Video: Přestavba Masaryčky pokračuje, připravuje se napojení na Negrelliho viadukt

Příprava napojení kolejí pod Vítkovem na Negrelliho viadukt. Foto: SŽPříprava napojení kolejí pod Vítkovem na Negrelliho viadukt. Foto: SŽ

Masarykovo nádraží má po přestavbě propojovat regionální dopravu s místní.

Správa železnic (SŽ) ukázala postup prací na rozsáhlé přestavbě Masarykova nádraží v Praze. Pod Vítkovem směrem k Hrabovce je už hotový železniční spodek a probíhá pokládka nových kolejí.

„Montuje se také trolejové vedení, dokončují se opěrné zdi a připravuje se napojení na Negrelliho viadukt. Ve stanici samotné každým dnem roste platforma, na nástupištích se montují ocelové přístřešky, instalují se akustické podhledy a řeší se i odvodnění,“ informovala SŽ na platformě X.

V rámci přestavby nádraží bude zrekonstruováno celé kolejiště i se všemi technologiemi, trakčním vedením a napájením. Po dokončení vzroste počet kolejí o dvě na devět, přibude prostor k odstavování souprav.

Na Masarykově nádraží bude v budoucnu začínat (a končit) trať na letiště. I nadále na něj mají zajíždět regionální vlaky. Právě regionální dopravu by mělo nádraží propojovat s tou místní.

Obrazem: V Bubnech se finišuje, kvůli počasí nahradil při testech páru diesel

Kompletní rekonstrukce má skončit v srpnu roku 2027, první nástupiště (takzvaná lichá skupina) však budou otevřena ještě na konci letošního roku. Zhotovitelem jsou firmy Strabag Rail a Strabag. Hodnota investice atakuje i s projektem 4 miliardy korun. Stavba je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).

Tagy masaryčka Masarykovo nádraží praha Praha - Masarykovo nádraží Správa železnic
44 komentářů