Obrazem: Magistrála nad Muzeem je už odkloněna do bývalého kolejiště

Demolice původní tramvajové trati trvala jen necelé tři týdny.
Po necelých třech týdnech od zahájení výstavby nového tramvajového trianglu Muzeum hlásí stavbaři dokončení první etapy. V ní se odstranila původní tramvajová trať mezi Škrétovou a Vinohradskou ulicí a vybudovaly se na ní dočasné dva pruhy magistrály ve směru do Holešovic. Od 11 hodin na ně byla převedena doprava.

Projekt TT Muzeum – tramvajový triangl spojující Václavské náměstí s Vinohradskou ulicí. Zdroj: Metroprojekt
To umožní Technické správě komunikací začít pracovat v místě původní magistrály. Proběhne zde demolice mostu pod Legerovou ulicí a podchodu. V prostoru podchodu bude v budoucnu zázemí pro městské zahradníky se skladem materiálu a nářadí, kuchyňkou a záchody.
Bouraný most byl postavený v letech 1977/1978 společně s magistrálou nad nikdy nedokončeným a nevyužívaným podzemním prostorem pod Legerovou ulicí, který měl sloužit pro vybudování podzemních garáží pro Federální shromáždění.
Dopravní podnik využije záboru této části magistrály, naváže na zhruba 80 metrů dlouhý úsek kusých kolejí v tzv. muzejní oáze, které zde byly položeny jako základ budoucí tratě na Václavské náměstí už v roce 2018 během generální opravy historické budovy Národního muzea a vybuduje kolejové rozvětvení v křižovatce Legerovy a Vinohradské.
Druhá etapa stavebních prací bude trvat zhruba do konce března 2026. Během prací je obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum.
Ve třetí etapě, kdy se magistrála vrátí do původní stopy s novými povrchy, začne výstavba nové tramvajové tratě v úseku mezi Vinohradskou a Škrétovou ulicí. Trať zde bude v nové poloze s větší osovou vzdáleností vzhledem na vložený kolejový trojúhelník. Kompletně hotovo by mělo být v březnu 2027.