsou dva směry: Teď se začalo stavět to z Brna pro Zlínský kraj a Přerov, později snad i to pro směry z Brna do Olomouce a Ostravy.
Františku, kdybyste mlčel, zůstal byste filozofem…
Ta reko trať Brno-Přerov umožní v tomto směru provozovat příměstskou dopravu (Esko) z Brna, která momentálně naráží na naprostý nedostatek kapacity.
Pro dálkovou dopravu bude po svém dokončení sloužit právě ta VRT.
Je to modernizace stavající hrubě nevyhovující zastaralé jednokolejky.
Spíš bych řekl, že je to úplné zbourání hrubě nevyhovující zastaralé jednokolejky a vystavění nové tratě v nové stopě mezi stejnými městy. Tohle se nedá vydávat za sadu přeložek.
Tak pokud se má začít stavět 2028, tak na co poradci…? To je snad jasný 😅😅😅
Asi na to PPP potřebujete smlouvu a někoho, kdo jí dá dohromady a pomůže i s průběhem výběru koncesionáře… Teď je klíčové dodělat věci po EIA co souvisí s nevyloucenim vlivu na Naturu 2000 a směřovat k povolení záměru, výkupy mohou uz jet po EIA, dává to určitou naději, ale 2028 je moc optimistické i tak myslím…
Vy jste Martini?
Já to myslel jsko Magický rok 2028, kdy se začne stavět úplně všechno… Ani viagra už nebude třeba…😅😅😅
PPP už se u nás dělala, takže bych čekal, že se úředníci na MD něco naučili a jsou schopní aspoň smlouvu a výběr koncesionáře zvládnout sami…